Juttua uusio(talvi)renkaista

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

Originally posted by Hemi
    T3:lta voisi tosiaan kysellä miksi hän ei itse aja "ylikokoisilla" Ässillä tai Encoreilla?
    Siis siksi että OMAT kokemukset on yhtäkuin OMAT mielipiteet? Vai että OMAT mielipiteet on yhtäkuin valtamerkkien luomat mielikuvat?
    Kummasta OIKEASTI on kyse?
    Maapallonkin TIEDETTIIN olevan 300-400-vuotta litteä....
    Toisaalta mitä vittua se minulle kuuluu jos joku Jurpo kuvittelee olevansa maanteiden Elvis kunhan siinä "Saksankitkan" kyljessä vain lukee jokin katu-uskottava tuotemerkki. Minä pärjään ilman kaskoja kuitenkin enemmän kuin kuin hyvin näillä 225/45-17" Ässillä tai Encoreillakin, vaikka ns."rattimies" en tunnusta olevanikaan. Ihan turha on kuitenkin minullekkaan tulla kertomaan satuja siitä kuinka tämän perheen bemujen ominaisuudet on "ryssitty" 225/45-17" Encoreilla/Ässillä jos mitään Euromasterin/Nokian/Michelinin luomaa propagandaa parempaa faktaa ei oikeasti ole olemassakaan.
    Asia selvä, Hemi on oikeassa. MITÄS TÄTÄ ASIAA ENEMPÄÄ VÄNKÄÄMÄÄN!

Maapallo on pyöreä, merkkirengas on paska. Encoret tai Ässät alle vaan, niin johan elämä hymyilee.
    Tulipahan tänäpäivänä selväksi sekin, että minä en ole ilmeisesti koskaan ajanut uusiorenkailla, kun en niiden paremmuudesta tiedä.
    Voi mua ressukkaa, kun olenkin paasannut rahaa hukkaan ostamalla merkkirenkaita.
    Minulla ei ole omia kokemuksia. Kaikki mielipiteeni on vain mainosmiesten minulle syöttämää paskaa.
    22-vuotta olen autonajoon oikeuttavan ajokortin omistanut. 22-vuotta olen pimeydessä vaeltanut ja pitkän pennin maksanut tyhmyydestäni.

Kiitos Hemi, että sytytit elämääni valon. Menen heti huomenna vaihtamaan uudenkarheat merkkirenkaani Zing-zong Turborace Pro-III Evo-IV renkaisiin ja aloitan paremman elämän.

Tämä rengasasia on kohdaltani loppuunkäsitelty.
    Ajelkaa niillä uusiorenkaillanne, ajelkaa niin PERKELEESTI.
    Last edited by T3; 05-02-2006, 09:57.
    .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

Vielä kerran....Siis kukaan....SIIS: EI KUKAAN ei ole väittänyt että Encoret/Ässät olisivat yleisesti/TM:n pisteytyksellä PAREMMAT kuin jotkin vastaavat "ensiöt".Tätä nyt ei ilmeisesti haluta ymmärtää, koska kukaan ei yksinkertaisesti voi olla niin tyhmä että oikeasti uskoisi päinvastaista. Tosin joitan osa-alueita voi olla jossa jokin uusiosatsi voi pöyhiä jonkin ns."merkkirenkaan"(mm.omissa encoreissa lähes 4mm:n nastaulkonema ja sen mukainen älytön nastapito jäällä)
      Se mitä ainakin minä olen koettanut tuoda esille, on se että Nykyiset....siis NYKYISET 16"-17" uusiot eivät todellakaan pilaa mitään ominaisuuksia yhdestäkään BMW:stä millä Suomen talvessa ajellaan. On todella naurettavaa edes kuvitella niiden VALTAVIEN erojen olemassaoloa joita nykyuusiolla olisi suhteessa ensiöihin. Jos ne todella olisi niin surkeita kuin täälläkin annetaan ymmärtää, täytyy vain ihmetellä näiden markkinaosuuksien jatkuvaa kasvua varsinkin näissä "ylikokoisissa" nastapyörissä.
      No, todellisuudessahan asia on niin että yksikään täälläkin bemun ajo-ominaisuuksien pilaamisesta "huolehtiva" ei perstuntumalta erottaisi sokkotestissä sitä onko hänen autonsa alla uusi 225/45-17" Ässä vai
      Hakkis2:nen. Tämä on kuitenkin FAKTA, eli: NÄIN VALTAVIA NE TODELLISET EROT OIKEASTI OVAT.
      Varmasti jos otetaan esiin mittanauha, 50sek ympyrärata, sekuntikello jne.
      voisi ero juuri ja juuri löytyä, mutta sellaista "kultapersettä" ei olekkaan joka normaali peruskäytössä tämän kokoisen Ässän ja Hakkis2:n erottaa.
      Mielikuvat ovat toki vahvoja, ja johon rengasmarkkinointi toki voi vielä vuosia näemmä luottaakkin.
      Last edited by Hemi; 05-02-2006, 13:25.

Comment

• Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

Hemi:lle kysymys...Mihin perustat termin nastapito?
        Omat kokemukset ainakin nastarenkaista on että mitä ulompana nasta on renkaasta sitä liukkaampi rengas on liikkeellelähdöissä. Kumissahan se kitkapinta (sekä nastarenkaissa että kitkarenkaissa) luo sen pidon ja nasta on apuna mm. jarrutuksessa.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

Comment

• jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

Vielä kerran....Siis kukaan....SIIS: EI KUKAAN ei ole väittänyt että Encoret/Ässät olisivat yleisesti/TM:n pisteytyksellä PAREMMAT kuin jotkin vastaavat "ensiöt".Tätä nyt ei ilmeisesti haluta ymmärtää, koska kukaan ei yksinkertaisesti voi olla niin tyhmä että oikeasti uskoisi päinvastaista. .
          No, näinhän se on. Tulihan se sieltä.

Tosin joitan osa-alueita voi olla jossa jokin uusiosatsi voi pöyhiä jonkin ns."merkkirenkaan"(mm.omissa encoreissa lähes 4mm:n nastaulkonema ja sen mukainen älytön nastapito jäällä).
          Siis mikäs vittu tämä on? Vielä kehut, että ajelet laittomilla renkailla. Itse ainakin olisin sen verran viisas, että pitäisin näppikseni kiinni, jos jollakin sakkopiikkirenkailla ajelisin. Ja vielä kerran. 4mm:n ulkonema täytyy aiheuttaa hirveän metelin. En tiedä kuinka paljon on ulkonemaa oman historic bemun piikkipyörissä, (varmaan reilu 4 mm) ja jos hiukkasenkin ajaa paljaalla, hyvä ettei tarvitse kuulosuojaimia sisällä.

Se mitä ainakin minä olen koettanut tuoda esille, on se että Nykyiset....siis NYKYISET 16"-17" uusiot eivät todellakaan pilaa mitään ominaisuuksia yhdestäkään BMW:stä millä Suomen talvessa ajellaan. On todella naurettavaa edes kuvitella niiden VALTAVIEN erojen olemassaoloa joita nykyuusiolla olisi suhteessa ensiöihin.
          Niin kuin kirjoitin aikaisemmin, ei erot suuria olekaan. Entäs sitten, tiedät Hemi varmaan ns "S-kurvin" millä yleensä tuotteen kuin tuotteen eroja havainnollistetaan versus hinta. Ainahan ne "viimeiset prosentit" maksaa.

Jos ne todella olisi niin surkeita kuin täälläkin annetaan ymmärtää, täytyy vain ihmetellä näiden markkinaosuuksien jatkuvaa kasvua varsinkin näissä "ylikokoisissa" nastapyörissä.
          Päivän paras. Kun hiukkasenkin lueskelee tätä palstaa, havaitsee hyvinkin nopeasti, että on tullut hankittua melkoisen kallis peli ylläpitää, verrattuna siihen edelliseen kahden tonnin tojotaan. Sittenhän niitä säästöjä pitää alkaa etsiä. Ja, kun 15" ovat siis vain vanhoille papoille ja muille pelleille, on aivan pakko laittaa vähintään 17, mielellään 18" talvinakit. Vaikka sitten Ellos-luotolla, jos ei muuten rahat riitä. 15 tai 16", ei ikinä, kaveritkin nauraa!

Mutta hiukan asiaakin:
          Jos autolla ajetaan 99,9% esim 10 km:n työmatkaa, taajamassa ja max 80 km/h, niin silloin en itsekään satsaisi kovinkaan paljoa renkaisiin. Totta: ulkonäkö voi silloin hyvinkin olla yksi merkittävä valintaan vaikuttava päätös.

Vrt: vaimon Touringissa oli varmaan 6 vuotta (tod näk enemmän) vanhat Pirellin kitkat. Hyvin niillä lentoasemalle pääsi, ja takaisin. En olisi ikinä päästänyt/lähtenyt itsekään niillä mihinkään kauemmas.

No, todellisuudessahan asia on niin että yksikään täälläkin bemun ajo-ominaisuuksien pilaamisesta "huolehtiva" ei perstuntumalta erottaisi sokkotestissä sitä onko hänen autonsa alla uusi 225/45-17" Ässä vai
          Hakkis2:nen. Tämä on kuitenkin FAKTA, eli: NÄIN VALTAVIA NE TODELLISET EROT OIKEASTI OVAT.
          Varmasti jos otetaan esiin mittanauha, 50sek ympyrärata, sekuntikello jne.
          voisi ero juuri ja juuri löytyä, mutta sellaista "kultapersettä" ei olekkaan joka normaali peruskäytössä tämän kokoisen Ässän ja Hakkis2:n erottaa.
          Mielikuvat ovat toki vahvoja, ja johon rengasmarkkinointi toki voi vielä vuosia näemmä luottaakkin.
          Kun näin kirjoitat, on sen oltava täyttä, ja ainoa totuus.
          T3:lle: juu, lopetan minäkin tähän. Eihän minullakaan ole kortti (siis autonajo) ollut kuin 28 vuotta ja itsellä + vaimolla ole ollut kuin 18 autoa tuona aikana (kilpa-autoja ei ole laskettu). Eikä niihin (tai niissä) ole juurikaan minkänlaisia eri renkaita ollut/ostettu. Juu, en minä mitään tiedä. Pitääkin heti huomisaamuna koukata Kehä III:n kautta, niin voin pysähtyä Motonetin kohdalla ja tehdä siinä auton vieressä asiankuuluvia kumarruksia maata suudellen ja Hemin, minun tiennäyttäjäni nimeä toistuvasti huutaen. Näin palaa rauha tällekin palstalle.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2479
            • Lohja

Kuinka monella näistä ns. testivoittaja renkailla ajajista nyt sitten voi oikeasti myöntää omaavansa kokemusta myös uusio renkaista ja että pystyy 100% varmasti erottamaan ne toisistaan, jos sokko testi tehtäisiin?

Toisaalta turha tästäkään asiasta on väitellä, kun jokainen saa itse päättää miten rahansa haluaa käyttää, mutta ei voi kun taas kerran todeta että tyytyväinen olin renkaisiin joiden ainoat vaatimukset olivat ostettaessa että ne ovat mustat, pyöreät ja halvimmat mitä saa..
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

Comment

• sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2194
              • kaustinen

Täytyy nyt kirjoittaa tähän omat kokemukset kun on niin mielenkiintoinen keskustelu. Minusta pinnatut renkaat voivat olla joko kelvolliset ellei jopa hyvät mut myös täyttä paskaa, renkaan ominaisuuteen kun vaikuttaa pinnan lisäksi runko jolle se on tehty, rengasliikkeessä töissä ollessani laitoin parille kaverille galaxie pinnatut alle (hakkis1 pinta) toiset pyörät olivat selkeästi michelinin rungoilla jotka tunnistaa muista renkaista helposti, nämä pitivät todella hyvin kaikissa olosuhteissa, toiset taas olivat nähtävästi good-year rungoilla jotka olivat huomattavasti misukoita jäykemmät ja niiden pito oli aivan surkeaa toki autoissa oli eroa mutta jos ostat rengasliikkeestä asentajan valitsemat pinnatut voit saada neljä erirungolle tehtyä rengasta joka ei varmasti ole hyvä juttu. Lisäksi pinnattuja renkaita on markkinoilla nii monen laatuisia esim. colway ja marix ovat ainakin suurina kokoina ongelmallisia painottaa kun ne painavat usein lähes tuplasti vastaavan kokoiseen merkkipyörään verrattuna, lisäksi itselläni oli cowayn pinnatut talvipyörät iki misukan 260 pinnalla ja niistä ei jäänyt mitään hyvää sanottavaa, pito oli huono ja toisi kuin esikuvansa michelin 260 ne kuluivat todella nopeasti, toisaalta kaverilla oli vastaavat e30:n alla ja ne pitivät hyvin.
              Itse en ole merkkirenkaita ostanut kuin kerran ja silloinkin vianorin työntekijä hintaan. Kyseessä oli nokian Q:t jotka kyllä olivat ok renkaat mutta eivät loistaneet paremmuudellaan vrt edelliset kumhon kitkapyörät.
              Ja kun noita korealaisia hankook, aurora tms. renkaita saa kitkapyörinäkin niin pienellä erolla pinnattuihin en ole viitsinyt ottaa riskiä kun ei pinnatuista tiedä mitä saa jos ei pääse itse valitsemaan pyöriä varastosta. Eiväthän nuo seiskan alla olevat hankook kitkat mitkään huippupitävät ole varsinkaan märällä lumella mut kertaakaan ei ole kiinnijääty eikä ole ollut läheltä piti tilanteita ja vauhtia on varmasti aina vähintää sallitut.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

Kawasaki zzr1100 fighter

Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

Comment

• juster
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 624

Originally posted by Petri.Kekkonen
                Tänään tulin tsekanneeksi tarkemmin nuo auton mukana tulleet M-alut ja nehän on eteen 8" leveät ja taakse 9" eli mitään 225/45-17 kokoisia en alkais noille 9" vanteille ees yrittään laittaa.

Onkos teillä muuten tuollaisille erilevyisillä vanteilla yleensä myös erilevyiset renkaat, vai molempiin sitä vakiokokoa 235/45-17?
                Mistä ihmeestä olit saanut idean laittaa sädekehältään liian pienet renkaat autoosi? Kokohan on 3-sarjan autoon sopiva. Voisi olla m-sportin puskuri turhan usein lumiaurana!

Comment

• Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7475
                  • Oulu

Originally posted by juster
                  Mistä ihmeestä olit saanut idean laittaa sädekehältään liian pienet renkaat autoosi?
                  Täälläkin moni tuntuu noita käyttävän, ja myös kesärenkaat edessä on edellisen omistajan jäljiltä tuota samaa alikokoa. Pitäskö noille vanteille sitten olla takana 255/40-17 kumit (mitkä löytyy käsikirjasta mutta ei rekisteriotteesta), vai onko 235/45-17 OK sekä 8" että 9" vanteille?
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2194
                    • kaustinen

235/45 optimi vanne on 7.5-9" eli sopii molempiin.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

Kawasaki zzr1100 fighter

Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

Comment

• Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

Vain ja vain Jakille: Jos puhutaan vain minun motiiveistani käyttää 17" uusioita, niin ensinnäkin kumpaankaan tämän perheen nykyiseen ajoautoon ei jarrujen puolesta mahdu mikään 17" pienempää vannehalkaisijaa.
                      Toisekseen, tässä taloudessa ei ole yhdestäkään autosta senttiäkään velkaa, joten se että jokaisessa on alla encoren uusiot on pikemminkin syy kuin seuraus edellisestä.
                      Kolmanneksi, olen itse suosinut 17" hakkis2:sta niin kauan kun sitä on markkinoilla ollut, kunnes "vahingossa" yhdet uudet encoret eksyi väliaikaisratkaisuksi oman autoni alle, jonka jälkeen paluuta ei ole ollut. En vain yksinkertaisesti näe mitään järkeä maksaa tuotteesta vähintään x2 vain ja ainoastaan imagosyistä. Tarkoitan sitä että en enään saa Nokian tuotteesta niin paljon lisäarvoa suhteessa nykyiseen, maksamallani lisähinnalla. Jos sinä tai joku muu saa, niin hommahan on ihan ok, mutta ihan turha minulle on minun valinnastani keuhkota ja pitää esitelmiä runkojen pehmeyksistä, kovuuksista tms. lapsellisista stereotypioista täysin ilman omaa kokemusta ko.renkaasta.
                      Itse olen siis ERITTÄIN tyytyväinen tekemääni tuotevalintaan ja ehdottomasti tulen jatkamaan valitsemallani tiellä tässä suhteessa.
                      ...ja niin, todellakin olet oikeassa, eli näissä "jääratarenkaiksi"(=laittomaksi) nastoitetuissa encoreissa todellakin on ääntä enemmän kuin vastaavassa hakkiksessa, mutta on niillä sitten jumalattoman hieno päästää luistinradoiksi jäätyneillä teillä kuin kesällä.

ps.Nykyinen 225/45-17" normaalinastainen Ässä on tässä suhteessa kuitenkin kuin hakkis2.
                      Last edited by Hemi; 05-02-2006, 20:14.

Comment

• Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

Hemi:Mutta olikos se niin, että myyt noita uusioita? eli sitten taitaa olla oma lehmä ojassa näissä jutuissa.

Comment

• Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

En todellakaan myy!!!?
                          Pari kaveria tosin myy, mutta rengaskauppiaita kun ovat, niin toki myyvät enemmän ja mielumminkin ns.merkkirengasta. Toki kun ostan renkaita vuosittain pikkuisen enemmänkin kuin vain omiin ajoautoihini, saan ns."korruptio" etuja(=tukkuhintaan) omissa valinnoissani, mutta tällöinkään en näe saavani ns.merkkirenkaasta maksamalleni lisähinnalle(suhteessa pienempi euromäärä) niin paljon lisäarvoa että itse enään tällaisen omiin autoihini viitsisin enään ottaa.
                          Last edited by Hemi; 05-02-2006, 20:46.

Comment

• jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

Vain ja vain Jakille: Jos puhutaan vain minun motiiveistani käyttää 17" uusioita, niin ensinnäkin kumpaankaan tämän perheen nykyiseen ajoautoon ei jarrujen puolesta mahdu mikään 17" pienempää vannehalkaisijaa.
                            Toisekseen, tässä taloudessa ei ole yhdestäkään autosta senttiäkään velkaa, joten se että jokaisessa on alla encoren uusiot on pikemminkin syy kuin seuraus edellisestä. .
                            Päätin jo, että lopetan, mutta enpäs malta.
                            Juu, tuo viittaus maksukykyyn ei todellakaan ollut tarkoitettu sinulle.
                            Eikös autojen rahoittamisessa pidäkin olla sellainen periaate, että ikinä ei vaihdeta ainakaan ennen kuin on edellinen kokonaan oma No, tämä nyt ei enää liity mitenkään topicciin.

Mutta vielä uusiorenkaista:
                            Varmaan kelpoisia voidaan tehdäkin, mutta kuten jo monet ovat kirjoitelleet, ostaessa saa mitä sattuu. Ehkä sinä Hemi voitkin (johtuen suuresta asiakkuudestasi) "tilata" haluamasi renkaat.
                            Ei se ole mikään salaisuus, että uusioiden tekijät kyttäävät aina vanhoja renkaita "sillä silmällä" (=olisiko tuossa hyvät rungot). Mutta meillä perusautoilijoilla ei riitä/ole aikaa kiinnostusta moiseen.
                            Siksi testivoittajan valinta ei ole ollenkaan tyhmä, vaan hyvinkin järkevä = varma ratkaisu. Ei ainakaan voi mennä pieleen. Ei tosin estä etteikö muukin voisi olla toimiva ratkaisu. Tästä on kysymys.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7475
                              • Oulu

Originally posted by sirkus
                              235/45 optimi vanne on 7.5-9" eli sopii molempiin.
                              OK, mutta luinpas taas auton manuaalia, ja siinä 255/40-17 on ainoa koko mitä listataan tuolle 9Jx17 vanteelle sopivaksi. Tossa muuten on halkaisija hyvin lähellä tätä "alikokoa" 225/45-17.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1960
                                • Hki

kuulostaa jo Toyota Corolla vs. BMW väittelyltä...
                                Toyotahan voi oikeasti olla parempi valinta. Mietippä Pihtiputaan mummoa. BMW on kallis, aiheuttaa kateutta, hieno, liian nopea, yms yms. Niin tällöinhän Pihtiputaan mummolle harmaa toyota corolla on se parempi valinta.

Siis renkaiden paremmuus riippuu kriteeristöstä.

TM:n kriteereillä uusio ei pärjää. Mutta taas jos annetaan enemmän painoarvoa hinnalle (mitä TM ei ollenkaan noteeraa), niin uusio voi ollakin hyvä valinta. Tässä keskustelussa kukaan ei muistaaseni ole sanonut encore-uusioita huonoiksi -muita uusioita onkin sitten. Eli uusioitakin on monelaisia -hyviä ja huonoja. Ois hyvä laittaa tännekin, missä uusiot pärjäsi TM:n kriteeristöllä ja missä ei. TM on taulukoitu tulokset juuri sitä varten, että jokainen voi katsoa sieltä itselleen merkittävät erot ja painottaa näitä loppupisteitä jaettaessa -ei siis tarvi tehdä ostopäätöstä TM:n painotuksilla. Joillekin ääni voi merkitä paljon ja silloin taas joku conti voi tarjota paremman renkaan. Samahan se on nasta vs. kitka väittelyssä. Eri ihmiset haluaa erilaisia ominaisuukai jolloin joko nasta tai kitka voi olla se "parempi". Jotta voitaisiin valita "parempi" rengas, niin kannttaisi eka väitellä siitä mitä sillä tarkitetaan "paremmalla".

Monessa asiassa on siten, että halvempi tarjoaa rahoille paremman vastineen. Mietippä esim. jonkun automallin halvinta ja kalleinta versiota. Hinnassa eroa voi olla 20 000 euroa, mutta se ei välttämättä ole sen vertaa parempi. Mutta jos kerran haluaa paremmat varusteet, moottorin yms. niin kalliimpi on otettava.

Mitä taas tulee merkkirenkaiden hintoihin, niin noissa on usein hirveät alennusvarat. Syksylläkin renkaista saa tinkaamalla kymppejä ellei satasia pois. Harva on ostanut ovh hinnlla merkkirenkaat. Helmikuussa saa helposti puoleen hintaan ovh hinnasta. (mikä v**** ovh -ei eletä neukkuvaltiossa. sh olisi parempi).

Comment

Working...
                                X