10,5 litraa olikin tossa käyttöohjekirjassa, jos oikein ymmärsin tota saksaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW jäähd.neste
Collapse
X
-
Originally posted by TzeimiNäissä uudemmissa koneissa on joitain osia ja/tai tiivisteitä, jotka eivät kestä glykolia.
Glykoleja on propyleenipohjaisia sekä etyleenipohjaisia. Lämmönluovutus on etyleenipohjaisissa pääsääntöisesti parempi ja propyleenipohjaisissa sen sijaan ympäristöystävällisyys on huomioitu.
Se, mikä glykolin saa sopimaan auton moottoriin, on sen inhibiitti, eli siihen sekoitettava korroosion- ja vanhenemisenestoaineet. Tämä inhibiitti on punaisessa nesteessä silikaattivapaa ja sillä on taipumus tehdä sakkaa muiden inhibiittien kanssa => Älä sekoita punaista glykolia ja muun värisiä glykoleita.
Jos taas tyhjennät koko jäähdytysjärjestelmän, voit laittaa sinne tilalle muun väristä kuin mitä siellä alunperin on ollut.---
Comment
-
-
Originally posted by -TapiJos taas tyhjennät koko jäähdytysjärjestelmän, voit laittaa sinne tilalle muun väristä kuin mitä siellä alunperin on ollut.
Ite en kyllä rupeasi nesteiden tyyppejä vaihtamaan, ellei sitten samalla tekisi konerempan ja kone olisi osina."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
Comment
-
-
Originally posted by RiiQuusitä vanhaa oli imeytynyt jo jonkinverran siihen tiivisteeseen, tehden siitä mössöä..
Helpoimmalla tietenkin pääsee kun käyttää samanväristä nestettä kuin aiemminkin---
Comment
-
-
Originally posted by -TapiEpäilisin ettei se neste ole imeytynyt tiivisteeseen, ainakaan siinä määrin että se aiheuttaisi sakkaa uuden aineen kanssa. Luulen että teillä on jäänyt koneeseen vielä vanhaa ainetta sen verran että se sakkaa uuden kanssa.
Nyrkkisääntönä edelleen niin nesteen tyyppiä ei kannata ruveta vaihtelemaan. IMO. Koneremontit erikseen."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
Comment
-
-
Mitäs nestettä lisäilen tohon omaan kiesiini, kun CC herjas pitkän seisotuksen jälkeen jäähdytysnesteestä? Ohjekirjassahan lukee konsentraatio väh. 40%, mut tän hetkisen nesteen jäätymispiste on -45 astetta, että millasella konsentraatiolla päästään kyseiseen jäätymispisteeseen? Mikäs osoittaa säiliön täynnäolon? Yks viiva menee ton "torven" halki ja siin lukee cold/kalt. Se vai?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Ostin itse Essolta purkin Mobilin jäähdytysnestettä. Oli tarjolla kahta laatua ja toisessa purkissa luki BMW:n, Audin ja Mersun hyväksynnät. Sellanen hopeanharmaa purkki, en muista nyt tarkkaa nimeä. Oiskohan ollu myös maininta sopivuudesta monimetallimoottoreille (itsellä M43). Ei ollu vaikea valinta. Väri on sitä tuttua turkoosia. Purkissa pakkaskestävyydeksi ei luvata hirveästi -30 kummempaa, mutta 50/50 seoksella ja vasta mitattuna kestävyys oli -50 C.
Jos pakkaskestävyys arveluttaa niin kaupoista saa suht edullisia ominaispainomittareita joilla voi testailla cocktaileja ennen kuin lykkää säiliön täyteen nestettä.
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostMikäs osoittaa säiliön täynnäolon? Yks viiva menee ton "torven" halki ja siin lukee cold/kalt. Se vai?
Comment
-
-
Ok, kiitoksia.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by druidi View PostNestettä pitäis olla vähintään siihen viivaan asti kun kone on kylmä. Meneehän siinä niitä merkkiuria paljon ylemmäskin. Mitään max-merkkiä en ole omastani löytänyt.
Comment
-
-
Jää sinne silti tilaa. En mäkään korkkiin asti laita eikä oo ikinä muutamaa senttiä ylemmäs paisunut. Veikkaisin, että max 5 cm on nesteen pinta noussut kuumana ja tilaa paisumiselle on varmaan 20 cm. En tietenkään laita hirveästi tuon viivan yli, mutta ei se ehdoton maksimimerkkikään taida olla.
Comment
-
Comment