Toi virityksen hintahan on vähän suhteellista. Kansiremppa jos on edessä joka tapauksessa niin siihen kannen työstöt ja joku virinokka vakion sijasta ei enää paljon paina. Putkisto, peltisarja ja suodatin on semmosia mitä porukka laittaa lähes joka autoon ilman merkittävää hyötyä, äänien lisäksi. Ja tohon enää unichip tmv vekotin, esim Apexin piggyback jolla voi säätää bensapuolen. Kyllähän tuohon rahaa menee muutama tonni, mutta tosiaan se on suhteellista, jostain muusta autosta ei noilla paljon hevosia irtoa kun taas M30:en luonne kuulemma muuttuu täysin, eikä imo about 40hp ja 80nm lisäys ole vähän. Tietty turbottamalla saa samalla rahalla varmasti enemmän, mutta kestävyys varmasti eri luokkaa vielä tolla hinnalla, jos taas kunnolla laittaa kaiken turbon kanssa niin joku 3-4000e ei riitä mihinkään. Ja kireä vapari isolohko kuulostaa varsin mukavalta 8)
Toi virityksen hintahan on vähän suhteellista. Kansiremppa jos on edessä joka tapauksessa niin siihen kannen työstöt ja joku virinokka vakion sijasta ei enää paljon paina. Putkisto, peltisarja ja suodatin on semmosia mitä porukka laittaa lähes joka autoon ilman merkittävää hyötyä, äänien lisäksi. Ja tohon enää unichip tmv vekotin, esim Apexin piggyback jolla voi säätää bensapuolen. Kyllähän tuohon rahaa menee muutama tonni, mutta tosiaan se on suhteellista, jostain muusta autosta ei noilla paljon hevosia irtoa kun taas M30:en luonne kuulemma muuttuu täysin, eikä imo about 40hp ja 80nm lisäys ole vähän. Tietty turbottamalla saa samalla rahalla varmasti enemmän, mutta kestävyys varmasti eri luokkaa vielä tolla hinnalla, jos taas kunnolla laittaa kaiken turbon kanssa niin joku 3-4000e ei riitä mihinkään. Ja kireä vapari isolohko kuulostaa varsin mukavalta 8)
Kärsiikö luotettavuus jos tekee nuo viritykset ja saa 40-60 heppaa lisää? Voiko vielä ajaa huoletta? Lisääntyykö kulutus "normaaliajolla"?
Kärsiikö luotettavuus jos tekee nuo viritykset ja saa 40-60 heppaa lisää? Voiko vielä ajaa huoletta? Lisääntyykö kulutus "normaaliajolla"?
Ei kärsi. Vaparina hyvin tehtynä kestää isältä pojalle! Kulutus ei lisäänny jos käyttää oikeita vaihteita, koska vääntö on kasvanut, päästään jopa pienemmillä kulutuslukemilla. Eri asia on kun annetaan kenkää...
Olisiko kivuttomin ja nopein teholisäys lastun kera?
Original: 211 HP -> Upsolute 231 HP
320 NM -> Upsolute 340 NM
Tuleehan lastun kanssa lisää topspeedii ja polttoaine kulutukset myös hieman vähenevät. Lastun hinta ainakin Nokialla on asennettuna 385e.
Sitten vielä sellainen, että kannattaako verhoilla kangasverhoillut penkit nahkaisiksi vaiko ostaa kokonaan valmis nahat jostain..?? Saa tarjota jos löytyy :wink: Kiitos vastauksista etukäteen :oops: :oops:[/quote]
M5:n penkkisarjoja on ollut tarjolla aina silloin tällöin 700-1200 eur. Kannattaa samalla vaihtaa muutkin M5 kilkkeet sisustaan niin saa kunnon ÄM-henkeä sisuksiin 8)
Paljonko 53vitosesta saisi lisää tehoja vakiopalikoilla kun siihen lisää turbon miedoilla ahtopaineilla? Saisiko asennettua 4 tonninn budjetilla?
Millainen luotettavuus verrattuna vapariin, jota viritetty 260-270 hevosvoimaan asti?
Tuommonen 300 kaakkia irtoaa pienillä paineilla ja pitäisi kestää suht hyvin, kuparinen kannentiiviste vain peliin. Vakiopuristuksillakin uskaltanee kokeilla, ja orggiskannella, joka tosin voi mennä jännittämiseksi sitten kestävyyden suhteen. Vapari on ihan eri luokkaa kestävyydessä ja varmuudessa...siis siinä puhutaan pitkäikäisestä käyttöautosta jos vapari on järjellä rakennettu. En sano etteikö tuo turbokin kestäisi miedoilla paineilla, ei kokemusta kuitenkaan käytännössä. Osaisko tuomaan mies tai muggo sanoa tarkemmin?
Eikös Maza ottanut n. 600hv pihalle vakio alakerralla. Mitään kestotestiähän tuolla ei suoritettu. Kaikenhan saa tietysti rikki ja nopeastikin. Tuossa se threadi.
Säädöt kun on kunnossa ja ehjä alakerta mihin tehdään niin väittäisin että tuollaisen 350 - 400hv kestää.
Eikös Maza ottanut n. 600hv pihalle vakio alakerralla. Mitään kestotestiähän tuolla ei suoritettu. Kaikenhan saa tietysti rikki ja nopeastikin. Tuossa se threadi.
Säädöt kun on kunnossa ja ehjä alakerta mihin tehdään niin väittäisin että tuollaisen 350 - 400hv kestää.
Käykö esim M30B28 lohkoon M30B30,M30B32,M30B35 kansi suoraan:think
Mites käykö M30 koneiden vaihteistot keskenään koneen iästä riippumatta:think Eli käykö E28:sin vaihteisto E32 tai E34 perään ja toiste päin?
Käykö esim M30B28 lohkoon M30B30,M30B32,M30B35 kansi suoraan:think
Mites käykö M30 koneiden vaihteistot keskenään koneen iästä riippumatta:think Eli käykö E28:sin vaihteisto E32 tai E34 perään ja toiste päin?
Comment