Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä osia joutuu vaihtamaan kun tekee 316 1.8 kaasari koneesta 320??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paakallo77
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 36
    • Helsinki

    Mitä osia joutuu vaihtamaan kun tekee 316 1.8 kaasari koneesta 320??

    Elikkä kyselisin mitkä kaikki osat pitäisi vaihtaa kun on alkuperäinen 316 1.8 kaasari kone niin tilalle pitäisi asentaa 2.0 kutoskone ruiskulla.. eli jos joku ystävällisesti voisi listata ne kaikki osat mitä pitää vaihtaa jos on itsekkin joskus vaihtanut tai löytyy kokemusta????
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    kone, laatikko, kardaani, syyläri, paluuputki tankille+pumppu, sähköt, etujouset ja jäähdytetyt levyt eteen, sekä kiinnikkeiden hitsaaminen ilmamäärämittarille ja paisunta-säiliölle... ja perän vois vaihtaa tiheempään
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • paakallo77
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 36
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Axum
      kone, laatikko, kardaani, syyläri, paluuputki tankille+pumppu, sähköt, etujouset ja jäähdytetyt levyt eteen, sekä kiinnikkeiden hitsaaminen ilmamäärämittarille ja paisunta-säiliölle... ja perän vois vaihtaa tiheempään

      Onko nuo sähköt kuin vaikea laittaa ja mitä pitää muuttaa???

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by paakallo77
        Onko nuo sähköt kuin vaikea laittaa ja mitä pitää muuttaa???
        Eihän siinä periaatteessa mitään vaikeaa ole, mutta paska hommahan se on.

        Muuttaa ei mitään tarvitse, laitat vain 320i:n etupään johtosarjan kokonaisuudessaan autoon ja pyrit välttämään lisäliitosten tekemisiä.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by kaol
          Muuttaa ei mitään tarvitse, laitat vain 320i:n etupään johtosarjan kokonaisuudessaan autoon ja pyrit välttämään lisäliitosten tekemisiä.
          tai jos laiskottaa niin yhdistät johdot moottori-liittimen kohdalta sähkökaavioiden avulla.

          .. ja sittenhän tarvitset vielä sen lätkän mikä tulee tulipeltiin, mittariston ja b.tankin anturihässäkän (tai poraat reiän siihen)
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • paakallo77
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 36
            • Helsinki

            #6
            Huomasin tänään myös uuden ongelman kun olin laittamassa sen koneen kiinni niin sen että moottorin kiinnitykset ovat erillaiset.. kyseinen moottorii on siis otettu e28 520:tä. eli käykö se että hommaan jostain 3 sarjalaisen kutoskoneen kiinnitykset niin meneekö sen kiinnitykset siihen koneeseen kiinni ja käykö kone sitten siihen kiinni kun olen vaihtanut ne kiinnitykset???

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              juu, kolmosen kiinnikkeet tarviit
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • tepi_
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2185
                • TKu

                #8
                Originally posted by Axum
                etujouset
                Miksi nämä pitää vaihtaa..?

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by tepi_
                  Miksi nämä pitää vaihtaa..?
                  Koneen painon takia...316 jouset ei ole suunniteltu toimimaan kuutoskoneen kanssa. Koneissa on kuitenkin melko paljon painoeroa.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • avr
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 290
                    • Vaasa

                    #10
                    Muista myös vaihtaa öljypohja. e28sin ö-pöhja ei sovi e30seen

                    Comment

                    • tffy
                      Newbiemmer
                      • Oct 2005
                      • 23

                      #11
                      Originally posted by Axum
                      kone, laatikko, kardaani, syyläri, paluuputki tankille+pumppu, sähköt, etujouset ja jäähdytetyt levyt eteen, sekä kiinnikkeiden hitsaaminen ilmamäärämittarille ja paisunta-säiliölle... ja perän vois vaihtaa tiheempään
                      Siis käykö kakslitraisen levyt 1.8 napoihin??Onko takarummut samankokoiset?

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #12
                        Originally posted by tffy
                        Siis käykö kakslitraisen levyt 1.8 napoihin??Onko takarummut samankokoiset?
                        Kyllä käy, kun vaihtaa satulatkin. Rummut on samat.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • tffy
                          Newbiemmer
                          • Oct 2005
                          • 23

                          #13
                          Originally posted by kaol
                          Kyllä käy, kun vaihtaa satulatkin. Rummut on samat.
                          Millä prosenttimäärällä sen pystyy sit muutoskatsastamaan?

                          Comment

                          • Bmw_e30
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1260
                            • joutseno

                            #14
                            miu entine 316 ->320 oli 28% jossa oli turhaa löpinaa laitettu
                            muistaakseni näytti et
                            moottori, vaihdelaatikko, kytkin, kardaani, Osa etuakselistoa
                            ex 325i -85 325i
                            325i soupe -92 325i

                            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                            Comment

                            • tffy
                              Newbiemmer
                              • Oct 2005
                              • 23

                              #15
                              Originally posted by Bmw_e30
                              miu entine 316 ->320 oli 28% jossa oli turhaa löpinaa laitettu
                              muistaakseni näytti et
                              moottori, vaihdelaatikko, kytkin, kardaani, Osa etuakselistoa
                              Miten se homma sit menee,et tekeekö katsastusmies ensin jonkuntarkastuspöytäkirjan vakioautosta?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎