Announcement

Collapse
No announcement yet.

FuelTech, Holley ja muut moottorinohjaukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miuge
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 630
    • Tampere

    FuelTech, Holley ja muut moottorinohjaukset

    Searchilla ei löytynyt sanallakaan mainintaa FuelTech ECU:ista ja eletään kuitenkin vuotta 2022, joten aloitellaas tällekin oma topicci. Ajattelin yleistää hieman ja mukaan voisi ottaa myös muita nykypäivänä yleistyneitä merkkejä, esimerkkinä Holley.
    Molemmat edellämainituista erittäin yleisiä ison veden takana ja eritoten varttimaililla myös muualla maailmassa.
    Allekirjoittaneella ei kummastakaan kokemuksia, mutta paperilla etenkin FuelTech yksiköt näyttää kiinnostavilta; monitoimi kosketusnäyttö, jossa sisäänrakennettu ECU ja virranhallinta, in- ja outputteja reilusti, eikä ole hinnalla pilattu.

    Esimerkkinä FT550:
    FT550 ECU with EFI, GearController, accelerometer & gyroscope, sequential injection & ignition, O2 closed loop, active traction control, datalogger, and more!


    Joku viisaampi saa perustella miksi tai mikä muu ECU + näyttö combo tarjoaa yhtä paljon vastinetta rahalle? Ja etenkin jos jätetään pois tabletti ja muut mobiiliäppi näytöt.
    Webshop - MRT Engineering
    Facebook - MRT Engineering
    Instagram - mrtengineering
    YouTube - miugemrt
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    #2
    Äkkiseltään johonkin kilpuriin tuo FT550 voisi olla pätevä vehje jos ei ole tarkoitus jättää vakio mittaristoa käyttöön. Ainoa mikä pisti silmään spekseissä oli että Wideband Lambda pitää ilmeisesti toteuttaa erillisellä mokkulalla, "1 An external wide band lambda sensor conditioner is required".
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • ike24
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 957
      • haapavesi

      #3
      Omaan kilpuriin tuota fueltekkiä mietin. Mutta osa ominaisuuksista vaati lisäpurkkia kylkeen.käytettävä omia antureita. Ja mistä Tuotetuki ongelma tilanteissa. Päädyin sitte maxxecu pro purkkiin.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16418
        • Asikkala

        #4
        Youtubessa jollakin videolla efi arkiajelussa parempi ja täyskaasulla kaasari. Tuolla niitä on https://www.youtube.com/results?sear...vs+carburetor+ En muista minkä noista katselin.

        Comment

        • Freak
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2540
          • .

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Youtubessa jollakin videolla efi arkiajelussa parempi ja täyskaasulla kaasari. Tuolla niitä on https://www.youtube.com/results?sear...vs+carburetor+ En muista minkä noista katselin.
          Kuitenkin jonkun sellaisen missä oli jenkki v8 ja alumiini imusarja kansien välissä? Muuten ei mitenkään voi olla mahdollista, että kaasutin olisi parempi edes täyskaasulla. Tällaisessa tilanteessa seoksenmuodostukseen vaikuttaa soppalaitteen lisäksi vahvasti se imusarja. Koko ruiskutussysteemin eräs ideoista oli nimenomaan päästä eroon kaasutin moottorin vaatimasta imusarjasta, jossa on otettava huomioon polttoaineen pisaroituminen. Ruiskuissahan vastaavaa ongelmaa ei ole, jos suuttimet ovat niin kuin ne ruiskuissa kuuluukin olla eli sohimassa kohti imuventtiiliä.

          Tuo FT550 vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta. Ainakin se olisi hyvä m70:n turbottamisessa tai muuten vain sen virittämisessä 12 sylinterin sequ-ohjauksen ansiosta. Moniko tuon hintainen purkki+näyttö pystyy samaan?

          Se mikä pisti silmään, oli näytön pienehkö koko. Sehän on yhtä leveä tai kapea kuin kolmekutosen vaihdekepin suojus, tai siis sen kehys. Eikä korkeuttakaan ole häävisti. No, ehkä siitä näkee kaiken tarpeellisen. :think
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Freak View Post
            Kuitenkin jonkun sellaisen missä oli jenkki v8 ja alumiini imusarja kansien välissä?
            Nimenomaan kyllä.

            Comment

            • niiksu
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2014
              • 957
              • KPO/HKI

              #7
              Originally posted by Freak View Post
              Kuitenkin jonkun sellaisen missä oli jenkki v8 ja alumiini imusarja kansien välissä? Muuten ei mitenkään voi olla mahdollista, että kaasutin olisi parempi edes täyskaasulla. Tällaisessa tilanteessa seoksenmuodostukseen vaikuttaa soppalaitteen lisäksi vahvasti se imusarja. Koko ruiskutussysteemin eräs ideoista oli nimenomaan päästä eroon kaasutin moottorin vaatimasta imusarjasta, jossa on otettava huomioon polttoaineen pisaroituminen. Ruiskuissahan vastaavaa ongelmaa ei ole, jos suuttimet ovat niin kuin ne ruiskuissa kuuluukin olla eli sohimassa kohti imuventtiiliä.

              Tuo FT550 vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta. Ainakin se olisi hyvä m70:n turbottamisessa tai muuten vain sen virittämisessä 12 sylinterin sequ-ohjauksen ansiosta. Moniko tuon hintainen purkki+näyttö pystyy samaan?

              Se mikä pisti silmään, oli näytön pienehkö koko. Sehän on yhtä leveä tai kapea kuin kolmekutosen vaihdekepin suojus, tai siis sen kehys. Eikä korkeuttakaan ole häävisti. No, ehkä siitä näkee kaiken tarpeellisen. :think
              Jenkit taitaa edelleen käyttää NASCAR-autoissa kaasarikoneita :think
              BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
              BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
              Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11078
                • Oulu

                #8
                Originally posted by niiksu View Post
                Jenkit taitaa edelleen käyttää NASCAR-autoissa kaasarikoneita :think
                Ei ne kyllä oo 10 vuoteen ajanu enään mitä olen ymmärtänyt

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Miuge
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 630
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by ike24 View Post
                  Omaan kilpuriin tuota fueltekkiä mietin. Mutta osa ominaisuuksista vaati lisäpurkkia kylkeen.käytettävä omia antureita. Ja mistä Tuotetuki ongelma tilanteissa. Päädyin sitte maxxecu pro purkkiin.
                  Niin näkyy olevan joitakin "piilokustannuksia" kuten tuo laajakaista lambda, jolle monesta muusta ECUsta löytyy suoraan ohjain. Mitkäs muut ominaisuudet vaati lisäpurkkia? Manuaalin mukaan kyllä pitäisi käydä mitkä vaan analogiset anturit, vaikka Fueltech tietysti omia kauppaa kylkeen, eipä nekään näyttänyt olevan ylihinnoiteltuja.
                  MaxxECUlla on kieltämättä ehdoton etulyöntiasema Suomessa, tuotetukea löytyy lähes joka nurkalta ja kuuleman mukaan osa säätäjistä ei muihin enää tohdi edes kajota. FT tuesta en tiedä, mutta ainakin pari eri firmaa Suomessakin niitä kauppaa.
                  Webshop - MRT Engineering
                  Facebook - MRT Engineering
                  Instagram - mrtengineering
                  YouTube - miugemrt

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎