memebuy23buy

bmw 325td:n ja 325tds: erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shemeikka
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 1

    bmw 325td:n ja 325tds: erot?

    ois hankittuna 325td,ja kiinnostaisi mitä muuta eroa siinä on 325tds:ään kuin välijäähdytin?ja minkälainen homma se on asentaa jälkikäteen?onko imusarjaan tehtävä uusi lähtö yms?ja miten syötön säätö onnistuu?vai onko sähköisesti ohjattu pumppu?kaikki tieto otetaan vastaan
  • rei7pir8
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 248

    #2
    Öljynjäähdytin saattaa olla pienempi tai onko sitä td:ssä ollenkaan.
    Joo sähköinen pumppuhan siinä on eli lastulla saa tehoa lisää muttei niin paljon kuin on tds:ssä on.
    Olen itse tehnyt viribokseja näihin jolla saa tehoja enemmän kuin tds:ssä on.
    Se välijäähdytin kuitenkin on lähes välttämätön ennenkuin alat virittään sitä ja samoin sen öljynjäähdyttimen selvittäminen.
    Jos kiinnostaa tää viriboksi niin laita privaviestiä tuleen niin voin antaa lisää viri-infoo!!
    525iA -91
    518i -90
    324tdic -88

    Comment

    • Kurre
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 384
      • Veteli

      #3
      onko mahdollista tehdä td -> tds muutos vain lisäämällä välijäähy ja öljyjäähy (&tds:n 'lastu') vai onko radikaalempia eroja?
      ajattelin, että jos itse hommais td:n ja sen pohjalta rupeais tekeen..
      sigpic
      Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
      ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

      Comment

      • rei7pir8
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 248

        #4
        Tds:sän lastu ei sovi td:hen koska niissä on erilainen ruiskusysteemi.
        Tds = DDE 2.1
        Td = DDE 2
        525iA -91
        518i -90
        324tdic -88

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • EFNU

          #5
          Katsastusmiehellä on sanansa sanottavana kun ahdettu auto muutetaan välijäähdytetyksi.
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • junnu.l
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 72
            • Tammisaari

            #6
            Jos ei tds lastu käy td:hen niin miten sitten jos vaihtaisi koko ECU:n?

            Missä muuten sijaitsee tuo DDE? Voisiko sen vaihtaa?

            Onko joku täällä tehnyt td:stä tds:ää?
            525 tdA touring -96
            Harley Davidson Pan Shovel -63

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #7
              Olen mahdollisesti hankkimassa e36 325tds bemaria ja kiinnostaisi tietää millaisia tyyppivikoja autossa on?
              Jostain luin, että yli 200tkm ajetuissa autoissa jakoketju on venynyt jonka takia pumpun ajoitus muuttuu.
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #8
                Aika vähän tuntuu olevan tietämystä 325tds:tä?
                Nyt kun olen lukenut 325tds myyntiilmoituksia niin muutamassa olen törmännyt sellaeiseen, että kansiremontti vasta tehty?
                Vähän yli 200tkm ajettu ja kansiremontti?
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #9
                  e36 325td on öljynjäähdytin. Ainakin itselläni on. Missä kohti tds on se välijäähdytin ja kuinka iso se on? Ajattelin jos laittaisi tuohon sen tds välijäähyn ja sitten jonkin lastun. Onkohan noissa td ja tds mallin koneissa muuta eroa kuin tuo välijäähdytin? Että ei ole mitään rakenteellisia eroja koneissa?
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • samivaan
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 176

                    #10
                    Originally posted by ropo
                    Vähän yli 200tkm ajettu ja kansiremontti?
                    Täältä kun hakee tds hakusanalla, niin löytyy sen tyylisiä tarinoita, että tuon 2.5tds koneen ongelma on kova pakopaine tms. Josta johtuen kansi kai rasittuu kovasti, varsinkin chipattuna, joten kansi halkeaa helpommin kuin monessa TDssä. Viisaammat voi korjata, mutta itse tuossa moottorissa olisin enemmän huolissaan siitä kannesta, kuin tuosta ehkä venyneestä ketjusta. Jotenkin tuntuu ettei kilometrit pidä paikkaansa, jos se on 200tkm kohdalla venynyt.

                    Sitäkin voi miettiä, onko rempattu parempi vai huonompi kuin remppaamaton. Periaatteessa rempattu on parempi, kun kuluvat osat on vaihdettu, mutta jos remppa onkin ollut se, että kansi on haljennut, ja se on vaan paikkahitsattu, niin huonompihan se on kuin täysin hitsaamaton.

                    Näin ollen jos välijäähyn vaihtaa ja chippiä parantaa, pitäisi tehdä jotain muutakin, jos meinaa että auto pysyy ehjänä.

                    Ei tietoa, mutta kun ei muutkaan olleet vastannut, ja joku aika sitten innolla nuo tds jutut luin, niin lyhyt yhteenveto siitä mitä jäi itselle mielikuvaa moottorista.

                    Comment

                    • myrtsi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 347
                      • pornainen

                      #11
                      tulitossa eilen ostettua 525td ja kattelin että siellä näyttäs välijäähy olevan.ja perjantaina kävin koeajamassa 525tds ja en huomannut kulku puolessa mitään eroa tohon ostamaani td.n. minkähän kokonen toi tds.n vakio välijäähy mahtaa olla.
                      E30 325i e34 520i e61 530d s211 e280cdi

                      Comment

                      • TJK
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 260
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by myrtsi
                        tulitossa eilen ostettua 525td ja kattelin että siellä näyttäs välijäähy olevan.ja perjantaina kävin koeajamassa 525tds ja en huomannut kulku puolessa mitään eroa tohon ostamaani td.n. minkähän kokonen toi tds.n vakio välijäähy mahtaa olla.
                        No se on kuule tooosi iso, et varmast on enemmän tehoo ku td...!!!!!
                        BMW G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • !THC!
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 72
                          • Lompsa City (K-P) Team asma

                          #13
                          TD/tds

                          Originally posted by myrtsi
                          tulitossa eilen ostettua 525td ja kattelin että siellä näyttäs välijäähy olevan.ja perjantaina kävin koeajamassa 525tds ja en huomannut kulku puolessa mitään eroa tohon ostamaani td.n. minkähän kokonen toi tds.n vakio välijäähy mahtaa olla.
                          On niissä eri ahtimetki.Ässän vakio jäähy on aika pieni ainaki jos virittää meinaat.Voin suositella kokemuksesta, et laitat suoraan isomman kennon ja isomman ahtimen heti ennen ku alat virittäänpistä privaa jos jotain kysyttävää.
                          Last edited by !THC!; 23-03-2006, 10:54.
                          Mitäpä millonki...tänään tällasia...
                          Bmw M3 E30, Bmw 525 tds paku, Bmw 320i E30 cabrio, Bmw 325 tds E30 pakutti 1+1 rojekti, Bmw 318i E21 TIC, Ford P100, Bmw 315 E21, Lava"danny"

                          EX:Bmw 324 touring Bmw 318 E30 "testarossa lintta", Bmw 325i E30 touring, Bmw 525 td E34, Ford mondeo 1.8td stw, Ford escort xr3i cabriolet, Bmw 520i E34, Mb 190d, Honda accord, Bmw 524td E34, Ford fiesta 1.1

                          Comment

                          • Matiska
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 170
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by !THC!
                            On niissä eri ahtimetki.Ässän vakio jäähy on aika pieni ainaki jos virittää meinaat.Voin suositella kokemuksesta, et laitat suoraan isomman kennon ja isomman ahtimen heti ennen ku alat virittäänpistä privaa jos jotain kysyttävää.
                            juuri näin eli ahtimetkin on erilaiset td:n ahdin on kyl ennemmin ahdistin niin pieni se on...ite oon nyt vuoden ajellu faija rakentamalla 325 tds:llä vm.95. auto valmistu muistaakseni 2001 ja nyt mittaris on 350tkm...en tiedä onko kyseessä hyvä yksilö vai mikä mutta käytännössä tuossa ei ole ollut mitään vikaa jos hehkujen vaihtoa ei lasketa

                            autoon on teetetty turbo(pajaa en nyt muista) ei mikään ämpärin kokoinen ku kyseessä on käyttö auto ja cuuleri on myös vaihdettu. ala vääntö on huima kun vertaa vakioon. ens kesänä ois tarkotus värkätä uus pakosarja tohon ja muutenkin fiksailla tota. sellainen villi ajatus kävi mieles et jos tekis sleeper dieselin eli kunnolla tonttiin ja väriks MATTAMUSTA! mut katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

                            Comment

                            • myrtsi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2002
                              • 347
                              • pornainen

                              #15
                              no ei tässä vielä ole virityksiä ehtinyt ajatella kun auto on ollu vajaan viikon alla.Mutta välijäähy on melkovarmaan tds.n kun istuu aika huomaamattomastin sinne syyläreitten alosaan.aluksi ei pitännyt mennä katsomaan koko autoa kun oli td mutta siisteys ja kulku puoli oli kunnossa ja ajattelin että maanantaina en aja enään 85 hiacella töihin niin pakko se oli ottaa.
                              E30 325i e34 520i e61 530d s211 e280cdi

                              Comment

                              Working...
                              X