Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 diesel käynti ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -BigDaddy-
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 54
    • Helsinki

    M57 diesel käynti ongelmia

    Hei
    E65 730D 2005
    Osaisiko joku kertoa mistä tälläinen ongelma mahtaisi johtua kun pysähdyn liikennevaloihin ja auto on tyhjäkäynnillä, kone alkaa tärisemään aika tuntuvasti niin että koko auto heiluu. Kierrokset hyppii 1000 kierroksen molemmin puolin.
    Polttoaine puoli on tarkistettu( suuttimeen ohi vuoto alle 1% kaikissa) Railipaine on Ok ja anturi siihen vaihdettu jne.
    Heti kun antaa kaasua niin kaikki Ok ja tehot on kunnossa. Niin ja vika ei esiinny aina vaan ihan sattuman varaisesti.
    Ilma massa anturin vaihdoin mutta tilanne ei muuttunut.
    Siitä tosin saan vikakoodit 004BB6 ja 004BC1
    4BB6 Air Flow Meter -Signal too High
    4BC1 Air Flow Meter -Signal too High.
    Muuta en osaa nyt kertoa mutta kysykää tarkentavia kysymyksiä.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5258
    • Pirkkala

    #2
    Tärinä ei ehkä ole kovin tyypillinen oire mutta kierrosten heijaus tyhjäkäynnillä on usein johtunut määränsäätöventtiilistä tai sen o-renkaista. (tämä on siis paineensäätöventtiili joka sijaitsee korkeapainepumpussa)

    Jos pystyt seuraamaan livedataa, katso onko määränsäätöventtiilin mA lukema vakaa vai yrittääkö se selvästi korjata ja näin pitää railpainetta vakaana.

    Onko railpaine aivan vakaa? Kaiken ollessa ok, heiluntaa ei ole tyhjäkäynnillä kuin muutaman barin verran.

    Railpaineesta ja säätimen mA lukemasta voit päätellä joutuuko säädin jatkuvasti korjaamaan jotta paine olisi haluttu.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • -BigDaddy-
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 54
      • Helsinki

      #3
      Meillä oli aiemmin live käytössä kun tärinä oli päällä eikä muistaakseni ollut Raili paineessa mitään heittoa. Täytyy perehtyä tuohon uudestaan kun pääsen liveen käsiksi( oma läppäri löytyy ja ohjelmat mut en osaa niitä käyttää)
      Osaako kukaan sanoa tosta ilmamassa mittarin liian korkeasta signaalista mitään, mistä johtuu tai miten korjata tilanne.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5258
        • Pirkkala

        #4
        Egr voi myös aiheutella käyntihäiriöitä sekä maf koodeja, mutta siitä on yleensä myös egr vikakoodi
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • -BigDaddy-
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 54
          • Helsinki

          #5
          Egr on ohjelmallisesti pois käytöstä, tosin siinä on sellanen hikka kun kunnolla antaa kenkää koneelle ni laittaa emission häiriö valon tauluun. En sitä tiiä mikä siinä mättää. Voisikohan olla että kaasuläppä ois viallinen jotenkin.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5258
            • Pirkkala

            #6
            Tuommoiselta vähän sinnepäin tehdyltä softalta voi olla odotettavissa mitä tahansa.
            Vaikeuttaa vianhakuakin mukavasti kun osa vikakoodeista on tapettu pois
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • -BigDaddy-
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 54
              • Helsinki

              #7
              Niinhän yleensä tapahtuukin kun asiat ei oo tehty kunnolla. Mut jos tuon egr oireen laittaa syrjään niin tuo koneen nykiminen ilmeni jo ennen kun ohjelmointia tehtiin.

              Comment

              • Juho_
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2016
                • 1064
                • Suomi

                #8
                Tuskin on egr vikaa välttämättä nyt, mutta jos ei oo tulpattu ja egr vuotaa / jumissa osittain auki, niin voi tehdä paljon käyntihäiriöitä.

                Jotku ohjelmoidut ecut on välillä mielenkiintosia ku ei tee vikakoodeja syystä taikka toisesta joistakin komponenteista vaikka pistoke olisi irti.

                Voitko laittaa esim videoo miten kierrokset hyppii?
                YouTube
                Instagram // Juhon Moottoripaja

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2160
                  • Vantaa

                  #9
                  Bosch maf?
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • -BigDaddy-
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2008
                    • 54
                    • Helsinki

                    #10
                    Taitaa olla tarvike maf käytössä. Siinäkin kävi niin että vaihdoin todennäköisesti alkuperäisen maffin koska nykimistä ilmeni mutta ei auttanut ehkä vaan lisääntyi.
                    Koitan saada videon kun ensi kerralla nykii.

                    Todella ärsyttävä vika.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5258
                      • Pirkkala

                      #11
                      Nykiminen on yksi tyypillinen egr vaiva
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9143
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by -BigDaddy- View Post
                        Egr on ohjelmallisesti pois käytöstä, tosin siinä on sellanen hikka kun kunnolla antaa kenkää koneelle ni laittaa emission häiriö valon tauluun. En sitä tiiä mikä siinä mättää. Voisikohan olla että kaasuläppä ois viallinen jotenkin.
                        Jos EGR on softalla poistettu, niin kannattaa vähintään alipaineletku venttiililtä irrottaa, niin vikaantunut alipainesolenoidi ei pääse aiheuttamaan oireita.

                        Kaasuläppäähän käytetään ainoastaan DPF:n regeneroinnissa ja moottoria sammuttaessa. Eli voi kokeeksi napata liittimen irti.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • -BigDaddy-
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 54
                          • Helsinki

                          #13
                          Eilen käyty livessä kiinni ja osa syyllisistä mahdollisesti löydetty. Uskon että egr ohjelma on ihan Ok , paine letku irti ja tukittu.Jos tossa en aiemmin kirjottanut ni myöskään hiukkas poltto ei ole enää käynnistynyt edes pakottaessa, olihan siellä sit pakokaasu anturi rikki. Näytti -50 astetta. Eli huikkas pönttö ihan tukossa, sen takia varmaan emissio hälyytys iskee päälle juuri tuon tukoksen takia. Jostain luin että myös kaasuläppä pitää olla kunnossa että poltto käynnistyy. Niissä on kuulemma ollut ongelmaa että piirilevyssä on kylmäjuotoksia. Otettiin kaasuläppä kotelosta piuha irti eikä nyt ainakaan nykimistä esiintyny.
                          Nyt uutta anturia paikalleen ja katotaan saako polton päälle, sen jälkeen katotaan mitä kaasuläppä on syönnyt.

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            #14
                            Näissä on usein kaasuläppä sisältä täynnä moottoriöljyä.
                            Suuttimia on saanut myös ihan kiitettävästi vaihdella ja on moni vastaava vika sitä kautta poistunut. Näkee kyllä testerillä jos suuttimissa ongelmaa. Onhan vika selvästi koneen käynnissä eikä mahdollisesti vaihdelaatikosta johtuvaa. Nämä tosiaan omia pohdintoja en ole koko ketjua lukenut läpi.
                            Yksi m57 535d oli vetänyt dpf tukkoon ja polttanut 5 sylinterin toisen pakoventtiilin. Kävi tyhjää vajailla välillä ja aiheitti nykimistä. Dpf tyhjäys ja kansiremppa oli silloin toimenpiteenä ja taas kävi kunnolla.
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • -BigDaddy-
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 54
                              • Helsinki

                              #15
                              Ja onneton tarina jatkuu, vasta toinen lämpötila anturi oli oikea. Ja eikun auton alle, ensin mittaamaan vanhan anturin ohmi arvoja ja vertaan uuteen, ja kappas, vanha anturi on kunnossa. Sit ecun kimppuun, siellä kaikki liittimet ihan kunnossa eikä hapettimia. Hurraa hurraa, vika edelleen piilossa.
                              Nyt täytyy ettiä hesan alueelta joku paja jossa saavat tarkistaa onko johdatus eculta anturille kunnossa.
                              Onko kellään ehdottaa taidokasta liikettä? Mahdollisesti myös sellainen jossa tarvittaessa saa hiukkas pöntön tyhjennettyä kokonaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎