Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i "pölläyttää" kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by jj_
    itsellä tuntuu olevan samaa vikaa, diesel-merkki kohta perään kiinni... :(
    tekikös asianomainen yläpään remonttia? vois itsekin alkaa valmistautuun
    henkisesti siihen jos auttoi...
    Ei se ole muuta saanut aikaan kuin jonkun thyyninkifiltterin nokalle. Yhä pöllyttelee. Ohjureiden ja -kumien vaihdolla hoituisi, mutta ei niitä kannata nyt laittaa...

    t.Ville, topikin aloittajan puolesta (muttei luvalla)

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #17
      Originally posted by Sickness
      Viimeiset kaksi vai kolme öljynvaihtoa on tehty juuri tuolla öljyllä. Suurin syy sen käyttämiseen lienee se, että se maksaa 22€/4 litraa tuossa läheisessä tarvikeliikkeessä ja mä vaihdan öljyt n. 6-7tkm välein. Vaikutukset ovat juuri niin valtavia kuin tällaisilla tuotteilla yleensäkin; ei minkäänlaista eroa aiemmin käyttämiini öljyihin (Mobilin täyssyntteettinen 5w-40 muistaakseni).

      Valitettavasti tuo ei siis ollut se ihmekonsti jolla ongelmasta pääsisi eroon
      Juurikin tuo voi olla syynä, eli eihän 5W-öljyjä oltu edes keksitty kun kone oli ollut tuotannossa 10v. Eli 10W tai jotain "jäykempää" koneeseen, niin luulis pöläyttelyn loppuvan, tai edes vähentyvän!
      Eihän alle 10W -öljyjä suositella ku ihan uusimpiin penarin moottoreihin, niihin mihin on sorvattu männät ja osat muuten kun käsipelillä
      Itellä alle 10W öljyt aiheuttaa sellasen nostajien sinfonian että pakko vääntää rokkia isommalle...
      ...

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #18
        Originally posted by Sickness
        Keksikääs joku tähän sellainen 15 min korjaus jolla samassa tulee vaikkapa 50 heppaa lisää Autonvaihtoa ei lasketa...
        Samperi, ei taida ihan 15-minuutissa onnistua koneenvaihto, muut ooksä aatellu kokeilla Motor-Upia Ei se ota, jos ei annakaan.
        Minä en moisiin litkuihin usko, mut eiks nyt olis oiva paikka testata. Lupaan sponsoroida tuota testiä 20eurolla. Testitulokset sitten tänne kaikkien pällisteltäviksi
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by T3
          Samperi, ei taida ihan 15-minuutissa onnistua koneenvaihto, muut ooksä aatellu kokeilla Motor-Upia Ei se ota, jos ei annakaan.
          Minä en moisiin litkuihin usko, mut eiks nyt olis oiva paikka testata. Lupaan sponsoroida tuota testiä 20eurolla. Testitulokset sitten tänne kaikkien pällisteltäviksi
          Onnistuu onnistuu...

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4988
            • 013

            #20
            tää varmaa menee siihe 15min kategoriaan:
            Ainakin täälläpäin paikallinen öljypiste myy mömmöä jota kuulemma varsinkin erittäin vanhojen autojen omistajat käyttää ku ei enää puusta veistettyihin autoihin tiivisteitä saa.. Eli tuupi kaks ölpän sekaan ja loppuu savutus (kuulemma). Mömmön nimee en muista mut oli kaikkee muuta ku halapaa

            Comment

            • jj_
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 36
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by Janza182
              tää varmaa menee siihe 15min kategoriaan:
              Ainakin täälläpäin paikallinen öljypiste myy mömmöä jota kuulemma varsinkin erittäin vanhojen autojen omistajat käyttää ku ei enää puusta veistettyihin autoihin tiivisteitä saa.. Eli tuupi kaks ölpän sekaan ja loppuu savutus (kuulemma). Mömmön nimee en muista mut oli kaikkee muuta ku halapaa
              eihän olisi ollut forte nimistä ainetta?
              citius altius fortius
              _______________
              Nyt e39 528 iA
              Ex e36 320 CiA
              Ex e34 525 i

              Comment

              • Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

                #22
                Ville meni repimään luurangot ulos mun kaapista ja paljasti thyyningfiltterin olemassaolon. Onneksi mulla on koko sen kiinnioloajan keikkunut se alkuperäinen putsarikotelo takakontissa, joten melkein original-hengessähän tässä on tullut ajeltua

                Tämän topikin ongelma toivottavasti poistuu kevään/kesän aikana kun pellin alle vaihtuu kokonaan rempattu kone. Samalla saa vaihdettua kaikki tiivisteet kanteen ja tarkistettua ja tarvittaessa korjattua kaikki tarpeelliset osat.

                Mitä Motor Upiin tulee, niin edes sponsoroituna en kyllä viitsi sitä koneeseen tunkea. T3 voi siis vielä pitää sinisen setelinsä. Muihinkaan ihmeaineisiin en aio rahojani (toistaiseksi) tuhlata... Tuon konerempan jälkeen toivottavasti ei enää pölläyttele.

                Tuoppo: Tuossa ensimmäisessä postauksessa olen kirjoittanut, että öljyä kuluu litra-puolitoista kymppitonnille, mutta todellisus taitaa olla lähempänä n. 1-1,5 litraa öljynvaihtovälille, joka on vaihdellut n. 4-7tkm välillä.
                Last edited by Sickness; 10-03-2006, 09:35.
                E39 520iA -02

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #23
                  Originally posted by Janza182
                  tää varmaa menee siihe 15min kategoriaan:
                  Ainakin täälläpäin paikallinen öljypiste myy mömmöä jota kuulemma varsinkin erittäin vanhojen autojen omistajat käyttää ku ei enää puusta veistettyihin autoihin tiivisteitä saa.. Eli tuupi kaks ölpän sekaan ja loppuu savutus (kuulemma). Mömmön nimee en muista mut oli kaikkee muuta ku halapaa
                  No ennen oli ainakin aineita nimeltä Wynn´s, STP, Sunoco ja vielä yksi, jonka nimeä en muista sitten millään.
                  Nuo mömmöt oli tosiaan mömmöjä. Wynnssiä kun kaatoi purkista ulos, niin olihan se kohta kuin siirappia, tosin vielä vähän kankeampaa.
                  Elämäni ensimmäiseen "autoon" tuli tuollaista tököttiä testattua ja kyllähän se jotenkin toimi... n.1000km. Senjälkeen savutti kahta kauheammin.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎