ois hankittuna 325td,ja kiinnostaisi mitä muuta eroa siinä on 325tds:ään kuin välijäähdytin?ja minkälainen homma se on asentaa jälkikäteen?onko imusarjaan tehtävä uusi lähtö yms?ja miten syötön säätö onnistuu?vai onko sähköisesti ohjattu pumppu?kaikki tieto otetaan vastaan
bmw 325td:n ja 325tds: erot?
Collapse
X
-
Öljynjäähdytin saattaa olla pienempi tai onko sitä td:ssä ollenkaan.
Joo sähköinen pumppuhan siinä on eli lastulla saa tehoa lisää muttei niin paljon kuin on tds:ssä on.
Olen itse tehnyt viribokseja näihin jolla saa tehoja enemmän kuin tds:ssä on.
Se välijäähdytin kuitenkin on lähes välttämätön ennenkuin alat virittään sitä ja samoin sen öljynjäähdyttimen selvittäminen.
Jos kiinnostaa tää viriboksi niin laita privaviestiä tuleen niin voin antaa lisää viri-infoo!!525iA -91
518i -90
324tdic -88
-
onko mahdollista tehdä td -> tds muutos vain lisäämällä välijäähy ja öljyjäähy (&tds:n 'lastu') vai onko radikaalempia eroja?
ajattelin, että jos itse hommais td:n ja sen pohjalta rupeais tekeen..sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
Katsastusmiehellä on sanansa sanottavana kun ahdettu auto muutetaan välijäähdytetyksi.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
Olen mahdollisesti hankkimassa e36 325tds bemaria ja kiinnostaisi tietää millaisia tyyppivikoja autossa on?
Jostain luin, että yli 200tkm ajetuissa autoissa jakoketju on venynyt jonka takia pumpun ajoitus muuttuu.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
e36 325td on öljynjäähdytin. Ainakin itselläni on. Missä kohti tds on se välijäähdytin ja kuinka iso se on? Ajattelin jos laittaisi tuohon sen tds välijäähyn ja sitten jonkin lastun. Onkohan noissa td ja tds mallin koneissa muuta eroa kuin tuo välijäähdytin? Että ei ole mitään rakenteellisia eroja koneissa?Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
Täältä kun hakee tds hakusanalla, niin löytyy sen tyylisiä tarinoita, että tuon 2.5tds koneen ongelma on kova pakopaine tms. Josta johtuen kansi kai rasittuu kovasti, varsinkin chipattuna, joten kansi halkeaa helpommin kuin monessa TDssä. Viisaammat voi korjata, mutta itse tuossa moottorissa olisin enemmän huolissaan siitä kannesta, kuin tuosta ehkä venyneestä ketjusta. Jotenkin tuntuu ettei kilometrit pidä paikkaansa, jos se on 200tkm kohdalla venynyt.Originally posted by ropoVähän yli 200tkm ajettu ja kansiremontti?
Sitäkin voi miettiä, onko rempattu parempi vai huonompi kuin remppaamaton. Periaatteessa rempattu on parempi, kun kuluvat osat on vaihdettu, mutta jos remppa onkin ollut se, että kansi on haljennut, ja se on vaan paikkahitsattu, niin huonompihan se on kuin täysin hitsaamaton.
Näin ollen jos välijäähyn vaihtaa ja chippiä parantaa, pitäisi tehdä jotain muutakin, jos meinaa että auto pysyy ehjänä.
Ei tietoa, mutta kun ei muutkaan olleet vastannut, ja joku aika sitten innolla nuo tds jutut luin, niin lyhyt yhteenveto siitä mitä jäi itselle mielikuvaa moottorista.
Comment
-
tulitossa eilen ostettua 525td ja kattelin että siellä näyttäs välijäähy olevan.ja perjantaina kävin koeajamassa 525tds ja en huomannut kulku puolessa mitään eroa tohon ostamaani td.n. minkähän kokonen toi tds.n vakio välijäähy mahtaa olla.E30 325i e34 520i e61 530d s211 e280cdi
Comment
-
No se on kuule tooosi iso, et varmast on enemmän tehoo ku td...!!!!!Originally posted by myrtsitulitossa eilen ostettua 525td ja kattelin että siellä näyttäs välijäähy olevan.ja perjantaina kävin koeajamassa 525tds ja en huomannut kulku puolessa mitään eroa tohon ostamaani td.n. minkähän kokonen toi tds.n vakio välijäähy mahtaa olla.
BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
TD/tds
On niissä eri ahtimetki.Ässän vakio jäähy on aika pieni ainaki jos virittää meinaat.Voin suositella kokemuksesta, et laitat suoraan isomman kennon ja isomman ahtimen heti ennen ku alat virittäänOriginally posted by myrtsitulitossa eilen ostettua 525td ja kattelin että siellä näyttäs välijäähy olevan.ja perjantaina kävin koeajamassa 525tds ja en huomannut kulku puolessa mitään eroa tohon ostamaani td.n. minkähän kokonen toi tds.n vakio välijäähy mahtaa olla.
pistä privaa jos jotain kysyttävää.
Last edited by !THC!; 23-03-2006, 11:54.Mitäpä millonki...tänään tällasia...
Bmw M3 E30, Bmw 525 tds paku, Bmw 320i E30 cabrio, Bmw 325 tds E30 pakutti 1+1 rojekti, Bmw 318i E21 TIC, Ford P100, Bmw 315 E21, Lava"danny"
EX:Bmw 324 touring Bmw 318 E30 "testarossa lintta", Bmw 325i E30 touring, Bmw 525 td E34, Ford mondeo 1.8td stw, Ford escort xr3i cabriolet, Bmw 520i E34, Mb 190d, Honda accord, Bmw 524td E34, Ford fiesta 1.1
Comment
-
juuri näin eli ahtimetkin on erilaiset td:n ahdin on kyl ennemmin ahdistin niin pieni se on...ite oon nyt vuoden ajellu faija rakentamalla 325 tds:llä vm.95. auto valmistu muistaakseni 2001 ja nyt mittaris on 350tkm...en tiedä onko kyseessä hyvä yksilö vai mikä mutta käytännössä tuossa ei ole ollut mitään vikaa jos hehkujen vaihtoa ei lasketaOriginally posted by !THC!On niissä eri ahtimetki.Ässän vakio jäähy on aika pieni ainaki jos virittää meinaat.Voin suositella kokemuksesta, et laitat suoraan isomman kennon ja isomman ahtimen heti ennen ku alat virittään
pistä privaa jos jotain kysyttävää.
autoon on teetetty turbo(pajaa en nyt muista) ei mikään ämpärin kokoinen ku kyseessä on käyttö auto ja cuuleri on myös vaihdettu. ala vääntö on huima kun vertaa vakioon. ens kesänä ois tarkotus värkätä uus pakosarja tohon ja muutenkin fiksailla tota. sellainen villi ajatus kävi mieles et jos tekis sleeper dieselin eli kunnolla tonttiin ja väriks MATTAMUSTA! mut katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
Comment
-
no ei tässä vielä ole virityksiä ehtinyt ajatella kun auto on ollu vajaan viikon alla.Mutta välijäähy on melkovarmaan tds.n kun istuu aika huomaamattomastin sinne syyläreitten alosaan.aluksi ei pitännyt mennä katsomaan koko autoa kun oli td mutta siisteys ja kulku puoli oli kunnossa ja ajattelin että maanantaina en aja enään 85 hiacella töihin niin pakko se oli ottaa.E30 325i e34 520i e61 530d s211 e280cdi
Comment
Comment