Isot etujarrut, mitä pitää ottaa huomioon jos asennan semmoset? Auto ei ole bemari eikä autossa ole abseja. Vaan ihan yleis kysymys jos joku on rakentanut/asentanut moisen sarjan?
Vakiona on 260 laikka ja tilalle tulee 302 laikka satula pysyy vakiona, vaan korotus pala tulee väliin. Kysymys kuuluu lähinnä että tuleeko etujarruista liian tehokkaat verattuna takajarruihin pienellä polkimen painaluksella? (lukkojarrutuksella, hampaat irvessä painaessa on varmaan ihan sama ku takarattaat on lukossa tai ei, riippuu vakio paineensäätimestä ja tien materiaalista)
Eikös isomilla jaruilla tarvittava poljinvoima ole pienempi? Jos painan vähän poljinta niin takajarrut ei ota vielä mitään? Kun taas ennen vakiojarruilla jarrutasapaino oli optimaalinen? Periaatteessa jarrutus matka voi pidentyä pelkillä etujarrujen parannuksella? Pitäiskö etujarrujen painetta täten rajottaa karvan suht samaan ku vakiohilppeillä? Tai taakse pitäis saaja lisää painetta tai myös vastaavasti isompi laikka?
Katsastuksen osalta ei ole ongelmia, vaan sen oikean tasapainon saamiseksi hieman askaruttaa asia..
Jarruthan varmaan tuntuu tehokkaammilta isoilla etujarruilla, mutta mitä todellisuudessa on ku takajarrut on vakiot? Kuski ei varmaan perstuntumalla huomaa sitä?
Vakiona on 260 laikka ja tilalle tulee 302 laikka satula pysyy vakiona, vaan korotus pala tulee väliin. Kysymys kuuluu lähinnä että tuleeko etujarruista liian tehokkaat verattuna takajarruihin pienellä polkimen painaluksella? (lukkojarrutuksella, hampaat irvessä painaessa on varmaan ihan sama ku takarattaat on lukossa tai ei, riippuu vakio paineensäätimestä ja tien materiaalista)
Eikös isomilla jaruilla tarvittava poljinvoima ole pienempi? Jos painan vähän poljinta niin takajarrut ei ota vielä mitään? Kun taas ennen vakiojarruilla jarrutasapaino oli optimaalinen? Periaatteessa jarrutus matka voi pidentyä pelkillä etujarrujen parannuksella? Pitäiskö etujarrujen painetta täten rajottaa karvan suht samaan ku vakiohilppeillä? Tai taakse pitäis saaja lisää painetta tai myös vastaavasti isompi laikka?
Katsastuksen osalta ei ole ongelmia, vaan sen oikean tasapainon saamiseksi hieman askaruttaa asia..
Jarruthan varmaan tuntuu tehokkaammilta isoilla etujarruilla, mutta mitä todellisuudessa on ku takajarrut on vakiot? Kuski ei varmaan perstuntumalla huomaa sitä?
Comment