Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motronicilla pelkkä sytkän ohjaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Essex_29
    Newbiemmer
    • Jul 2022
    • 4
    • Finland

    Motronicilla pelkkä sytkän ohjaus?

    Ehkä vähän erikoinen projekti menossa. M70 moottoria hankin, johon olen tehnyt imusarja kaasareille.
    Eli nyt pitäisi sytytys saada toimimaan, ideana käyttää esimerkisksi kahdesta 325i:stä alkuperäinen Motronic ecu ohjamaan sytkän ennakkoa.
    Kyseessä oleva moottori on enemmän näyttely- kuin tehomoottori, eli toimivuutta saa olla, muttei tarvi alkuperäistä paremmin tomia.
    Eli:
    60-2 pyörä Kempiakselissa ja ECU:sta sytytyspuolasta kautta virranjakajaan ajoitettua sytytystä.

    Onko tämä mahdollista?
  • Freak
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2540
    • .

    #2
    En ole mikään m70 expertti ja vielä vähemmän motronic-Pertti. Sellainen seikka tuli mieleen, että mistäs sytkä, siis motronic, saa kuormitustiedon? Alunperin se tulee ilmamassamittareilta, mutta nythän ne eivät ole käytössä. Onhan virranjakajassakin alipaineohjaus kertomassa moottorin kuormitusta. Siitä tulikin mieleeni, että hylkää koko sähkölaitos ja modaa nokan päihin l-jet m20 kuutosen jakajat. Ne olis paljon päheämmät kuin motronicin onnettomat lätyt nokan päässä.

    Rodiinko kone on menossa? Saa tänne kuviakin autosta laittaa, vaikkei merkkiä edustakaan. Autoharrastajia me kuitenkin suurimmaksi osaksi ollaan.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Essex_29
      Newbiemmer
      • Jul 2022
      • 4
      • Finland

      #3
      Alunperin oli tarkoitus just modata 6-sylinterisistä moorttoreista jakajat nokkien päihin. Totesin kuitenkin että alkuperäiset jakajankannet on niin paljon nätimpiä, kuin 15 senttiä menosuuntaan törröttävää jakajaa.
      Ajatuksena, että noita Motronic bokseja saisi suhteellisen edukkasti, jos niitä vain saisi tomimaan.
      Muutkin ideat kiinnostaa, mutta tässä vaiheessa katson elektronista sysytysjärjestelmää, josta saisi ennakkoa kierrosluvusta ja kuormituksesta riippuen.
      Jos jollain muulla konstilla saisin kahdet jakajat toimimaan, tai jos jopa tekisi joku wasted spark systeemi, niin miksi ei.
      Pääaisia on että olisi luotettava systeemi, sen takia ajattelin oem Motroniceja.

      Jakajat: Kullekin puolalle 3 sytytystä/ kierros. Kaksi kanavaa riittäisi.

      Wasted spark: Kullekin sylinteririville 3 sytytystä/ kierros, mutta tarvii 6 kanavaa.

      Comment

      • Essex_29
        Newbiemmer
        • Jul 2022
        • 4
        • Finland

        #4
        SiinäClick image for larger version

Name:	buick145.jpg
Views:	1
Size:	65.9 KB
ID:	4839750

        Comment

        • Freak
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2540
          • .

          #5
          Asiallista.

          No mitä jos korvaisi Motrinicit yhdellä tai kahdella Megasquirtilla tai Speeduinolla? Siinähän voisi olla jopa mahdollista saada muutettua ruiskutuslähdöt sytkälähdöiksi jollain konstilla. Pazi88-nimimerkki osaa varmasti kertoa enemmän kun on noiden kanssa niin paljon pelannut.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • Essex_29
            Newbiemmer
            • Jul 2022
            • 4
            • Finland

            #6
            Olen valinnut MaxxECU mini:n hoitamaan sytytyksen kahdella puolalla ja orkkis jakajilla. Jos vaikka jälkeenpäin tulee ideoitua jotan ruiskua, niin samalla ecu:lla sais senkin toimimaan.
            Kiitosi ideoista ja ajatuksista!

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎