Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meneekö 225/45/17 kumi 9,5" vanteelle?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hate79
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 485
    • Iisalmi

Meneekö 225/45/17 kumi 9,5" vanteelle?

Tiedän, tiedän, näitä leveys kyselyitä on jo monta ollut, mutta en vielä tyhjentävää vastausta searchilla löytänyt.

Ostin tänään uudet kitkakumit, kokoa on 225/45/17 ja mallia Michelin Maxi Ice. Nyt on sitten vanteitten metsästys alkanut ja löysin tuommoiset: alutec m-pro . Meneekö ostamani kitkat ko. vanteille? Onko tälläinen paketti laillinen (ei taida olla?)? Ja mitenkähän tuollainen paketti toimisi käytännössä, kun kitkarengasta venytetään ylileveälle vanteelle?

Kumi/vanne yhdistelmä tulisi alle sigussa näkyvään touringiin.
    540ia m-sport touring -98
    Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan
  • LoudPipe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1434

Tiukkaa tekee, mulla tosin on 235/45 9.5 vanteella ja se toimii jopa ihan hyvin että ehkä tuokin... Laillinen ko. yhdistelmä ei kyllä ole.

Comment

• Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4321
      • Kannus/Kokkola

Originally posted by LoudPipe
      Tiukkaa tekee, mulla tosin on 235/45 9.5 vanteella ja se toimii jopa ihan hyvin että ehkä tuokin... Laillinen ko. yhdistelmä ei kyllä ole.
      Helposti menee.. jotku idiootit on laittanut jopa 215/40 kumin 9,5" vanteelle...

Aika reilusti menee jo / \ , mutta kyllä ne siinä pyörii..

Comment

• hate79
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 485
        • Iisalmi

Originally posted by LoudPipe
        Ei sulla sattuis olemaan kuvaa tuosta kumi/vanne yhdistelmästä? Kuinka paljon se kumi oikein "pyöristyy" tuollaisessa venytyksessä..

Vielä pari kysymystä heräsi rengasguruille:

Mitenkähän vakuutusyhtiö hyväksyy ko. rengasyhdistelmän, jos minä tai emäntä pamauttaa bimmerin hankeen? Jääkö korvaukset saamatta?

Ja kuinka ajettavuus muuttuu, kun kitkarengasta venytetään?

Olisivat nuo vanteet vain niin hemmetin hyvän näköiset ja passelit tuohon touringiin. Vai pitikö käydä nuo hakemassa, kun tuossa naapurikunnassakin olisivat: alustar . Olisihan noissakin reunaa ihan kivasti...

Comment

• rassi
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 384
          • Rantsu

mulla on ollu 225/45/17" 9" vanteella ja ei se vie ihan järjettömän paha ole ehkä jos ajaa kuin mä niin renkaat rupee halkeileen sisäkyljestä (siis taka renkaat)....

mut kyllä ne sie menee ja mulla on ainakin vie katastettu tuo ko. yhistelmä et mikä V***N! laiton?

Comment

• henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

Originally posted by rassi
            mulla on ollu 225/45/17" 9" vanteella ja ei se vie ihan järjettömän paha ole ehkä jos ajaa kuin mä niin renkaat rupee halkeileen sisäkyljestä (siis taka renkaat)....

mut kyllä ne sie menee ja mulla on ainakin vie katastettu tuo ko. yhistelmä et mikä V***N! laiton?
            lain mukaan 225sen saa laittaa 9" leveelle, muttei leveemmälle, ja nuo kys vanteet ovat 9,5" leveet...En tiiä miten nuo venytetyt kitkat sitte toimii, mutta itellä oli 205 set 9"lla kesärenkaina ja ne oli aika pallot, mutta hyvin ne vanteella pysy, ei mitn ongelmia
            Last edited by henri; 13-09-2005, 23:11.
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88

E46 330Cd (projekti V.2)

----------------------------

Comment

• dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

Ej h...ti teidän kanssa... Tai sit mä oon ymmärtäny asiat aivan väärin. On ihan kaks eri asiaa sopiiko ja käykö. Toinen on mutu, ja toinen fakta. Ensinnäki 9,5" levee ET35 vanne ei ehkä ihan mee heittämällä E36:een. Toiseksi, kuka laittas 9,5" vanteelle talvinakit? En mä ainakaan.
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

Comment

• henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

tässä haetaan, että mitenkä 225 levee kitkakumi käyttäytyy talviajossa jos sen pistää 9,5" leveelle vanteelle.Ainaki näin minä asian ymmärsin
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88

E46 330Cd (projekti V.2)

----------------------------

Comment

• Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

dunkelblau: Esimerkiksi minä olen laittamassa 9.5" 18" Rondellin takavanteelle talvirengasta...

Comment

• dunkelblau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1151
                    • Uusimaa

Ok. Suosittelisin kyllä 9,5" vanteelle 245/40x17 kumia, mutta en edelleenkään talveksi.
                    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

Comment

• tttt
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 27

Vanne leveys suositustaulukon mukaan 225/45/17 renkaalle on 7" - 8,5"
                      Meneehän se leveämmälle, mutta renkaan käyttäytyminen muuttuu.

Comment

• hate79
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 485
                        • Iisalmi

Asia on jo ratkennut, kiitos vastanneille.

Ostin talveksi 8,5*17" vanteet ja katotaan keväällä sitten noita 9,5" tai leveämpiä vanteita...

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎