Kokemuksia ei-pinnotetuista halpistalvirenkaista, ts. nämä tuntemattomammat merkit kuten Semperit, Dayton, Hankook jne.?
Juttua uusio(talvi)renkaista
Collapse
X
-
Originally posted by juhapeTuo pinnoitus ei edes käytännössä mene noin. Ensinnäkin kulutuspinta ei tule rengasvalmistajalta eikä siinä ennen renkaanpaistoa ole kuvioitakaan. Kulutuspinta on sileää mattoa jonka pinnoittaja hommaa jostain ja joka vulkanoidaan höyrypannussa muotissa kiinni renkaan runkoon. Muoteissa on sitten tämä pintakuvointi joka samalla paistuu renkaaseen. Sivut ja pinta on eri kappaleista. Jos tarkaan katsoo uutta pinnoitettua rengasta niin muottien rajat näkyy pinnassa (olikohan 6kpl) .
Tiedän tämän kun olen käynyt joskus pinnoittamolla seuraamassa renkaiden valmistusta.
Eli vaikka pintakuvio on lähestulkoon sama kuin alkuperäisessä niin pintamateriaali voi olla ihan mitä vaan riippuen siitä mistä pinnoittaja on pintamateriaalinsa hommannut.
Nykyisin pinnoitteet on kehittyneet ja muuttuneet lähemmäs alkuperäistä kun vertaa aiempiin jolloin kuvio oli kyllä hyvä mutta pinta niin kovaa kumia ettei pitoa ollut yhtään.
Yksi iso ero noissa merkkirengas vs. pinnoitettu on. Ässärenkaalla ainakin jokainen rengas tarkastetaan paistamisen jälkeen käsin ja poistetaan hiemankin vialliset heti pois. Nuo renkaat muuten jopa painoitetaan ennen paistamista --> vähemmän painoja vanteella.EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
Tuolla noiden omilla sivuillahan on paljon juttua noista. Kyllähän sitä jo ihan ympäristösyistä kannattaa harkita noita pinnoitettuja kun ero halpisrenkaan ja pinnoitetun välillä on pieni tai olematon.e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Comment
-
Se aina niin "rakas" auto kuitenkin on niitten kumien väittämän ~kämmenien kokoisten alojen kohdalta tiessä kiinni, kannattaako tässä kohtaa alkaa säästämään kovin paljoa?
Toisaalta, mikäpäs minä olen puhumaan kun olen ajellut 6 vuotta kitkoilla iman ongelmia ja huomenna heitetään 225/45/17 Nokian RSi:t alle... Tuleva talvi sitten näyttää miten äijän käy..BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
Originally posted by HemiSiis,ässien kaikki kumitavara tulee "samasta paalista" kuin Nokialaistenkin kumi.
Tuo rengasaihion tasapinoitus/valikointi ennen pinnan paistoa näkyy ässien todella pienenä painojen tarpeena, jopa verrattuna muutamiin "merkkirenkaisiin".
Ja ylläoleva on faktatietoa!
Ja jos merkkirenkaaseen painoja menee noin 30g /rengas ja pinnoitettuun ~100g niin minusta on melko suuri ero painojen määrissä.
Mutta jokainen ajaa sillä minkä parhaakseen näkee ja kokee...Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Ässien kumi EI tule samasta paalista kuin hakkis nelosten...joka taas tulee eri paalista kuin muutaman muun Nokian valmistaman talvikiekon...
Uuden ässän voi palauttaa "sylttytehtaalle" jos siihen menee 100g painoja?
Ihan painomäärää menee, eli 15-40g.
ps.Ja robi...toivottavasti tuo viimeinen ei ollut kannaotto puolikuntoisten 18" kitkojen puolesta e39:ssä....Last edited by Hemi; 28-10-2005, 01:02.
Comment
-
Originally posted by _Pietu_Se aina niin "rakas" auto kuitenkin on niitten kumien väittämän ~kämmenien kokoisten alojen kohdalta tiessä kiinni, kannattaako tässä kohtaa alkaa säästämään kovin paljoa?
Toisaalta, mikäpäs minä olen puhumaan kun olen ajellut 6 vuotta kitkoilla iman ongelmia ja huomenna heitetään 225/45/17 Nokian RSi:t alle... Tuleva talvi sitten näyttää miten äijän käy..EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
Minulla on kokemusta Ässä renkaiden huonoudesta.(tosin VW merkillä) Nastat ei pysy ja kesärenkaina aivan sieltä syvimmästä päästä.Vesi sateella liukkaat! Talvirenkaissa joudut varmaan ostamaan joka talvi uuden satsin,ellet jo aikasemmin!
Omaan ostin nokialaiset!Vaikka maksoi enemmän,niin pysyy "kulta" tiellä
Ps."Mun mielestä ei kannata renkaissa säästää"!
Comment
-
Originally posted by PolarmanMinulla on kokemusta Ässä renkaiden huonoudesta.(tosin VW merkillä) Nastat ei pysy ja kesärenkaina aivan sieltä syvimmästä päästä.Vesi sateella liukkaat! Talvirenkaissa joudut varmaan ostamaan joka talvi uuden satsin,ellet jo aikasemmin!
Omaan ostin nokialaiset!Vaikka maksoi enemmän,niin pysyy "kulta" tiellä
Ps."Mun mielestä ei kannata renkaissa säästää"!
Oletettavasti oot ajanu ne "todella hyvin" sisään
jos et aja ekaa n. 1000km rauhaksiin ni on puolet nastoista lähteny merkistä riippumatta!
ps. Ostin aikanaan e30 325i alle Michelin ivalot ja oli viimeinen misukka kierros mitä tulen ostamaan.(ei kummoisetkaan pidoltaan ja todella vetelät! kokona oli 195/60/15):think
Comment
-
Onk noita Ekoturboja enää saatavilla kun tehdas kuulemma palanut jo viime heinäkuussa?e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Comment
-
Ei ainakaan tällä hetkellä. Vanhoja/keväisiä varastoja voi jostain vielä löytyä, mutta ei kyllä näitä 17"-kokoja joka on siis ainoa "järkikoko" uusiosta. 15" ja 16" peruskokoista(185 ja 195-65) kumia saa muutenkin sen verran edullisesti että uusio ei välttämättä ole juurikaan perusteltu. Tosin 15" Encorea ja Ässää taitaa saada alle 200€:n, mutta siltikin kun "ensiökumia" löytyy jo 250-270€.
Comment
-
Originally posted by SJItellä on saman merkkiset renkaat paitsi kokoa 185/65 15" HKPL2 pitäää todella hyvin mutta rengasmelu on aika paljon kovempi kun merkkirenkaissa ja noilla ei pahemmin kannata ajaa yli 120km/h ( muuttuu todella epävakaiks )Ei täs elämäs ny niin kauhee kiire voi olla
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Originally posted by KeimoNo täällähän on useampi todennut omien ajokokemusten perusteella, että uusiot eivät ole toimineet.
Tässä haiskahtaa sellainen juttu mikä pätee moneen muuhunkin asiaan tällä foorumilla, että mistään ei voi tinkiä kun BMW:n omistaa. Kaikki rahat on laitettava autoon, osat on ostettava merkkiliikkeestä vaikka saman saksalaisen osan voisi saada esim. Motonetista n. 25 % halvemmalla jne.
Tiedän, että renkaat ovat tärkeimmät auton turvavälineistä talvella, mutta kyllä se AINA se vika kolaritilanteessa löytyy ratin takaa. Voisi varmasti hyvin sanoa, että uusi uusiorengas on 80 km/h:ssa ihan yhtä hyvä kuin merkkirengas 90 km/h:ssa.
Tässä lähdin hakemaan lähinnä sitä, että pärjääkö uusiorenkailla lähes yhtä hyvin merkkirenkailla jos ajotyyli talvella on erittäin maltillinen(ei kaskoa), ajonopeudet max. 90 km/h. Pääasiassa kuitenkin 40 km/h kaupunkiajoa, silloin melukaan ei luulisi olevan suuri?
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Originally posted by creative 22Autoni ohjekirja (e39), kertoo rengasasioista seuraavasti:
"Pinnoitettujen renkaiden käyttö ei ole sallittua, koska ne voivat vaarantaa ajoturvallisuutta.Tämä johtuu mahdollisesti erilaisista renkaitten kudosrakenteista ja niissä tapahtuneissa materiaalin vanhenemisesta, joka saattaa aiheuttaa renkaan kestävyyden huonontumisen"
Eli tämä oli valmistajan kanta tähän asiaan liittyen.E39:llä en ole ajanut pinnoitetuilla, e34 kylläkin ja enkä osannut pahemmin moittia.
"Pitäisi saada halvat ja hiljaiset talvipyörät"..."jaa, no ne on sitten sileät kesärenkaat"Originally posted by 525TDS TouringPakko kommentoida tohon, että tuskin mikään talvirengas on yhtä äänekäs kuin sileä kesärengas. Ainakaan uusi talvirengas.
Liiterin takana auringossa säilytetyt kippurakovat pintahalkeilleet renkaat...
Kysymyksenä: Miten renkaan runko kovettuu, jos uusiorengas on tehty 5v vanhalle rungolle luulisi senkin seikan vaikuttavan ominaisuuksiin?Last edited by tsbmw; 29-11-2005, 11:16.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
Comment