Announcement

Collapse
No announcement yet.

Delphi cars / Autocom-asiantuntijaa paikalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleVee87
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 58
    • Savonlinna

    Delphi cars / Autocom-asiantuntijaa paikalla?

    1) En saa halpis-"autocomia" toimimaan. Ohjelma käynnistyy, ja testeri löytyy bluetooth-yhteyden yli, mutta pyytää päivittämään FW:n ja se ei onnistu, koska kaapeliyhteys ei toimi. VCP-ajurit on asennettu eikä laitehallinnassa ole huutomerkkejä, laite siis tunnistuu normaalisti mutta ohjelma ilmoittaa mitä tahansa virtuaali-COM-porttia käytettäessä "VCI not found".
    Ideoita?

    2) Minkä verran F10:iin pystyy ko. ohjelmistolla tekemään asioita?
    Vikakoodien luku, poisto, huoltovälin nollaukset jne?
    Ominaisuuksien aktivointia/deaktivointia?
    F32 430d
    Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
    - dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
    - manuaalia ja automaattia
    - sedania ja touringia
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5266
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by VilleVee87 View Post
    1) En saa halpis-"autocomia" toimimaan. Ohjelma käynnistyy, ja testeri löytyy bluetooth-yhteyden yli, mutta pyytää päivittämään FW:n ja se ei onnistu, koska kaapeliyhteys ei toimi. VCP-ajurit on asennettu eikä laitehallinnassa ole huutomerkkejä, laite siis tunnistuu normaalisti mutta ohjelma ilmoittaa mitä tahansa virtuaali-COM-porttia käytettäessä "VCI not found".
    Ideoita?

    2) Minkä verran F10:iin pystyy ko. ohjelmistolla tekemään asioita?
    Vikakoodien luku, poisto, huoltovälin nollaukset jne?
    Ominaisuuksien aktivointia/deaktivointia?
    Lähes kaikki diagnoosi onnistuu, koodaukset ei juurikaan
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by VilleVee87 View Post
      1) En saa halpis-"autocomia" toimimaan. Ohjelma käynnistyy, ja testeri löytyy bluetooth-yhteyden yli, mutta pyytää päivittämään FW:n ja se ei onnistu, koska kaapeliyhteys ei toimi. VCP-ajurit on asennettu eikä laitehallinnassa ole huutomerkkejä, laite siis tunnistuu normaalisti mutta ohjelma ilmoittaa mitä tahansa virtuaali-COM-porttia käytettäessä "VCI not found".
      Ideoita?

      2) Minkä verran F10:iin pystyy ko. ohjelmistolla tekemään asioita?
      Vikakoodien luku, poisto, huoltovälin nollaukset jne?
      Ominaisuuksien aktivointia/deaktivointia?
      1) Ajurit kuntoon ja sen jälkeen kaapelin yli päivitys.

      2) Ei kyllä mitenkään kovinkaan hyödyllinen F10 kanssa. Koodit voi lukea ja nollata. Mitään koodauksia ym. ei kannata edes yrittää tehdä, kerjää vaan ongelmia. Koodien selitykset on ihan perseestä, ainakin jos käytät sitä suomeksi, jolloin koodin kanssa saa googletella.

      Paljon järkevämpi hankkia ISTA sen kiinan kopio delphi tilalle, niin alkaa saamaan jotain tolkkua.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5266
        • Pirkkala

        #4
        Sen verran puolustan autocom/delphi että sillä pääsee:
        -Kaikkiin ohjainlaitteisiin lukemaan ja poistamaan koodit
        -Näkemään livedataa kaikista ohjaimista
        -Voi aktivoida toimintoja
        -Voi koodata joitakin ohjaimia
        -On niin paljon nopeampi käyttää kuin esim. Ista että olet jo valmis monen homman kanssa kun vielä istan kanssa ajat scannia läpi.
        -Aloittelijalle helppo.

        Niin, sen version PITÄÄ OLLA englannin kielinen niiden suomenkielisten koodien kanssa uhkaa kuolema joko nauruun tai ketutukseen

        Onhan siinä aika kallis lisenssi tietysti, mutta niin taitaa olla virallisessa istassakin
        Last edited by Urpo_rotta; 28-08-2020, 20:47.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          No joo aito toki asia erikseen, aloittaja kyllä puhui käsittääkseni tuollaisesta kiinan versiosta. Kiinaversion kanssa koodauksissa osaa joskus sotkea auton varustelistan jne. Jos nopeutta arvostaa, niin INPA:lla on koodit luettu ennen kuin delphi on yhdistänyt autoon.

          Mielipidejuttuja nämä toki, mutta jos pelkästään BMW:tä aikoo, niin kyllä ista/inpa vie delphiä jokaisella osa-alueella. ISTA:stä löytyy sitten lisäksi komponentti testit, komponenttien sijainnit, toiminalliset kuvaukset, sähkökaaviot, korjausohjeet kiristysmomentteineen jne. jne joita ei löydy kiinan delphistä. Sitten jos useampaa merkkiä haluaa, niin asia erikseen.

          Se aito Delphi/Autocom taitaa maksaa sen 2000€+ vuoden lisenssillä, joten en usko, että kukaan sitä kotitalliin ostaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Aidossa ja kiinan autocomissa (delphissä) ei ollut kyllä muutama vuosi sitten ainakaan yhtään mitään eroa. Aitoa ei kyllä kannata kenenkään ostaa juuri mihinkään, halvemmalla launch x431:llä tekee paljon enempi. Se autocom ei pääse todellakaan jokaikiseen moduuliin kiinni ja jättää osan koodeista lukematta joiltakin ohjainlaitteilta, samoin tekee toki bosch... esim. autocomilla ja boschilla bmw moottorin eculta yksi vikakoodi, launchilla ja istalla samassa tilanteessa samalta eculta neljä vikakoodia. Jos on tosiaan toista tonnia laittamassa rahaa testeriin niin Elekmalta tarjouspyyntöä launch x431 pro tai mini jonka saa jopa alle tonnin, eikä tarvi joka vuosi ostella lisenssejä jos ei halua (laite toimii maailman tappiin asti vaikka ei päivitä, toki uusimmat autot ja ominaisuudet ei sitten tietenkään päivity). Launchilla onnistuu myös moduulien ohjelmointi ja koodaus perustasolla ja jopa muutama erikoistoimintokin, johon esim. istakaan ei kykene.

            Ja kun käynnistät sen tietokoneen autocomia varten niin launchilla olet lukenut jo auton. Softat voi asentaa myös android luuriin (ei kuitenkaan vähämuistiseen eikä mopoversioon - ei mahdu kaikki merkit ja on hemmetin hidas, mutta kunnon luurilla myös todella nopea.)

            Launch myös pääsee oikeasti kiinni lähes jokaikisen merkin jokaikiseen ohjainlaitteeseen (puutteita siinäkin on mutta huomattavan paljon vähemmän kuin autocomissa) ja selitteeksi ei juuri ikinä tule "tuntematon vikakoodi" kuten autocomilla aika usein.

            On minulla toki autocomikin ollut varalla pöytälaatikossa viimeiset viisi vuotta kun ei sille ole ollut tarvetta... (launch ja ista toimii paremmin).
            Kiinan autocom piraatit on toki niin halpoja ettei siihen rahaan juuri mitään parempaa monimerkkitesteriä toki saa.
            Last edited by WSE1; 16-11-2020, 15:13.

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Launchiakin saa maailmalta 300e pintaan jossa on lisenssi ja päivitykset pelaa.
              Ja on kyllä kätevä kun ei tarvi olla kuin pikku bluetooth palikka mukana ja kännykällä käyttää.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Mppa
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 92
                • Tampere

                #8
                Autocom Delphi käyttövinkkiä?

                Moro,

                Tuhannen vanha ketju, mutta yritetään. Autocom Delphi ohjelma kyseessä. Päävalikosta ei löydy haluamaani autoa (Ford Mustang), mutta eOBD toiminnolla pääsen siihen käsiksi ja moottorin vikakoodit näkyy ja voin nollaillakin niitä.

                Kysymys kuuluu, että miten pääsisin valkkaamaan moduleita autosta, jota ei löydy tuosta valikosta. Esim. tarvitsisin pääsyn abs-yksikköön, mutta tuolla eOBD-tilassa ei enää voi valkkailla yksikköjä, tai en osaa.
                320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

                Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

                Ex-bimmerit:
                Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
                525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
                130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5266
                  • Pirkkala

                  #9
                  Originally posted by Mppa View Post
                  Moro,

                  Tuhannen vanha ketju, mutta yritetään. Autocom Delphi ohjelma kyseessä. Päävalikosta ei löydy haluamaani autoa (Ford Mustang), mutta eOBD toiminnolla pääsen siihen käsiksi ja moottorin vikakoodit näkyy ja voin nollaillakin niitä.

                  Kysymys kuuluu, että miten pääsisin valkkaamaan moduleita autosta, jota ei löydy tuosta valikosta. Esim. tarvitsisin pääsyn abs-yksikköön, mutta tuolla eOBD-tilassa ei enää voi valkkailla yksikköjä, tai en osaa.

                  Voit yrittää muita jenkki fordin malleja sattuuko protokollat olemaan samat että saat koodit luettua.
                  Jollei onnistu, niin sitten on etsittävä toinen laite
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Mppa
                    Bimmer Rookie
                    • May 2018
                    • 92
                    • Tampere

                    #10
                    Kiitos vinkistä. Onnistuin saman vuotisella Maverickin protokollalla pääsemään abs-yksikköön ja sain koodit luettua, niiden korjaaminen onkin sitten eri juttu 😅
                    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                    Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

                    Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

                    Ex-bimmerit:
                    Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
                    525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
                    130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎