Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 535 i vm. 91 - Tavoitteena lisätehot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hasardi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1860
    • Der Hauptstad

    #16
    Originally posted by Wittu_joo
    Hasardi: Kävitko tänään tolla punasella E28:silla Järvenpään kyttiksellä? Siirto tarrat oli kii. Satuin ajamaan vastaan kun käännyit sinne

    On meinaan perkeleen siis peli sulla
    jep. jpään kyttishän se oli päivän ohjelmassa!

    Kiitos kehuista...kytät huomautti ekan kerran kaksista kilvistä... :roll:
    Stadtluft macht frei.

    Comment

    • Jaghaath
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1273
      • Helsinki

      #17
      Toi virityksen hintahan on vähän suhteellista. Kansiremppa jos on edessä joka tapauksessa niin siihen kannen työstöt ja joku virinokka vakion sijasta ei enää paljon paina. Putkisto, peltisarja ja suodatin on semmosia mitä porukka laittaa lähes joka autoon ilman merkittävää hyötyä, äänien lisäksi. Ja tohon enää unichip tmv vekotin, esim Apexin piggyback jolla voi säätää bensapuolen. Kyllähän tuohon rahaa menee muutama tonni, mutta tosiaan se on suhteellista, jostain muusta autosta ei noilla paljon hevosia irtoa kun taas M30:en luonne kuulemma muuttuu täysin, eikä imo about 40hp ja 80nm lisäys ole vähän. Tietty turbottamalla saa samalla rahalla varmasti enemmän, mutta kestävyys varmasti eri luokkaa vielä tolla hinnalla, jos taas kunnolla laittaa kaiken turbon kanssa niin joku 3-4000e ei riitä mihinkään. Ja kireä vapari isolohko kuulostaa varsin mukavalta 8)

      Comment

      • 518i 86
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 126

        #18
        Originally posted by Jaghaath
        Toi virityksen hintahan on vähän suhteellista. Kansiremppa jos on edessä joka tapauksessa niin siihen kannen työstöt ja joku virinokka vakion sijasta ei enää paljon paina. Putkisto, peltisarja ja suodatin on semmosia mitä porukka laittaa lähes joka autoon ilman merkittävää hyötyä, äänien lisäksi. Ja tohon enää unichip tmv vekotin, esim Apexin piggyback jolla voi säätää bensapuolen. Kyllähän tuohon rahaa menee muutama tonni, mutta tosiaan se on suhteellista, jostain muusta autosta ei noilla paljon hevosia irtoa kun taas M30:en luonne kuulemma muuttuu täysin, eikä imo about 40hp ja 80nm lisäys ole vähän. Tietty turbottamalla saa samalla rahalla varmasti enemmän, mutta kestävyys varmasti eri luokkaa vielä tolla hinnalla, jos taas kunnolla laittaa kaiken turbon kanssa niin joku 3-4000e ei riitä mihinkään. Ja kireä vapari isolohko kuulostaa varsin mukavalta 8)
        Kärsiikö luotettavuus jos tekee nuo viritykset ja saa 40-60 heppaa lisää? Voiko vielä ajaa huoletta? Lisääntyykö kulutus "normaaliajolla"?

        Comment

        • Hasardi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1860
          • Der Hauptstad

          #19
          Originally posted by 518i 86
          Kärsiikö luotettavuus jos tekee nuo viritykset ja saa 40-60 heppaa lisää? Voiko vielä ajaa huoletta? Lisääntyykö kulutus "normaaliajolla"?
          Ei kärsi. Vaparina hyvin tehtynä kestää isältä pojalle! Kulutus ei lisäänny jos käyttää oikeita vaihteita, koska vääntö on kasvanut, päästään jopa pienemmillä kulutuslukemilla. Eri asia on kun annetaan kenkää...
          Stadtluft macht frei.

          Comment

          • Japi79
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 93
            • Tampere

            #20
            Olisiko kivuttomin ja nopein teholisäys lastun kera?
            Original: 211 HP -> Upsolute 231 HP
            320 NM -> Upsolute 340 NM
            Tuleehan lastun kanssa lisää topspeedii ja polttoaine kulutukset myös hieman vähenevät. Lastun hinta ainakin Nokialla on asennettuna 385e.

            Specialized in chip tuning for European brands. Includes company profile and product database.
            "Ainoa asia mikä tekee työpäivästä järkevän = Työmatkat"
            Musta BMW 325i -93 sedan
            -------------------------------------------------------
            http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1985

            Comment

            • 518i 86
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 126

              #21
              Väittävät tuolla Upsolutessa että e34 535i kuluttaa kaupunkiajossa 10 litraa satasella :roll:
              Toivottavasti pitää paikkansa

              Comment

              • jaakkohenrik
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 306
                • Helsinki

                #22
                Re: BMW 535 i vm. 91 - Tavoitteena lisätehot

                Sitten vielä sellainen, että kannattaako verhoilla kangasverhoillut penkit nahkaisiksi vaiko ostaa kokonaan valmis nahat jostain..?? Saa tarjota jos löytyy :wink: Kiitos vastauksista etukäteen :oops: :oops:[/quote]


                M5:n penkkisarjoja on ollut tarjolla aina silloin tällöin 700-1200 eur. Kannattaa samalla vaihtaa muutkin M5 kilkkeet sisustaan niin saa kunnon ÄM-henkeä sisuksiin 8)

                Comment

                • 518i 86
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 126

                  #23
                  Helpommalla pääsee kun ostaa valmiiksi penkit.
                  Halvemmalla pääsee kun teke itse. Vaatii myös aikaa enemmän.

                  Persoonallinen vaihtoehto syntyy tekemällä itse.

                  Comment

                  • 518i 86
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 126

                    #24
                    Paljonko 53vitosesta saisi lisää tehoja vakiopalikoilla kun siihen lisää turbon miedoilla ahtopaineilla? Saisiko asennettua 4 tonninn budjetilla?

                    Millainen luotettavuus verrattuna vapariin, jota viritetty 260-270 hevosvoimaan asti?

                    Comment

                    • Hasardi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1860
                      • Der Hauptstad

                      #25
                      Originally posted by 518i 86
                      Paljonko 53vitosesta saisi lisää tehoja vakiopalikoilla kun siihen lisää turbon miedoilla ahtopaineilla? Saisiko asennettua 4 tonninn budjetilla?

                      Millainen luotettavuus verrattuna vapariin, jota viritetty 260-270 hevosvoimaan asti?
                      Tuommonen 300 kaakkia irtoaa pienillä paineilla ja pitäisi kestää suht hyvin, kuparinen kannentiiviste vain peliin. Vakiopuristuksillakin uskaltanee kokeilla, ja orggiskannella, joka tosin voi mennä jännittämiseksi sitten kestävyyden suhteen. Vapari on ihan eri luokkaa kestävyydessä ja varmuudessa...siis siinä puhutaan pitkäikäisestä käyttöautosta jos vapari on järjellä rakennettu. En sano etteikö tuo turbokin kestäisi miedoilla paineilla, ei kokemusta kuitenkaan käytännössä. Osaisko tuomaan mies tai muggo sanoa tarkemmin?
                      Stadtluft macht frei.

                      Comment

                      • 518i 86
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 126

                        #26
                        Originally posted by Hasardi
                        puhutaan pitkäikäisestä käyttöautosta
                        Juuri toivomani sanat.
                        Nyt olen tehnyt päätöksen viritetyn vaparin ja turbon välillä...

                        Enää pitäisi hommata se e34 535i 8)

                        Comment

                        • tuRbo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 292

                          #27
                          M30

                          Mitähän tommonen M30 kone kestää tehoja ahdettuna vakio männillä, kangilla:think
                          e30 325i M-tech II

                          Comment

                          • Oldtimer
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 350
                            • Ähtäri

                            #28
                            Eikös Maza ottanut n. 600hv pihalle vakio alakerralla. Mitään kestotestiähän tuolla ei suoritettu. Kaikenhan saa tietysti rikki ja nopeastikin. Tuossa se threadi.

                            Säädöt kun on kunnossa ja ehjä alakerta mihin tehdään niin väittäisin että tuollaisen 350 - 400hv kestää.
                            Last edited by Oldtimer; 20-12-2007, 13:51.
                            ----: Fuck The Fuel Economy :----

                            Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

                            Comment

                            • tuRbo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 292

                              #29
                              Originally posted by Oldtimer View Post
                              Eikös Maza ottanut n. 600hv pihalle vakio alakerralla. Mitään kestotestiähän tuolla ei suoritettu. Kaikenhan saa tietysti rikki ja nopeastikin. Tuossa se threadi.

                              Säädöt kun on kunnossa ja ehjä alakerta mihin tehdään niin väittäisin että tuollaisen 350 - 400hv kestää.
                              Käykö esim M30B28 lohkoon M30B30,M30B32,M30B35 kansi suoraan:think
                              Mites käykö M30 koneiden vaihteistot keskenään koneen iästä riippumatta:think Eli käykö E28:sin vaihteisto E32 tai E34 perään ja toiste päin?
                              Last edited by tuRbo; 20-12-2007, 15:20.
                              e30 325i M-tech II

                              Comment

                              • tuRbo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 292

                                #30
                                Originally posted by tuRbo View Post
                                Käykö esim M30B28 lohkoon M30B30,M30B32,M30B35 kansi suoraan:think
                                Mites käykö M30 koneiden vaihteistot keskenään koneen iästä riippumatta:think Eli käykö E28:sin vaihteisto E32 tai E34 perään ja toiste päin?

                                Last edited by tuRbo; 21-12-2007, 17:45.
                                e30 325i M-tech II

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎