Announcement

Collapse
No announcement yet.

540iA a5s 560z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tjp
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 19
    • Oulu

    #16
    Originally posted by kamu
    Pakko kysyä et mikä tää "muovikuula"/valve body-ongelma on
    ja miten ilmenee/korjataan ??.
    Aikaisemmista threadeista löytyy. Antin selitys on aika hyvä:


    ...etenkin toi loppukommentti "Olen muuten havainnut, että takarenkaiden luistaminen on toinen tyyppivika tässä koslassa."

    Comment

    • 560Zeta
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 17

      #17
      nyt on taas diaknoosia viasta. Eli laatikossa on jokin akseli jossa on kumiprikka tai vastaava ja kun se lähtee irti niin lyö öljyt pihalle, onko kukaan kuullut moisesta ja onko tietoa että mikä se ois nimeltään yms.
      Ja sitten yks ois se turbiini ku se kauheat kierrokset viittaisívat voimansiirtoon niin eikö tuo turbiini säätele juuri sitä?

      Saakohan näitä asioita muuten selville kuin laatikon irroituksella ja avaamisella.. ku ei diagnostiikka cabel kauheasti jeesaa ku se ei raportoi mekaanisista vioista, mut tietty sielt konees sois olla joku vikaan liittyvä vika ilmoitus..

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #18
        Originally posted by 560Zeta
        nyt on taas diaknoosia viasta. Eli laatikossa on jokin akseli jossa on kumiprikka tai vastaava ja kun se lähtee irti niin lyö öljyt pihalle
        Vaihteenvalitsimen tangon tiiviste? Mutta sieltä ei pitäis tulla öljyä solkenaan.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • sami.V.kasi
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 559
          • Kotka

          #19
          niin tosiaan voiko tuon holkin hajoaminen aiheuttaa niitä korkeita kierroksia liikkeelle lähdettäessä?
          Last edited by sami.V.kasi; 06-11-2005, 18:15.
          Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
          Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

          E30 316i vm89, Octavia RS vm03
          ex:
          E34 540iA vm94
          E30 318i vm85

          http://www.maxtuned.com/

          Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

          Comment

          • 560Zeta
            Newbiemmer
            • Oct 2005
            • 17

            #20
            lisää ongelmia.

            Eli nyt on tehty täydellinen korjaus laatikolle.. minkä yhteydessä korjattiin turbiinista lähtien kaikki.. auto toimi kuin buick tähä päivään asti.

            Vaihteet tuntuu menevän sisään kyllä mutta jotenkin tuntuu ettei auto vastaa kaasuun eikä auto meinaa nostaa kierroksiakaan isommilla vaihteilla....vapaalla moottori ottaa ihan normaalisti kierroksia mutta ajossa ei eli onko taas jotain onkelmaa voimansiirrossa vai mitä... parikertaa olen joutunut lisäämään jäähd.nestettä. ja tankillisella bemsaa pääsee (90l) n.450km

            Ja autohan oli E34 540iA vm93 ja laatikkokorjauksen jälkeen ajettu n.6000km
            Last edited by 560Zeta; 15-03-2006, 19:12.

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by 560Zeta
              Eli nyt on tehty täydellinen korjaus laatikolle.. minkä yhteydessä korjattiin turbiinista lähtien kaikki.. auto toimi kuin buick tähä päivään asti.

              Vaihteet tuntuu menevän sisään kyllä mutta jotenkin tuntuu ettei auto vastaa kaasuun eikä auto meinaa nostaa kierroksiakaan isommilla vaihteilla....vapaalla moottori ottaa ihan normaalisti kierroksia mutta ajossa ei eli onko taas jotain onkelmaa voimansiirrossa vai mitä... parikertaa olen joutunut lisäämään jäähd.nestettä.

              Ja autohan oli E34 540iA vm93 ja laatikkokorjauksen jälkeen ajettu n.6000km
              Ot: Tämä nyt ei sinäänsä liity ehkä tähän juttuun , mutta missä korjautit laatikon ja olikos kallista. Jos vaikka itselle tulee moinen eteen...
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Desperado
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 16
                • Kouvola

                #22
                Muakin kiinnostas tietää hinta/paikka. Omassa matolaatikossa (e34 540 ia)
                ilmenee ravistusta varsinkin nelos vaihteella ja hetkittäin kuuluu myös vaimeaa ulinaa. Onkohan kymenlaaksossa tai lähialueella ketään joka osais huoltaa ja korjata lootaa ?
                e39 540ia touring-97
                e38 740ia-96
                e39 528i -97
                e34 540ia -93
                e36 325i Coupe -92

                Comment

                • sami.V.kasi
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 559
                  • Kotka

                  #23
                  Hienoa, uusia jäseniä kymenlaaksossa. Tervetuloa.!

                  Itse kävin korjauttamassa E34 540iA:n laatikon konehuolto-J.Siekkisellä.

                  Siinä on semmoinen pulju mistä kannattaa varailla aikaa jos lodju rupee kikkailemaan omiaan. Oma remontti maksoi reilu 2k.
                  Ja jos kiinnostaa niin lodjuun laitettiin Dextron III öljyt.

                  Kaveri kirjoittelee myös tällä foorumilla nimimerkillä Jarkko S.

                  Todella mukavan oloinen heppu! Niin että ei se pure vaikka kyselis PM:llä.
                  Itse soitin viimeksi eilen ja juttua kyllä olis riittänny.

                  alla olevasta linkistä hänen firmansa sivuille


                  Jarkko Siekkinen 0440-945767 tuossa hänen numero

                  Terveisin

                  Sami L
                  Kotka Connection
                  Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                  Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                  E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                  ex:
                  E34 540iA vm94
                  E30 318i vm85

                  http://www.maxtuned.com/

                  Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                  Comment

                  • asvirkku
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 514
                    • Bern

                    #24
                    Originally posted by Desperado
                    Muakin kiinnostas tietää hinta/paikka. Omassa matolaatikossa (e34 540 ia)
                    ilmenee ravistusta varsinkin nelos vaihteella ja hetkittäin kuuluu myös vaimeaa ulinaa. Onkohan kymenlaaksossa tai lähialueella ketään joka osais huoltaa ja korjata lootaa ?
                    Ookko varma ettei oo kardaanin laakeri tai nivel ennemmin? Noi lootat taitaa olla enemmän toimii tai totaalipaskana,

                    AV 540
                    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                    Comment

                    • Desperado
                      Newbiemmer
                      • Mar 2006
                      • 16
                      • Kouvola

                      #25
                      Originally posted by sami.V.kasi
                      Hienoa, uusia jäseniä kymenlaaksossa. Tervetuloa.!

                      Itse kävin korjauttamassa E34 540iA:n laatikon konehuolto-J.Siekkisellä.

                      Siinä on semmoinen pulju mistä kannattaa varailla aikaa jos lodju rupee kikkailemaan omiaan. Oma remontti maksoi reilu 2k.
                      Ja jos kiinnostaa niin lodjuun laitettiin Dextron III öljyt.

                      Kaveri kirjoittelee myös tällä foorumilla nimimerkillä Jarkko S.

                      Todella mukavan oloinen heppu! Niin että ei se pure vaikka kyselis PM:llä.
                      Itse soitin viimeksi eilen ja juttua kyllä olis riittänny.

                      alla olevasta linkistä hänen firmansa sivuille


                      Jarkko Siekkinen 0440-945767 tuossa hänen numero

                      Terveisin

                      Sami L
                      Kotka Connection

                      Kiitoksia tervetulo toivotuksista
                      täytyy vissii soitella tonne Siekkisen pajalle ja kysellä et osaisko sieltä joku antaa pika diagnoosia tohon vaivaan. Kaikki muu siitä on jo koluttu läpi, alkaa toi loota olemaan viimesiä vaihtoehtoja mistä toi vika vois olla peräsin. Kardaani, nivelet, vetarit, perä ja kaiken maailman puslat on katottu läpi ja niistä ei tunnu vikaa löytyvän
                      e39 540ia touring-97
                      e38 740ia-96
                      e39 528i -97
                      e34 540ia -93
                      e36 325i Coupe -92

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎