Oon tässä miettinyt tuota mun kivireen (-90 520iA) automaattilaatikon sielunelämää; en näet ole aivan varma, mikä vaihteistomalli on kyseessä...
- vaihdekaaviossa on 1,2,3,D,N,R,P (kaikki toimivat)
- ajettaessa 0-90km/h huomaa selvästi 4 ylöspäinvaihtoa
- syyläristä menee jäähdytysputket vaihteistoon(en tiedä onko sillä mitään merkitystä)
Kuitenkaan mulla ei ole siinä vaihdekepin vieressä mitään ohjelmavalitsinta, vaikka käsittääkseni 5-vaihteisessa mallissa pitäisi olla sellainen...vai pitäisikö?
Toisena juttuna on laatikon erikoinen luistattaminen. Tiedän kyllä että tuo m20b20 -moottori on ihan hirveä vaihtoehto automaatille, mutta esim. vauhdin pitäminen 90-100km/h:ssa on välillä todella vaikeaa tasakaasulla, koska nopeus vain putoaa pikkuhiljaa; kaasun painamisella ei ole oikeastaan mitään reaktiota, laatikko vaan luistaa enemmän. Vain kickdown auttaa siinä vähän. Siinäkin tapauksessa vaihteisto tiputtaa nelosella, joka sitten on ihan turha vaihde.
Tämäkin käyttäytyminen kuitenkin vaihtelee; joskus laatikko ei luistata ollenkaan isoimmalla vaihteella, ja auto vastaa kaasun painamiseen suht normaalisti.
Oikeastaan auton saa liikkumaan normaalin liikenteen seassa tarpeeksi ripeästi hämmentämällä laatikkoa manuaalisesti pakkovaihteilla.
Voiko automaagivaihteisto alkaa vanhemmiten kuluessaan luistattamaan vaihteita liikaa?
Asiantuntijat, auttaisitteko?
- vaihdekaaviossa on 1,2,3,D,N,R,P (kaikki toimivat)
- ajettaessa 0-90km/h huomaa selvästi 4 ylöspäinvaihtoa
- syyläristä menee jäähdytysputket vaihteistoon(en tiedä onko sillä mitään merkitystä)
Kuitenkaan mulla ei ole siinä vaihdekepin vieressä mitään ohjelmavalitsinta, vaikka käsittääkseni 5-vaihteisessa mallissa pitäisi olla sellainen...vai pitäisikö?
Toisena juttuna on laatikon erikoinen luistattaminen. Tiedän kyllä että tuo m20b20 -moottori on ihan hirveä vaihtoehto automaatille, mutta esim. vauhdin pitäminen 90-100km/h:ssa on välillä todella vaikeaa tasakaasulla, koska nopeus vain putoaa pikkuhiljaa; kaasun painamisella ei ole oikeastaan mitään reaktiota, laatikko vaan luistaa enemmän. Vain kickdown auttaa siinä vähän. Siinäkin tapauksessa vaihteisto tiputtaa nelosella, joka sitten on ihan turha vaihde.
Tämäkin käyttäytyminen kuitenkin vaihtelee; joskus laatikko ei luistata ollenkaan isoimmalla vaihteella, ja auto vastaa kaasun painamiseen suht normaalisti.
Oikeastaan auton saa liikkumaan normaalin liikenteen seassa tarpeeksi ripeästi hämmentämällä laatikkoa manuaalisesti pakkovaihteilla.
Voiko automaagivaihteisto alkaa vanhemmiten kuluessaan luistattamaan vaihteita liikaa?
Asiantuntijat, auttaisitteko?
Comment