Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 F10 2.0d savuttaa pellin alta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johnny1
    Newbiemmer
    • Mar 2023
    • 19
    • Helsinki

    520 F10 2.0d savuttaa pellin alta

    Eli minun ensimmäinen BMW ollut ajossa kuukauden verran. Todella vähän olen ajanut, viime aikoina huomannut kun kylmillä keleillä ajellut, konepellin/auton alta nousee käry. Lämmetessä käry vähenee, silti kun pellin nostaa ylös haju puskee nenään. Mistähän moinen voisi johtua? Onneksi vielä tuore hankinta ja liikkeestä ostettu. Öljyt juuri vaihdettu.
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14439
    • Oulu

    #2
    Todennäköisesti venttiilikopantiiviste vuotaa. Se tiputtaa öljyä suoraan dpf:n päälle ja käryää.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Johnny1
      Newbiemmer
      • Mar 2023
      • 19
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Todennäköisesti venttiilikopantiiviste vuotaa. Se tiputtaa öljyä suoraan dpf:n päälle ja käryää.
      Tämä itselläkin kävi mielessä. Sanoivat kuitenkin kun öljyt vaihtoivat myyjäliikkeessä että puhtaalta näytti. Taidan viedä näytille jollekki toiselle pajalle, saa rehellistä diagnoosia niin tietää vaatia korjausta.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14439
        • Oulu

        #4
        Näkee kyllä helposti taskulampulla kun katsoo pakopuolelle konehuoneessa tulipellin vierestä. Toinen vaihtoehto että v-band vuotaa. Haiseeko se enempi pakokaasulle vai öljykärylle?
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Johnny1
          Newbiemmer
          • Mar 2023
          • 19
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by zener View Post
          Näkee kyllä helposti taskulampulla kun katsoo pakopuolelle konehuoneessa tulipellin vierestä. Toinen vaihtoehto että v-band vuotaa. Haiseeko se enempi pakokaasulle vai öljykärylle?
          Meen huomenna nuuhkimaan tarkemmin. Autoista en tiiä mitään muuta ku miten niillä ajetaan, onneksi huomasin nyt ku 2 tankillista oon vasta ehtinyt ajaa.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14439
            • Oulu

            #6
            Joo, yleisin tuo venttiilikopan öljyvuoto, ja valuttaa nimenomaan dpf/pakoputken päälle. Ei käryä välttämättä aina sisälle. Omassani oli sama, korjailtiin jakopääremontin yhteydessä.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Johnny1
              Newbiemmer
              • Mar 2023
              • 19
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Joo, yleisin tuo venttiilikopan öljyvuoto, ja valuttaa nimenomaan dpf/pakoputken päälle. Ei käryä välttämättä aina sisälle. Omassani oli sama, korjailtiin jakopääremontin yhteydessä.
              kiitos neuvosta. Asia täytyy selvittää niin saa myyjän piikkiin. Liikkeessä kerrottiin että soittele jos savutus jatkuu, joten täytyypi soitella.

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Näihin N47/57-koneisiin kannattaa sit vaihtaa suosiolla uusi venttiilikoppa. Se vuoto ei yleensä tule tiivisteestä, vaan kopan haljenneesta/vuotavasta huohotinkanavan saumasta.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Johnny1
                  Newbiemmer
                  • Mar 2023
                  • 19
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Näihin N47/57-koneisiin kannattaa sit vaihtaa suosiolla uusi venttiilikoppa. Se vuoto ei yleensä tule tiivisteestä, vaan kopan haljenneesta/vuotavasta huohotinkanavan saumasta.
                  Joo täytyy olla yhteydessä. Toivottavasti ei mee vääntämiseksi, heidän piikkiinhän kaikki täs vaihees menee.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16457
                    • Asikkala

                    #10
                    Kyt kun olet vielä tuore bmw-omistaja niin vaihda merkkiä ennen kuin menee tunteisiin...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎