Juttua uusio(talvi)renkaista

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3399
    • Tre

    #1

    Juttua uusio(talvi)renkaista

    Laittakaa tähän kokemuksia uusiorenkaista, nyt lähinnä vain talvimalleista.

    Se on selvä, että koskaan niitä ei voi verrata uusiin renkaisiin, mutta ei varmasti kielletä sitä etteikö uusiorenkaiden kehitys ja valmistus ole mennyt laadullisesti eteenpäin kuten muidenkin renkaiden. Onhan se noin ympäristönakökulmasta ajatellen järkevää satsata uusiokäyttöön.

    Tuossa Tampereen Hervannassa kävin Mansen Autossa kun siellä myydään Master uusio rengasta koossa 205/55/16" hintaan 250 euroa /srj asennettuna. Googlettamalla löysin kommentteja jossa tuota renkasta sanottiin Nokian runkoon tehdyksi ja pintakuviointi oli HKPL2/HKPL4. Lamellirakennetta oli, mutta ehkä hieman vähemmän kuin esim. HKPL4 tai UG500.

    Ei tuohon hintaan voi oikein muuta sanoa kuin, että opiskelijana aion ehkä koittaa kun ajonopeuteni talvella on hyvin maltillinen.

    Kokemuksia..
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
  • IvvN
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 3078
    • HelSINKI

    #2
    Laitoin viime talvella taakse uusinastat. Paremmin ne piti, kun kuluneet luxus merkkis nastat. Takaa kun kuluu toi pinta tosi nopeasti ja joutuu joskus vaihtamaan parikin paria talven aikana, niin halvaksi tulee. Eteen sitten jotkus hyvät nastat. Merkkiä en muista, mutta kyllä auto pysähtyi jäällä ja lumella ja pitoa oli tosi hyvin lukkoperällä. Nyt testataan kistkalukko tänä talvella ja saman uusirenkaat takana.
    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
    www.kxd.fi

    Mahdollisesti maailman paras verhoomo

    Comment

    • an13
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 260

      #3
      Itselläni odottaa hyllyssä Ässä merkkiset uusionastarenkaat talven liukkaita.
      Lamelleja on runsaasti ja nastat näyttävät ihan ok:lta. Odotan mielenkiinnolla mitä noiden kanssa tapahtuu, toivottavasti pysyy keppien välissä. Kyllä noissa voisi olla potentiaalia, mutta niinhän ne kiinankumitkin näyttää ihan hyvältä, mutta eivät pärjää testeissä.

      Aikaisemmat talvet on ajeltu eri autoilla ja enempi ja vähempi vanhoilla Hakkapeliittanastoilla.
      ex-535iA E34

      Comment

      • Ha2
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1786
        • Oulu

        #4
        alspe: Katteleppa tämän palstan haulla mun kommentteja MASTEReista. Viime talvena ajoin sellasilla, ne oli vielä aika uudetkin ja sinänsä hyväkuntoiset. Pitoa oli ihan hyvin. Rungot on niin löysät että normaalipaineilla 100 km/h kuivalla asfalttipintaisella moottoritiellä sopivan sivutuulipuuskan sattuessa kohdalle vaihtuu kaista 0,5 sekunnissa. Saakelin pelottavaa ajella sellasilla renkailla. Nostin paineet taakse 3,2 ja edessä 3,0 ja sitten alko pysyyn tiellä ja kaistalla mutta armottoman kovat ja hakkaavathan niistä sitten tuli. Myin 50 eurolla E36 orkkispelivanteilla pois. Nastat oli kait kaikki tallellla ja pintaa oli hyvin 2 talven ajojen jälkeen. Niin ja koko mulla oli 185/65R15 ja auto E36 coupé.
        E61 525d LCI

        Comment

        • grote
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 87
          • Turku

          #5
          Itselläni jo 3. kierros menossa scason eco tyre(suomalaiset) renkaita, yksilläkään
          en ole vielä kerinnyt ajamaan, kuin yhen talven, koska autot on vaihtuneet.
          Olen ostanut renkaat paikasta jossa nastoittavat ne käsin (takaa nastojen pysyvyyden, koska näkee heti jos nasta ei mene hyvin toisin, kuin robotti nastoitetuissa)ja yksi nasta on lähtenyt irti huom. 12 renkaasta.
          Viime talveksi ostin e36 325i:n alle 205/55/16 hintaan 227€ sis. asennus yms.
          Voin vilpittömästi sanoa, että pitävät todella hyvin ja ihan ok ajaa.

          ps. Ajotyylini ei ole mikään taloudellisuus ajon voitto tyyli.

          tossa vielä linkki paikkaan josta itse olen renkaani hankkinut.
          :think

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3399
            • Tre

            #6
            Ha2; haeppas mulle niitä topicceja missä puhutaan masterista ja uusiosta. Emmä ainakaan löytäny kun muutaman kommentin ja nekin oli 50 % sun kirjoittamia.

            Sen kyllä uskon, että 65-profiilinen uusiorengas voi nuljua olla kun talvella tuppaa sataa motarin ramppiin ja 120 lasis motarin suoralla, mutta mitäs jos talviajo on 50 % lumisia pikkuteitä 70 km/h ja 50 % kaupunkiajoa keskinop. 30 km/h? Vois vaikka uusiorengas toimiakin?
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Tojopa
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 1592
              • Kuopio

              #7
              Tälle talvelle tuli hommattua Ässä 2 uusionastat 205/55-16 koossa. Talvi näyttää onko noista mihinkään, aikaisemmin alla pyöriny talvisin pääasiassa hakkapeliittoja. Pinnattujen haukkujilla ei yleensä ole omakohtaisia kokemuksia, tai kokemukset on hankittu ylivuoteisilla renkailla. Toki poikkeuksiakin on. Tähän mennessä kokemusta on vain kuivalla asfaltilla, jolla rengasmelu on merkkirenkaita kovempi...

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6947
                • N/A

                #8
                Tälle talvelle on varattuna orkkisaluilla 15" encore 195/65/15 jotka ostin tuossa vastikään.
                Renkaat ovat pehmeät vielä ja nastat tallella niin uskon että pitoakin löytyy.

                Kirjottelen sitten kokemuksia miltä ne tuntuvat ajella kunhan saan ne alle.

                Nehän on jotain ekoturbojen tekemiä vissiin.. ei varmaan kaikista parhaimpia pinnattuja mutta eiköhän nuo vältä.

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Odotas vaan kun Hemi näkee tämän.....

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Kyllä minä olen tämän nähnyt...juuri eilen heitettiin viimeisen epäuskoisen/markkinointiuskossa olevan kaverin vm.96-523 e39:n alle 225/45-17" hkpl2 Ässät (370€ asennuksineen) ja ainakin ensilento "kesäkelillä" oli pelkästään positiivinen kokemus. Äänet oli selvästi pienemmät kuin pitkänastaisilla encoreilla, mutta muuten käytös juuri kovimmissakin vauhdeissa oli misukan kesärungolle tyypillisen huojumaton. Eiköhän näistäkin saada tietoa/näkemystä kun ensi viikolla saadaan vähän jäätä alle.
                    Saadaan nyt vähän vertailua hyvinkin vakionastaulkonemaisesta Ässästä suhteessa "piikkipyöräiseen" encoreen.

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Onkos tämä hemi joku motonetin myyjä tjsp (jos saan udella)?

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #12
                        Ostin hiljattain autooni ekoturbot

                        Originally posted by Keimo
                        Odotas vaan kun Hemi näkee tämän.....
                        Kenties Hemin ei edes tarvitse kirjoittaa, kun toisessa topicissa oli hiljattain maukas vääntö uusioiden "surkeudesta" ja merkkirenkaiden "ehdottomasta laadusta".


                        Täältä löytyy. Myöhemmillä sivuilla on uudempaa juttua...
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #13
                          no, taisin juuri viitatakin tuohon "uusiorenkaiden paremmuus testituloksista huolimatta" ja "testivoittajien huonolaatuisuus" triidiin. Pääasia, että on hauskaa.

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2479
                            • Lohja

                            #14
                            Ite hommasin viimetalveks encoret e30:seen ja yllätyin kyllä positiivisesti. En muista mitä ne makso, mutta duunin kautta hommasin ne sillä periaatteella, että halvimmat mitä äkkiä löytyy. Ainakin tommosessa nurkka-ajossa riittäny mulle ihan hyvin ja yllätykseksi nastatkin pysyi tosi hyvin paikalla, vaikka välillä on menty aika vauhdikastakin luisua.
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Keimo: Olet ymmärtänyt pointtini täysin väärin jos viittauksellasi tarkoitat aimemmin kirjoittamaani. Pieni selvennys siis näemmä paikallaan:
                              -Eli en ole milloinkaan väittänyt että uusi kotimainen uusioTALVIrengas olisi parempi kuin vastaava uusimman evoluutioversion "merkkirengas"....JOS, uudet renkaat laitetaan paremmuusjärjestykseen TM:n piteytysjärjestelmän mukaan:
                              -Eli jos haluan maksaa testivoitoista=testivoittoilluusiosta(eri testeissä on eri voittajat joten absoluuttista "testivoittajaa" ei olekkaan), niin tokihan silloin minullakin on alla jokin "merkkinelikosta". Vetelen tämä illuusio takaraivossa sitten 3-4 talvea kuvitellen ulosmittaavani jotain jonka rengasmarkkinointi on minulle maalaillut(yksi maailman suurimpia markkinointikoneistoja).

                              -Pointtini on siis se, että ne erot mitä on ylikokoisen(siis yli 16") Encoren/Ässän ja testivoittajan välillä, on paljon pienemmät kuin uuden encoren ja kaksi talvea ajetun merkkirenkaan välillä. Jos joku vaihtaa myös "merkkirenkaansa" joka talvi uusiin, ajaa hän VAIN silloin absoluuttisesti paremmat testipisteet antavalla renkaalla kuin encorekuluttaja.

                              -Ne TODELLISET erot mitä nykyisellä uusiorenkaalla on suhteessa "merkkirenkaaseen" on täysin merkityksettömiä siihen eroon mikä renkailla on ensimmäisen ja varsinkin toisen kesän yli säilytyksen jälkeen.
                              Vuoden uudempi rengas antaa AINA paremmat testipisteet kuin vanhempi, merkistä riippumatta. Aika harva vaihtaa +800€ 17" talvirenkaansa uusiin edes joka toinen talvi.
                              Toisaalta jos pelkkä testiarvo on valintakriteeri, niin silloin pitää muutenkin unohtaa ainakin tuo 17" vannehalkasija. Myös vanteet pitää ottaa sieltä ultrakevyiden taottujen luettelosta, jos se viimeinenkin kierrosaikasekunti halutaan ulosmitata. Samalla kannattaa vaihdatuttaa jarrut, iskarit,alustapuslat/tuennat ja käyttää kiesi EHDOTTOMASTI suuntauksessa.

                              Omat encoret ovat toki poikkeukselliset nastapidoltaan ja absoluuttisestikkin tällä alueella paremmat kuin yhdetkään TM:n "testivoittajat", mutta tämä on aikaansaatu laittoman pitkällä nastaulkonemalla ja äänen kustannuksella.
                              Pito on sitten peilijäisillä pääteillä AIVAN omaa luokkaansa...eli voi ladata menemään kävelykelvottomissa jäärampeissa aivan kuin kesällä (uusissa 17" Ässissä on jo kutakuinkin normaali nastoitus).

                              Eli se mitä olen tällä "vuodatuksella" ajanut takaa, on se että ihmiset oikeasti osaisivat erottaa faktan markkinointikoneistojen luomista fiktiosta ja sitä kautta tuotteiden OIKEISTA=KÄYTÄNNÖN eroista. Nyt tilanne on se että rengaskauppa on se paikka jossa kuluttaja on oikeasti arvostelukyvyttömimmässä tilassa ja tämä näkyy tuotteiden hinnoissa.
                              Renkaiden hinnat kun määräytyy pitkälti testivoittojen luomasta kysynnästä.
                              Eli renkaiden ulosmyyntihinnat määräytyy siitä hetkestä kun viimeisin TM:n testitulokset ilmestyy. Samalla TM tekee vuoden parhaimman levikin irtomyynnissä ja kaikki on tyytyväisiä...artisti maksaa...

                              Comment

                              Working...
                              X