Announcement

Collapse
No announcement yet.

-94-95 730ia/740ia omistajat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    -94-95 730ia/740ia omistajat?

    Elikkä millanen tuo pikku kasi on, millanen siinä on kulutus ja minkälaiset kiihtyviis arvot sille luvataan? Muutakin tuon kyseisen tai 740 tekniikkaan liittyvät asiat kiinostaa? Tai siis olisiko tuollanen potentiaalinen hankinta?
    Last edited by aapok; 27-09-2005, 15:35.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Autotalli kertoo seuraavaa.

    Autom.

    Teho (kW): 160
    Max vääntö (Nm): 290
    Huippunopeus (km/h): 230
    Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.3
    Kulutus (l/100km): 7,7 9,5 15,6

    Man.

    Teho (kW): 160
    Max vääntö (Nm): 290
    Huippunopeus (km/h): 233
    Kiihtyvyys (sek/0-100): 8.5
    Kulutus (l/100km): 8,3 10,2 14,9

    Ainakin tolla omalla seiskalla ajaminen on juhlaa eikä 12tkm aikana ole ollut mitään isompia ongelmia jos ei suurt kulutusta (v12) ota huomioon.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • aapok
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 807
      • Liperi

      #3
      Paljonkohan on todelliset keskikulutukset noissa seiskoissa 730-750?
      -Aapo-

      520da touring Lci M-sport -07
      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
      Chevrolet Avalanche LTZ -09
      Sea Ray 230 sundancer -94

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Tuo oma 750 vie mun ajoilla 13-14l/100km kylillä 19-20 ja tienpäällä 10-11
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #5
          Huhuu, on kai täällä nyt enemmänkin seiskoja?
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Originally posted by aapok
            Huhuu, on kai täällä nyt enemmänkin seiskoja?
            Tuota mainitsemaasi pikkukasia on moitittu siitä, että se ei ole juurikaan tehokkaampi kuin 2.8, mutta kuluttaa silti reilusti enemmän. Samoin en näe itse mitään syytä ostaa 735:sta, kun samalla voi ostaa taas 740:n.

            Jos kilometrejä tulee vuodessa vähän, niin osta 750 ja jos taas enemmän, niin osta 740 4.4-koneella (1994 oli ainakin vielä vanha 4.0 kone seiskassa). Jos bensankulutus ja ylläpitokustannukset vaikuttaa valintaasi ratkaisevasti, niin sitten osta 728.
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              Niin eikös 730 ja 740 4.0 valmistettu -96 asti ja siitä eteenpäin tuli 735 ja 740 4.4
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • xprt
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 38
                • Oulu

                #8
                Originally posted by sirkus
                Niin eikös 730 ja 740 4.0 valmistettu -96 asti ja siitä eteenpäin tuli 735 ja 740 4.4
                Käsittääkseni (paremmin tietävät saavat korjata) uudet koneet tulivat vuosimalliin -96 eli näillä moottoreilla varustettuja autoja on alettu valmistaa jo jostain 9/95 lähtien.

                Kulutuksista, -96 728iA vie sekapätkäajossa minulla sellaiset 13l, matka-ajossa 8-9 litraa riippuen kuskin kaasujalasta. Pintakaasulla GPS-kalibroidulla 100km/h nopeudella ajotietokone näyttää kulutukseksi 7.1l (ilman ilmastointia). 90km/h vauhdilla vastaavasti 6.7l, alle 85km/h nopeudella vaihteisto alkaa (usein) jo käyttää nelosta jolloin kulutus nousee. Ajotietokoneen lukemaan saa tosin yleensä lisätä puoli litraa kun käy tankkaamassa.

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  Joo nimen omaan tarkotin et 96 ja sitä uudemmis on 4.4 kone ja 735 korvaa 730:n www.bmwclub.fi sivuilta tuon tiedon poimin siellä mainitaan esittelyvuodeksi -96
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • aapok
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 807
                    • Liperi

                    #10
                    Kävin eilen ajamassa 730ia:n ja täytyy sanoa että on aika paljon laiskempi kun nyk. 528i mutta voisin silti hyväksyä. Tehdas lupaa kuitenkin sekakulutukseksi alle 10l/100km mutta edelleen kiinostaa todelliset ja kuinka paljon kulutus nousee tollaseen 4,0l malliin 740? uudempi 740 taas maksaa enemmän ja taitaa myös syödä enemmän, tulee kuitenkin ajettua vajaa 30tkm vuosittain niin pakko vähän ajatella mitä mikäkin syö, ei tuo bensa niin halpaa ole. Mitä taas tulee 728i:in niin nyt on viissatkussa sama kone niin ei kiinosta samalla koneella olevaa hankkia.
                    -Aapo-

                    520da touring Lci M-sport -07
                    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                    Chevrolet Avalanche LTZ -09
                    Sea Ray 230 sundancer -94

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #11
                      No jos sua kiinnostaa 740 tasan 4-litrasena, niin eti tietoa E32 ja E34-kuskeilta. Niissähän on tuo sama vanha kone ja tuollasten omistajia on foorumilla paljon enemmän ja kulutuksia on pohdittu varmasti jo useammassa topicissa. E38:n kulutus on sitten E32/E34 + X-summa siihen lisää.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • Mr. Z
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 943
                        • Manse

                        #12
                        Originally posted by KFZ-Koenig
                        Tuota mainitsemaasi pikkukasia on moitittu siitä, että se ei ole juurikaan tehokkaampi kuin 2.8, mutta kuluttaa silti reilusti enemmän. Samoin en näe itse mitään syytä ostaa 735:sta, kun samalla voi ostaa taas 740:n.

                        Jos kilometrejä tulee vuodessa vähän, niin osta 750 ja jos taas enemmän, niin osta 740 4.4-koneella (1994 oli ainakin vielä vanha 4.0 kone seiskassa). Jos bensankulutus ja ylläpitokustannukset vaikuttaa valintaasi ratkaisevasti, niin sitten osta 728.
                        Unohtamatta 730d:t' tahi 740d:tä.. siis jos kulutus yms. kulut haluaa pitää matalina..
                        E38 740ia
                        E39 530 dAT
                        ex. E34 520i sedan
                        ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                        ex. E36 325i sedan
                        ex. E36 328i touring
                        ex. E36 318 iS qp
                        ex. E36 325i qp -R.I.P-
                        ex. E21 320i sedan
                        ex. E30 318i sedan
                        ex. E3 2500 sedan

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎