Eli minun ensimmäinen BMW ollut ajossa kuukauden verran. Todella vähän olen ajanut, viime aikoina huomannut kun kylmillä keleillä ajellut, konepellin/auton alta nousee käry. Lämmetessä käry vähenee, silti kun pellin nostaa ylös haju puskee nenään. Mistähän moinen voisi johtua? Onneksi vielä tuore hankinta ja liikkeestä ostettu. Öljyt juuri vaihdettu.
520 F10 2.0d savuttaa pellin alta
Collapse
X
-
-
Tämä itselläkin kävi mielessä. Sanoivat kuitenkin kun öljyt vaihtoivat myyjäliikkeessä että puhtaalta näytti. Taidan viedä näytille jollekki toiselle pajalle, saa rehellistä diagnoosia niin tietää vaatia korjausta.Originally posted by zener View PostTodennäköisesti venttiilikopantiiviste vuotaa. Se tiputtaa öljyä suoraan dpf:n päälle ja käryää.
Comment
-
Näkee kyllä helposti taskulampulla kun katsoo pakopuolelle konehuoneessa tulipellin vierestä. Toinen vaihtoehto että v-band vuotaa. Haiseeko se enempi pakokaasulle vai öljykärylle?
Comment
-
Meen huomenna nuuhkimaan tarkemmin. Autoista en tiiä mitään muuta ku miten niillä ajetaan, onneksi huomasin nyt ku 2 tankillista oon vasta ehtinyt ajaa.Originally posted by zener View PostNäkee kyllä helposti taskulampulla kun katsoo pakopuolelle konehuoneessa tulipellin vierestä. Toinen vaihtoehto että v-band vuotaa. Haiseeko se enempi pakokaasulle vai öljykärylle?
Comment
-
Joo, yleisin tuo venttiilikopan öljyvuoto, ja valuttaa nimenomaan dpf/pakoputken päälle. Ei käryä välttämättä aina sisälle. Omassani oli sama, korjailtiin jakopääremontin yhteydessä.
Comment
-
kiitos neuvosta. Asia täytyy selvittää niin saa myyjän piikkiin. Liikkeessä kerrottiin että soittele jos savutus jatkuu, joten täytyypi soitella.Originally posted by zener View PostJoo, yleisin tuo venttiilikopan öljyvuoto, ja valuttaa nimenomaan dpf/pakoputken päälle. Ei käryä välttämättä aina sisälle. Omassani oli sama, korjailtiin jakopääremontin yhteydessä.
Comment
-
Näihin N47/57-koneisiin kannattaa sit vaihtaa suosiolla uusi venttiilikoppa. Se vuoto ei yleensä tule tiivisteestä, vaan kopan haljenneesta/vuotavasta huohotinkanavan saumasta.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Joo täytyy olla yhteydessä. Toivottavasti ei mee vääntämiseksi, heidän piikkiinhän kaikki täs vaihees menee.Originally posted by O-Peksi View PostNäihin N47/57-koneisiin kannattaa sit vaihtaa suosiolla uusi venttiilikoppa. Se vuoto ei yleensä tule tiivisteestä, vaan kopan haljenneesta/vuotavasta huohotinkanavan saumasta.
Comment
Comment