Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä tämä säätöruuvi on?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Atlantikblau
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 76
    • Pietarsaari

    mikä tämä säätöruuvi on?

    niin että mikä se on(katso kuva)? se on siinä ilmamäärämittarissa. auto on E30 316i -89, luulisin että on motronic ruiskulla. kokeilin säätää sitä vähän, ja luultavasti se on joku seosruuvi tyhjäkäynnillä. jos se on seosruuvi niin mihin suuntaan se saa enemmän ja mihin vähemmän bensaa? kiinostais tietää kun mä säädin sitä jousta löysemmälle siinä, ja muuten käy paljon paremmin mutta tyhjäkäynti on vähän päin perseettä:S

    kiitos vastauksista
    Attached Files
    316 - ei oo kiire mihinkään
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Tuo kuva löytyy mm. tästä.
    Attached Files
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Atlantikblau
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 76
      • Pietarsaari

      #3
      jep, tuossahan se onkin, mutta mihin suuntaan pitää kääntää että kone saa vähemmän bensaa? "auki" vai "kiinni"?
      316 - ei oo kiire mihinkään

      Comment

      • M5 talviautona
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 242
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by Atlantikblau
        jep, tuossahan se onkin, mutta mihin suuntaan pitää kääntää että kone saa vähemmän bensaa? "auki" vai "kiinni"?
        aukipäin minun mielestä niin sillon laihenee.. Viisaampi korjatkoon..?
        ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

        325e 2,7 e30
        318i e30
        535ia e34
        m5 e34
        525 e34
        316i e30
        524td e28 = Ei savua ilman tulta
        Viimesin bemari 316i e36
        Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

        Comment

        • dunkelblau
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1151
          • Uusimaa

          #5
          Kotioloissa parhaan 'pikasäädön' saat ruuvilla aikaseksi siten, että haet sitä kääntämällä sen min ja max-asennot koneen käyntiä kuuntelemalla. Molemmissa reunoissa tyhjäkäynti muuttuu vaivalloiseksi. Toisessa reunassa mylly saa liian vähän, ja toisessa liian paljon kakkua. Sen jälkeen käännät ruuvin näiden puoliväliin, jolloin mylly käy kevyiten tyhjäkäynnillä.

          Ilmansuodatin on muuten sitte paree olla säädettäessä puhdas, ja sytytystulpat kunnossa!
          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

          Comment

          • Xhawk
            OBTCF Member
            • Jul 2004
            • 2326
            • Kierrosalueella (hki)

            #6
            Minä tuossa pari päivää sitten pyörittelin tuota omaa potikkaa mutta koneen käynti ei muuttunu miksikään Jännä juttu.
            "Position One, Position One"
            Punainen miesten voimisteluauto

            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

            Comment

            • Atlantikblau
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 76
              • Pietarsaari

              #7
              sitä joutuu näköjään pyörittämään aika monta kierrosta että vaikuttais paljonmitään...
              316 - ei oo kiire mihinkään

              Comment

              • Aequitas
                Newbiemmer
                • Dec 2004
                • 21
                • Raisio

                #8
                Itse testailin niin laidasta laitaan 15-17 kierrosta ja sitten alkaa kuulua aina semmosta ääntä siitä potikasta kuin jousi menis yli tms. Pistin sitten siihen puoleen väliin sen. Onko jollakin jotain tarkempaa tietoa ko. säädöstä?

                Comment

                • HarzaTheMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 458
                  • Sawo

                  #9
                  Originally posted by Aequitas
                  Itse testailin niin laidasta laitaan 15-17 kierrosta ja sitten alkaa kuulua aina semmosta ääntä siitä potikasta kuin jousi menis yli tms. Pistin sitten siihen puoleen väliin sen. Onko jollakin jotain tarkempaa tietoa ko. säädöstä?
                  Ei sitä muuten oikein saa kohdalleen kuin viemällä auto pakokaasutestiin ja siinä sitten säätää. Tuollanen testi maksaa about 10€ autokorjaamolla tai huoltoasemalla niin ei se kovin iso uhraus ole.
                  ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎