Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko normaalia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carwin
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 21

    Onko normaalia?

    Vaihdettiin tänään E36 325i Coupe -93:een kytkinpaketti eli paineasetelma, painelaakeri ja kytkinlevy. Lisäksi vaihdettiin aihteiston etu ja takastefa sekä joku kardaanin kuminen kiekko (???).

    Ongelma on sellainen että kytkinpoljin muuttui aivan totaalisesti. Se on paljon löysempi ja írrottaa huomattavasti alempaa kuin ennen. Ennen remonttia poljin oli jäykempi ja irrotti ihan ylhäällä. Onko tämä normaalia kytkimen vaihdon jälkeen vai onko syytä huoleen? Mikä on oikea kohta jossa kytkimen tulisi irroittaa?

    Kerrottakoon vielä että painelaakeri oli hajonnut täysin kappaleiksi ja autolla PITÄISI olla ajettu vain 128tkm. On tosin ollut 80-vuotiailla vanhuksilla...
    BMW 325i Coupe E36 -93
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    #2
    Aivan normaalia.
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

    Comment

    • M5 talviautona
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 242
      • Kokkola

      #3
      päin vastoin..

      Vaihoin kerran m5seeni kytkin paketin, alkuperänen oli jäykkä kuin kuormaautossa ja ei irroittanut kunolla, kun poljinta nosti sentin lattiasta niin auto hyökkäs heti liikeelle, ja uuden kytkimen asenettuani kytkinpoljin oli kevyt kuin kaasu poljin ja irroitti vasta n:10senttiä lattiaa ylempänä... Alkuperäsellä kytkimellä oli ajettu 280tkm..
      ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

      325e 2,7 e30
      318i e30
      535ia e34
      m5 e34
      525 e34
      316i e30
      524td e28 = Ei savua ilman tulta
      Viimesin bemari 316i e36
      Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Kun kytkinlevy kuluu muuttuu poljin raskaammaksi ja kytkin irroittaa ylempänä eli aivan normaalilta kuulostaa ja jos 80v vaari on päässy noin pitkästi yhdellä kytkimellä niin ihme on.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #5
          Originally posted by Carwin
          Vaihdettiin tänään E36 325i Coupe -93:een kytkinpaketti eli paineasetelma, painelaakeri ja kytkinlevy. Lisäksi vaihdettiin aihteiston etu ja takastefa sekä joku kardaanin kuminen kiekko (???).

          Ongelma on sellainen että kytkinpoljin muuttui aivan totaalisesti. Se on paljon löysempi ja írrottaa huomattavasti alempaa kuin ennen. Ennen remonttia poljin oli jäykempi ja irrotti ihan ylhäällä. Onko tämä normaalia kytkimen vaihdon jälkeen vai onko syytä huoleen? Mikä on oikea kohta jossa kytkimen tulisi irroittaa?

          Kerrottakoon vielä että painelaakeri oli hajonnut täysin kappaleiksi ja autolla PITÄISI olla ajettu vain 128tkm. On tosin ollut 80-vuotiailla vanhuksilla...
          kaverilla oli aikoinaan 318iS coupe -93 ja osti sen joskus vuonna 98 ja ei ollu ajettu ku vähä yli 100tkm ni meni siitäki kytkin, tilalle tais tulla parempi kytkin sitte...kuulin että ois ollu M3sen kytkin, en sitte tiiä

          ja mitä tuohon kuluneeseen kytkimeen tulee niin se kytkin jäykkenee kuluessaan ja irrottaa aikasemmin
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • Carwin
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 21

            #6
            Jep eli on vissiin ihan normaalia! Asia vilipitön ja kiitoksia kovasti kaikille vastanneille!

            T.Tommi
            BMW 325i Coupe E36 -93

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #7
              Mitä eroa on kytkimessä jos autossa on ilmastointi? Kun katselin motonetin hintoja niin ei ilmastoiutu makso 154e ja tais olla sitten 178e ilmastoituun.
              Itselläni on varmaan tuosta 325i kytkin lopuillaan kun on melko jäykkä ja auto hyökkää heti liikkeelle kun kytkintä vähän nostaa lattiasta.
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • Pti
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 211

                #8
                Originally posted by ropo
                Mitä eroa on kytkimessä jos autossa on ilmastointi? Kun katselin motonetin hintoja niin ei ilmastoiutu makso 154e ja tais olla sitten 178e ilmastoituun.
                Itselläni on varmaan tuosta 325i kytkin lopuillaan kun on melko jäykkä ja auto hyökkää heti liikkeelle kun kytkintä vähän nostaa lattiasta.

                Siis jos saat nostaa jalkaa reilusti melkein kytkinpolkimen lepo asentoon on kytkin kulu´nut. jos se alhaalla irrottaa niin ole tyytyväinen vain.

                Comment

                • otto
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 51

                  #9
                  entäs tämä kytkin?

                  Siis jos saat nostaa jalkaa reilusti melkein kytkinpolkimen lepo asentoon on kytkin kulu´nut. jos se alhaalla irrottaa niin ole tyytyväinen vain.
                  itselläni kuuluu pientä selvää narinaa (kesällä kuuluu, nyt talvella ei?) kun painaa kytkimen pohjaan. tarkemmassa vilkaisussa tuo narina tuli suoraan kytkinlootan sisältä.

                  kytkin irroittaa todella alhaalla ja nopeaa. eli kytkimen saa painaa täysin pohjaan että irroittaa.

                  kesällä kokeilin sitten räväkempää lähtöä ja mielestäni kytkin luisti. kierrokset 3000 pintaan ja päästin kytkimen pois, moottori lähti kyllä kiertämään kierroksia ylös mutta auto lähti todella vaivaisesti liikkeelle ja pienet käryt päälle .... mitä ilmeisimmin kytkin lootasta

                  sama juttu myös siten että paikaltaan lähti liikkeelle täydellä kaasulla (tyhjäkäyntikierroksilta). 1. vaihteella tappiin asti ja heti nopea vaihto kakkoselle - kytkin alkoi luistamaan, eli kone lähti kyllä kiertämään mutta auto ei kiihtynyt vaikka kytkin oli päästetty jo takaisin.

                  eikös tuossa ole jo kytkinlevyt kuluneet? normaali ajo onnistuu vielä ihan hyvin, mutta tosiaankin tuo kytkin irrottaa vasta ihan pohjassa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎