Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolarikorjausta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    Kolarikorjausta

    Männäviikolla ajoi polkupyöräilijä nokkaan (niin, todellakin näin päin) ja tuli pikkuista damagea e46:teen.

    Vauriot on puskurin listassa kolo, nokkapellissä munuaisen alla n. 15 millin naarmu + painauma, vasemmassa munuaisessa kolo ynnä puskurin yläreunan vaakasuorassa osassa isompia ja komeita naarmuja.

    Vahinkotarkastaja katteli auton ja sanoi että maaluuseen menee koko nokkapelti + puskuri ja nuo pikkuhilppeet vaihtoon. Sinällään tietty ok, askarruttaa vaan itseä että mitenkähän hyvin noi sävyt saadaan mätsäämään? Lähinnä kai eron näkisi just jos koko konepelti maalaillaan.

    Eli mitä mieltä olette, kandeeko se konepelti maalauttaa kokonaan vai häivyttää esim siinä jossain munuaistenkohdalla hukkaan? Plussana tietty koko pellin maaluussa on se että kiveniskemät saapi piiloon Auton väri on metallinhohtosininen, semmoinen vaalea, en nyt muista värikoodia.
    Last edited by MazterI; 17-10-2005, 12:20.
  • BAQ
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 20

    #2
    Originally posted by MazterI
    Männäviikolla ajoi polkupyöräilijä nokkaan (niin, todellakin näin päin) ja tuli pikkuista damagea e46:teen.

    Vauriot on puskutin listan kolo, nokkapellissä munuaisen alla n. 15 millin naarmu + painauma, vasemmassa munuaisessa kolo ynnä puskurin yläreunan vaakasuorassa osassa isompia ja komeita naarmuja.

    Vahinkotarkastaja katteli auton ja sanoi että maaluuseen menee koko nokkapelti + puskuri ja nuo pikkuhilppeet vaihtoon. Sinällään tietty ok, askarruttaa vaan itseä että mitenkähän hyvin noi sävyt saadaan mätsäämään? Lähinnä kai eron näkisi just jos koko konepelti maalaillaan.

    Eli mitä mieltä olette, kandeeko se konepelti maalauttaa kokonaan vai häivyttää esim siinä jossain munuaistenkohdalla hukkaan? Plussana tietty koko pellin maaluussa on se että kiveniskemät saapi piiloon Auton väri on metallinhohtosininen, semmoinen vaalea, en nyt muista värikoodia.
    koko pelti vaan maalaukseen...
    ///M 325 coupe E36

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Ehdottomasti koko pelti maalaukseen! Jos on ammattitaitoinen maalari, ei värisävyeroja synny.
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • MazterI
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 312
        • Jyväskylä

        #4
        Tämä selvä. Arvelinkin että kaiketi jotakin ammattitaitoa tuolta vahinkotarkastuksesta / maalaamostakin löytyy.

        Auto on menossa Jyväskylän Laakkosella ensi maanantaina korjuuseen, joten tarvii katsoa tuleeko hyvä.

        Kiitoksia kommenteista.

        Comment

        • rassi
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 384
          • Rantsu

          #5
          Originally posted by antti79
          Ehdottomasti koko pelti maalaukseen! Jos on ammattitaitoinen maalari, ei värisävyeroja synny.

          se on melko sama miten sen maalin vetelee, vaikka telalla kunhan sävy on sama

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            ....jaa,a... Ei tuo nyt niin yksiselitteinen juttu ole. Jos vika tosiaan on munuaisten yläreunan alapuolella, ei koko konepeltiä kyllä kannata missään tapauksessa lähteä maalaamaan. 100% sopivaa värisävyä ei olekkaan ja varsinkin nuo vaaleammat siniset kuuluvat siihen vielä vähän vähemmän "matsattaviin" väreihin. Riippuu tietenkin ihan siitä vaaditko 100% täydellistä ja siis mahdotonta lopputulosta, vai riittääkö joku muu?

            Comment

            • hawkki
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 458
              • Vuosaari

              #7
              Originally posted by Hemi
              ....jaa,a... Ei tuo nyt niin yksiselitteinen juttu ole. Jos vika tosiaan on munuaisten yläreunan alapuolella, ei koko konepeltiä kyllä kannata missään tapauksessa lähteä maalaamaan. 100% sopivaa värisävyä ei olekkaan ja varsinkin nuo vaaleammat siniset kuuluvat siihen vielä vähän vähemmän "matsattaviin" väreihin. Riippuu tietenkin ihan siitä vaaditko 100% täydellistä ja siis mahdotonta lopputulosta, vai riittääkö joku muu?
              Tietenkin vaaditaan 100% täydellistä lopputulosta, se on sinun oikeus. En ymmärrä näitä jotka sanovat että sävyero on selvästi silmiinpistävä, mut vakuutusyhtiö (tarkastaja) antanu ymmärtää että siihen on tyytyminen. Tämmöisessä tapauksessa kannattaa viedä juttu eteenpäin, sillä sinulla tosiaan on oikeus valita paikka missä auto korjataan sekä oikeus että auto on samassa kunnossa kuin ennen korjausta.

              Vois ehkä sanoo paraskin puhuja mulle sillä itselläkin on vielä vireillä tämä minun auton tapaus, mutta sanonpa vaan että jos ne mua aatteli koittaa kusettaa niin valitsivat väärän henkilön.

              Comment

              • MazterI
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 312
                • Jyväskylä

                #8
                Siis ajatus on kyllä että niin hyvä kuin mahdollistahan siitä pitää saada. Eiköhän se liene aina ajatus. Mulle kyllä tuo vahinkotarkastusheppu suositteli että tulla näyttämään korjausjälkeä heillekin jälkikäteen. Sanoi sitten että voidaan yhdessä arvioida kelpaako, vai pistetäänkö uudelleen korjuuseen. Kuulemma maksuton palvelu semmoinen ja että mieluusti katsoisivat hekin jälkikäteen että onko tullut hyvä.

                Laakkonen esim. puskurin osalta suositteli kokomaalausta heti puhelimessa (vahinkotarkastus vain sitä yläosaa). konepellin osalta lupasivat katsella tarkemmin kun autoa vien.

                Eli täytyypä nyt vähän zoomailla miten äijjän käy

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Tässä vain ongelmaksi tulee se kuka sävyeroa lopulta katselee ja sen lopulta hyväksyy. Tarkastaja näkee asian helposti erilailla kuin maalamo ja kuluttaja näkee erilailla kuin molemmat edellämainitut. 100% sopivuutta ei ole olemassakaan joten rajanveto on joka tapauksessa vaikeaa. Ammattimies kyllä eron joka tapauksessa huomaa, mutta huomaako kuluttaja? Jos itse eroa ei huomaa eikä se siis häiritse, on sopivuus riittävä.
                  Uudelleen maalattu aluetta kannattaa tarkastella eri valaistusolosuhteissa, erilaisella likaisuuden asteella,jne. Uudelleen maalattu alue myös vanhenee erilailla, joten sävyerot voi ilmetä vasta vuoden/kahden kuluttua.
                  Onko pienellä sävyerolla sitten mitään merkitystä jota 99% autoa tarkastelevista "pentti perusautoilijoista" ei havaitse? Kannattaa kuitenkin suhtautua jo etukäteen sitten niin että uudelleen maalattu alue on uudelleen maalatun alueen näköinen, koska muuten edessä voi olla loputon sävynhaku kierros.

                  Comment

                  • jasse
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 473
                    • Salo , Finland

                    #10
                    mun autosta maalattiin pariviikkoa sitten koko takaluukku takuuseen kun oli pari snadia kukkaa tullut maalista läpi. Tai siis kokonaan uus luukkuhan siihen laitettiin eikä sitä kyllä huomaa ollenkaan. Ite katoin ku autoa hain että saakeli onko ne tehny tälle mitään mutta eipä näkyny niitä kukkasia enää ja siellähän se vanha luukku oli korjaamon puolella. Joten maalaukseen koko pelti vaan.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎