Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrosrajoittajan nosto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Velmu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 47

    Kierrosrajoittajan nosto

    Elikkä kyseessä on 2.7 Eta moottori ilmeisesti motronicilla. Tällä hetkellä on rajoitin jossain 5000rpm. Saakos tuota rajoitinta mitenkä nostettua?
    e30 323 2.7tic
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Eta on aina motronicilla ja teetä sellainen lastu jossa rajoitinta on nostettu/poistettu.
    Mutta hyöty on hiukan kyseenalainen koska etan yläkerta on suunniteltu toimimaan matalilla kierroksilla. Pienet imukanavat ja pitkä/ahdas imusarja.
    Maksimi tehotkin irtoo jo 4250 rpm.
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3059
      • Suomi

      #3
      just tässä tänään kateltiin tuommosta porschen alakertaa jossa oli männäntappi jne. tullut kurkkimaan...

      laita vaan se rajotin vaikka 7000 jos rahat riittää...hyötyä sillä et saa, mutta koneen voit saada rikki...
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        Käyt teetättämässä siihen uuden lastun. Pelkkä rajottimen nostohan on tossa koneessa ihan turhaa, mutta jos tolle on jotain tehty, niin kyllä sitä voi sitten ihan hyvin nostaa, vaikka porschet ei kestäiskään.....
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #5
          itse kun teetätin lastun niin toi rajottimen nosto oli ainoa hyöty 6500>7000rpm
          ja jos nyt on 5000 ni kyllä auttaa nostaminen
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • janne75
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 80

            #6
            Entäs miten onnistuu rajoittajan nosto M20B20 koneessa, siinä on L-jetronic?

            Koneeseen tulossa virinokka jolla kaasarikone veti yli 7000 ihan hyvin.
            Olisi kiva saada se rajoitin n.7000-7500rpm kohdalle.

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3059
              • Suomi

              #7
              Originally posted by L.H
              Käyt teetättämässä siihen uuden lastun. Pelkkä rajottimen nostohan on tossa koneessa ihan turhaa, mutta jos tolle on jotain tehty, niin kyllä sitä voi sitten ihan hyvin nostaa, vaikka porschet ei kestäiskään.....
              yhdyn tähän samaan lauseeseen ja sitten toinen homma, jos aikoo kierrättää noita m20 yli +7000rpm:n paljonkin kannattaa jo harkita vähän muutakin modausta koneelle kun vakiopalikat.

              Männän kiihtyvyys ei nouse ihan lineaarisesti ja nostajan jousetkaan ei mahottomia vakiona ole ...
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3059
                • Suomi

                #8
                Originally posted by seidltuning
                itse kun teetätin lastun niin toi rajottimen nosto oli ainoa hyöty 6500>7000rpm
                ja jos nyt on 5000 ni kyllä auttaa nostaminen
                Jos vakio ETA kone jossa väännöt tippuu ennen 4700rpm jo niin ei muuten auta yhtään mitään...tietty onhan sitä kiva parkkiksella huudattaa sitten jonkun aikaa.
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • janne75
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 80

                  #9
                  Originally posted by Suutari
                  jos aikoo kierrättää noita m20 yli +7000rpm:n paljonkin kannattaa jo harkita vähän muutakin modausta koneelle kun vakiopalikat.

                  Männän kiihtyvyys ei nouse ihan lineaarisesti ja nostajan jousetkaan ei mahottomia vakiona ole ...
                  Kierrätettiin M20 kaasarikonetta kyllä n.7000rpm. hyvin kesti koko kauden.
                  Nyt laitettiin ruisku ja kierrokset loppuu vähän kesken. rajoitin n.6400rpm.

                  Ruiskun ohjausyksikköä ei saa sääntöjen mukaan vaihtaa. Eli onnistuisiko se raijoittimen nosto/poisto jotenkin sitä boksia "huijaamalla" ?

                  Comment

                  • Meisseli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1003
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by janne75
                    Eli onnistuisiko se raijoittimen nosto/poisto jotenkin sitä boksia "huijaamalla" ?
                    Eihän tuossa vaan ole se rajoitin virranjakajan pyörijässä?
                    Eioo penaria alla enää.. :(

                    Comment

                    • insp
                      BTCF Member
                      • Sep 2002
                      • 826
                      • Iittala

                      #11
                      Originally posted by Meisseli
                      Eihän tuossa vaan ole se rajoitin virranjakajan pyörijässä?
                      Itsellä oli virranjakajan kannessa ja vissiinkin myös itse "aivoboxissa", kun ei vaikuttanut mitään vaikka poisti jakajasta rajoittajan. Sama 6250rpm oli rajana.
                      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                      Comment

                      • Velmu
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 47

                        #12
                        Moottori ei jää vakioksi. 325 kansi ja imusarja olis varmaan parhaat tehojen kannalta tai minkä tahansa muun m20 koneen hilut. Kuka noita lastuja tekee, ja mihin hintaan?
                        e30 323 2.7tic

                        Comment

                        • L.H
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2481
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by Velmu
                          Moottori ei jää vakioksi. 325 kansi ja imusarja olis varmaan parhaat tehojen kannalta tai minkä tahansa muun m20 koneen hilut. Kuka noita lastuja tekee, ja mihin hintaan?
                          Esim. http://www.turbotec.com/ , mutta kannattais kysyä vaikka nimimerkki petteriu:lta.
                          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                          Comment

                          • janne75
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 80

                            #14
                            Originally posted by Meisseli
                            Eihän tuossa vaan ole se rajoitin virranjakajan pyörijässä?
                            Ei ole. Ruiskun boxissa se rajoittaja on.

                            Tietäisikö joku miten sen saisi pois. kuulin huhuja että jollain johtosarjaan tulevalla vastuksella???

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              #15
                              Siis onko tuo 5000 rpm jossakin koneessa vakio?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎