Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18 moottorin paino?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15232
    • Ajamisen Iloa

    #16
    M52B28 kun laitat S52B32 nokat tai vastaavat esim Schrickiltä niin ollaan 240hp kun imu ja pakopuoli riittävän avarat, panostamalla hitusen enemmän imupuolen ilmantuloon samoilla nokilla 250hp.
    Itellä huipputeho pysyy 6500-7500 tuossa maksimissa ja kone nauttii olla tuolla alueella.
    Oma Z3 Coupe täydellä sisustalla mutta paljon tehty hiilikuidust painaa 1190kg.
    Jos penkit ja äänentoiston ottaa pois yms niin olisin välittömästi 1100kg ja jos bitumit yms verhoilut kokonaan pois niin lähellä tonnia. Ja tämä vielä peltisillä korinosilla ja laseilla.
    E36 compacti on lähellä tätä autoa jos ulkokuori unohdetaan. Tuommoinen ois aika huippu kohde alkaa tekee kilpuria. Se moottorin tuoma jokunen kymmenen kiloa on hyvin nopeesti kuitattu takas moninkerroin.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2694
      • .fi

      #17
      Originally posted by Remotion View Post
      Se moottorin tuoma jokunen kymmenen kiloa on hyvin nopeesti kuitattu takas moninkerroin.
      jaa niin miten? jos tässä jo lähtökohtaisesti autoa johonkin ralliin tehdään, niin varmasti helpot
      ja halvat parannukset tehdään jokatapauksessa, että kyllä tuo quoten väite nyt vähän haiskahtaa.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #18
        Melko tarkan painon saa kun ynnäilee esmes hubauerin tai leebmannin sivuilta osapainot. Raakalohko mäntineen taisi olla luokkaa 35 kg.

        Yksi kohde vähentää painoa löytyy varsin usein penkin ja ratin välistä…

        Comment

        • Wilska87
          Bimmer Rookie
          • Feb 2022
          • 35
          • Savonlinna

          #19
          Originally posted by nullzwei View Post

          Yksi kohde vähentää painoa löytyy varsin usein penkin ja ratin välistä…
          Tähänkin ollaan kiinnitetty huomiota,tänä vuonna tähän mennessä ~8 kg tiputettu

          Comment

          • Keme
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 228
            • Rannikko

            #20
            Originally posted by Wilska87 View Post
            Ilkeääkö kukaan myöntää että olisi 2,0/2,3 duretecia laittanu Bmw:hen?
            Olisi hyvä kone ralliin,osia löytyy ja kansi virtaa vakiona n.250 hv.
            Neloskone alumiinia..
            Ei vaan taho laatikoita löytyy..
            Kytkinkopan hitsauksella tai adapterilaipalla ton jatkoksi sopii mikä tahansa aski. Eli ei mitään ongelmaa.
            Kannattaa tarkistaa säännöistä miten moottorin ja vaihteiston paikka on määriltelty ettei joudu tekemään esimerkiksi puoli metriä pitkää kytkinkoppaa, kun vaihteiston on oltava vakiopaikalla ja ykköspytyn pitää olla etuakselin etupuolella.

            Originally posted by Remotion View Post
            Se moottorin tuoma jokunen kymmenen kiloa on hyvin nopeesti kuitattu takas moninkerroin.
            Silti se painavamman ja pidemmän kutos moottorin painopiste roikkuu edempänä kuin nelosen. Joissain tapauksissa tuokin on merkittävä asia.
            JEEE JEE!

            Comment

            • Freak
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2541
              • .

              #21
              Originally posted by Keme View Post
              Silti se painavamman ja pidemmän kutos moottorin painopiste roikkuu edempänä kuin nelosen. Joissain tapauksissa tuokin on merkittävä asia.
              Radalla tuo ei näytä haittaavan, vaikka nokalla roikkuisi valurautalohkoinen kuutonen. Kovaa menevät silti. Rallista en tiedä muuta kuin että Kalle voitti mestaruuden, vaikka sillä olikin kone poikittain.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • Wilska87
                Bimmer Rookie
                • Feb 2022
                • 35
                • Savonlinna

                #22
                Originally posted by Freak View Post
                Radalla tuo ei näytä haittaavan, vaikka nokalla roikkuisi valurautalohkoinen kuutonen. Kovaa menevät silti. Rallista en tiedä muuta kuin että Kalle voitti mestaruuden, vaikka sillä olikin kone poikittain.
                Kyllä ne radallakin fysiikan lait pätee siinä missä sorateilläkin, kevyempi auto kääntyy ketterämmin,kiihtyy ja pysähtyy nopeammin

                Sain vinkin että Lensu Power shop Suomessa tekee noita Duratec-> Zf vaihteiston sovituksia

                Comment

                • Freak
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2541
                  • .

                  #23
                  Originally posted by Wilska87 View Post
                  Kyllä ne radallakin fysiikan lait pätee siinä missä sorateilläkin, kevyempi auto kääntyy ketterämmin,kiihtyy ja pysähtyy nopeammin

                  Sain vinkin että Lensu Power shop Suomessa tekee noita Duratec-> Zf vaihteiston sovituksia
                  Juu, toki toki. Fysiikan lait pätee kaikkialla. Kyse olikin siitä onko se nokalla roikkuva alumiini kuutonen merkittävä asia verrattuna hitusen kevyempään valurauta neloseen, jos se kohtalaisen painava valurauta kutonen ei radalla paljoakaan tunnu vauhtia hidastavan. Jos se vauhdin salaisuus onkin muualla kuin hitusen pienemmässä ominaispainossa ja vähän taaempana olevassa painopisteessä?
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎