Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämmöt nuosee tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ville-325
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 213

    #16
    Juu kyllä on visko paskana. Mulla oli kans sama homma, paikallaan ollessa/kaupungissa pyöriessä lämmöt nousi punarajalle. Visko vaihtoon ja lämmöt on sen jälkeen pysyny kurissa. Uusi visko maksoi KL-varaoasalla tasan 100€.

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      #17
      tais itte se on se vesipumppu....luistaa akselilla ja ei pyöri kunnolla ennenku saa kierroksia niin lähtee taas nesteet kiertämään ja tulee viileetä vettä syyläristä tilalle, tämän takia tekee painettakin ja kusee ne hukkaputken kautta kartanolle liian kovan paineen (lämmön) takia...???

      Comment

      • Pti
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 211

        #18
        Edellisessä 318 e36 sama ongelnma. Ongelma poistui ku syyläri räjähti, uus tilalle ja toimi (: heh ei ehkä helpoin tapa korjata mutta hyvin höyrys (S e oli ihan vahingonkautta )

        Comment

        • Don Padre
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 106
          • Helsinki

          #19
          Kuten muutama tuossa on sanonutkin, niin oireet viittaa viskoon. Tuuletin kyllä pyörii, mutta ei riittävällä nopeudella. Siksi jäähdytys toimii paremmin kun vauhtia on vähän enemmän ja ilmavirtaa. Itsellä oli sama vika vuonna -95 Hampurin aamuruuhkassa. Alko hiki tulla, kun pähkäili missä vika. Soitto suomeen Veba-autolle ja ohjeet paikalliselle korjaamolle. se oli asiakaspalvelua se.
          _______________________
          E46 330xd touring -03
          Honda TRX500FA -05

          BMW - mikä ihana tekosyy

          Comment

          • siksta
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 675
            • Orimattila

            #20
            Originally posted by Camo
            Itellä tullu ny samanlainen ongelma. Tyhjäkäynnillä nostaa lämmöt nopesaan, mutta hetken kun on liikkeessä niin lämmöt tippuu normaaliin. Onhan tuonne paisariin lisäilty nestettä, mutta parin viikon aikana ne sieltä on taas kadonnu? Flekti toimii kyllä... Temostaatissako vika vai...?
            Mulla just oli sama juttu et parin viikon välein sai nestettä lisäillä. Sit yks kirpeä pakkaspäivä ja työn kaikki nesteet pihalle.
            Oli menny tiivisteet syylärin ja paisuntasäiliön välistä. Kannattaa kattoo vuotasko sieltä..
            F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

            Comment

            • CeSsI
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 263
              • Mäntsälä

              #21
              Juu viskovika on yleisin vika näissä lämmönnousuissa. Kannattaa muuten samalla tarkistaa jos kyseessä on ilmastoinnillinen malli, että sähköflekti pelaa myös. Periaatteessa vaikka visko ei toimisikaan halutulla tavalla niin sähköflektin pitäisi silti lähteä pyörimään ja nimenomaan kaikkein kovimmalla. Ja ihan hyvä vinkki on jos sattuu olemaan matkan päällä ja tulee jotain ongelmia niin laittaa hyppylangan sähköflektin kytkimen napojen väliin (e34:ssä on syylärin pelkääjänpuoleisessa päässä) niin pysyy ainakin väliaikaisesti lämmöt kurissa. Näin ei siis missään nimessä kannata tehdä muuten kuin hätätapauksessa - sähköflekti kun pyörii koko ajan niin laakerit sanoo moro ~viikon päästä ja sitten saa olla pussi levällään.
              F11 530 xd ’14
              E23 735i ’85
              E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
              Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
              Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
              Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

              -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
              -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

              Comment

              • Camo
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1662
                • Lahti

                #22
                Vesipumppu vaihdettu. Vanha oli ihan hyväkuntoinen päältäpäin. Ongelma jatkuu, ainakaan vielä ei lämmöt ole noussut, mutta tota jäähdytintä ilmatessa alkoi työntää vettä avoimesta paisarista ulos niin pirusti. Ilmeisesti kannentiiviste mennyt? Kuitenkaan vuotoa ei näy ulospäin eikä öljyn tai jäähdytinnesteen seassa ole mitään mömmöjä...
                Current:
                Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                Previous:
                Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                Comment

                • Camo
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1662
                  • Lahti

                  #23
                  Tuo lämmönnousu on sitten saatu (toivottavasti) kuriin. Jostain täältä foorumilta ilmeni, että paisarin korkin uusiminen voi auttaa. Uusi korkki hommattiin ja lämmöt eivät ole nousseet. Vanha korkki oli todellakin aika väljä verrattuna tähän uuteen, joten onkohan mahdollista että korkki on vuotanut ja näin ollen painetta on kehittynyt ja vedet lentäneet huitsin nevadaan..
                  Last edited by Camo; 08-03-2006, 12:32.
                  Current:
                  Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                  DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                  Previous:
                  Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                  E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                  Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                  E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #24
                    Taikka nojoo...näyttäähän se sieltä jostain paisarin alta tihkuttavan jäähdytysnestettä. Mikähän tiiviste sieltä on menny?
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #25
                      Kone M50B20

                      Tähän semmoinen villi idea (on kyllä kevään tullessa hieman myöhäistä), että minkälaista riskiä näkisitte jos pitäisi viskon pois paikaltaan talven ajan (varsinkin on tosi kylmä)? Itsellä ei ole ollut ikinä mitään lämpenemisongelmaa (VP ja termari vaihdettu, syylärikin melko uusi), joten on tullut mieleen, että viekö se pirun ropelli keulilla vaan turhaan tehoa talvella kun ajokin on sellaista, että juurikaan valoissa ei tule odottelua. Itsellä myös ylimääräinen juriseva ääni koneessa joka lähtee hihnan pois ottamalla, voisiko tulla viskosta?

                      Etuja viskon pois otosta talvella? "tehonvähennys" pois, nopeampi lämpeneminen
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Sickness
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1923
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by alspe
                        Kone M50B20

                        Tähän semmoinen villi idea (on kyllä kevään tullessa hieman myöhäistä), että minkälaista riskiä näkisitte jos pitäisi viskon pois paikaltaan talven ajan (varsinkin on tosi kylmä)? Itsellä ei ole ollut ikinä mitään lämpenemisongelmaa (VP ja termari vaihdettu, syylärikin melko uusi), joten on tullut mieleen, että viekö se pirun ropelli keulilla vaan turhaan tehoa talvella kun ajokin on sellaista, että juurikaan valoissa ei tule odottelua. Itsellä myös ylimääräinen juriseva ääni koneessa joka lähtee hihnan pois ottamalla, voisiko tulla viskosta?

                        Etuja viskon pois otosta talvella? "tehonvähennys" pois, nopeampi lämpeneminen
                        Vähän sama efektihän on sähköflektin vaihtamisella, koska se ei pyöri turhaan. Itse tein kyseisen operaation, mutta omiasi vastaavista odotuksista huolimatta vaikutukset ovat varsin pieniä. Toisaalta, pieni oli kustannuskin, joten olen tuohon muutokseen varsin tyytyväinen. Mersupuolellahan joku oli mittaillut ihan reippaita polttoainesäästöjä yms. vaihdettuaan sähköflektin viskon tilalle.

                        Kaavailemasi muutos ei liene kovin vaarallinen, jos ei joudu ruuhkissa seisomaan. Itse en uskaltaisi ilman mitään puhaltimia paljon ajella, koska Helsingissä saa ruuhkissa seisoskella välillä turhankin paljon.
                        E39 520iA -02

                        Comment

                        • intelkuurel
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 162
                          • Tampere

                          #27
                          Hivenen verran kaukaa nostetaan, mutten uuttakaan topiccia viitsinyt tehdä..

                          Eli 320i e36 kyseessä, nyt pari viikkoa pitänyt semmosta, että lämmöt nousee normaalisti mutta lämmintä alkaa puhaltamaan vasta kun hetken aikaa ollut lämmöt puolessa välissä..ennen alottanut lämpimän puhaltamisen jo ennen kun lämpömittari edes nousi. Myös tyhjäkäynnillä nostaa lämmöt kun hetken aikaa hörsköttää.. Ei hukkaa nesteitä. Termari?

                          Comment

                          • nevari
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 257
                            • jyväskylä

                            #28
                            viskonhan pitäisi kylmänä pyöriä täysin vapaana. eli ei vastusta. ja lämpimänä sitten tarrata kunnolla kiinni. tuohan on helppo testata ainakin suurinpiirtein. ja nestevuoto voi myös olla, kunnollinen ilmaus foorumilta löytyvillä ohjeilla. sen jälkeen alkaa etsiä vuotoja jos vielä nestettä katoaa.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎