Elikkä millanen tuo pikku kasi on, millanen siinä on kulutus ja minkälaiset kiihtyviis arvot sille luvataan? Muutakin tuon kyseisen tai 740 tekniikkaan liittyvät asiat kiinostaa? Tai siis olisiko tuollanen potentiaalinen hankinta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
-94-95 730ia/740ia omistajat?
Collapse
X
-
Autotalli kertoo seuraavaa.
Autom.
Teho (kW): 160
Max vääntö (Nm): 290
Huippunopeus (km/h): 230
Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.3
Kulutus (l/100km): 7,7 9,5 15,6
Man.
Teho (kW): 160
Max vääntö (Nm): 290
Huippunopeus (km/h): 233
Kiihtyvyys (sek/0-100): 8.5
Kulutus (l/100km): 8,3 10,2 14,9
Ainakin tolla omalla seiskalla ajaminen on juhlaa eikä 12tkm aikana ole ollut mitään isompia ongelmia jos ei suurt kulutusta (v12) ota huomioon.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Tuo oma 750 vie mun ajoilla 13-14l/100km kylillä 19-20 ja tienpäällä 10-11Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by aapokHuhuu, on kai täällä nyt enemmänkin seiskoja?
Jos kilometrejä tulee vuodessa vähän, niin osta 750 ja jos taas enemmän, niin osta 740 4.4-koneella (1994 oli ainakin vielä vanha 4.0 kone seiskassa). Jos bensankulutus ja ylläpitokustannukset vaikuttaa valintaasi ratkaisevasti, niin sitten osta 728.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Niin eikös 730 ja 740 4.0 valmistettu -96 asti ja siitä eteenpäin tuli 735 ja 740 4.4Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkusNiin eikös 730 ja 740 4.0 valmistettu -96 asti ja siitä eteenpäin tuli 735 ja 740 4.4
Kulutuksista, -96 728iA vie sekapätkäajossa minulla sellaiset 13l, matka-ajossa 8-9 litraa riippuen kuskin kaasujalasta. Pintakaasulla GPS-kalibroidulla 100km/h nopeudella ajotietokone näyttää kulutukseksi 7.1l (ilman ilmastointia). 90km/h vauhdilla vastaavasti 6.7l, alle 85km/h nopeudella vaihteisto alkaa (usein) jo käyttää nelosta jolloin kulutus nousee. Ajotietokoneen lukemaan saa tosin yleensä lisätä puoli litraa kun käy tankkaamassa.
Comment
-
-
Joo nimen omaan tarkotin et 96 ja sitä uudemmis on 4.4 kone ja 735 korvaa 730:n www.bmwclub.fi sivuilta tuon tiedon poimin siellä mainitaan esittelyvuodeksi -96Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Kävin eilen ajamassa 730ia:n ja täytyy sanoa että on aika paljon laiskempi kun nyk. 528i mutta voisin silti hyväksyä. Tehdas lupaa kuitenkin sekakulutukseksi alle 10l/100km mutta edelleen kiinostaa todelliset ja kuinka paljon kulutus nousee tollaseen 4,0l malliin 740? uudempi 740 taas maksaa enemmän ja taitaa myös syödä enemmän, tulee kuitenkin ajettua vajaa 30tkm vuosittain niin pakko vähän ajatella mitä mikäkin syö, ei tuo bensa niin halpaa ole. Mitä taas tulee 728i:in niin nyt on viissatkussa sama kone niin ei kiinosta samalla koneella olevaa hankkia.-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
No jos sua kiinnostaa 740 tasan 4-litrasena, niin eti tietoa E32 ja E34-kuskeilta. Niissähän on tuo sama vanha kone ja tuollasten omistajia on foorumilla paljon enemmän ja kulutuksia on pohdittu varmasti jo useammassa topicissa. E38:n kulutus on sitten E32/E34 + X-summa siihen lisää.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigTuota mainitsemaasi pikkukasia on moitittu siitä, että se ei ole juurikaan tehokkaampi kuin 2.8, mutta kuluttaa silti reilusti enemmän. Samoin en näe itse mitään syytä ostaa 735:sta, kun samalla voi ostaa taas 740:n.
Jos kilometrejä tulee vuodessa vähän, niin osta 750 ja jos taas enemmän, niin osta 740 4.4-koneella (1994 oli ainakin vielä vanha 4.0 kone seiskassa). Jos bensankulutus ja ylläpitokustannukset vaikuttaa valintaasi ratkaisevasti, niin sitten osta 728.E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
Comment