Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrosrajoittajan nosto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuqi
    Moderator
    • Sep 2002
    • 12525
    • Oulu

    #16
    Originally posted by luntti
    Siis onko tuo 5000 rpm jossakin koneessa vakio?
    Mää oon ainaki eläny siinä käsityksessä että ainakin tuossa 2,7 ETA kiulussa ois rajotin viiden tonnin kieppeillä.
    BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
    BMW CRUISE BIKE 2017
    TREK POWERFLY 4 2021
    @kukisenjussi instagram

    Comment

    • Cee.Koo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 354
      • Twilight zone

      #17
      Originally posted by luntti
      Siis onko tuo 5000 rpm jossakin koneessa vakio?
      Kyllä on, ETA ei tosiaankaan ole mikään kierroskone vakiokuosissa.
      Sinänsä vakiona ihan mukava "arkikäytössä", vääntöä löytyy mukavasti jo alhaalta.
      With jap crap, life sucks and then you die

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #18
        Originally posted by Velmu
        Moottori ei jää vakioksi. 325 kansi ja imusarja olis varmaan parhaat tehojen kannalta tai minkä tahansa muun m20 koneen hilut. Kuka noita lastuja tekee, ja mihin hintaan?
        Puristussuhde jää melko alhaiseksi jos käytät b25:sen kantta jossa on pattipää mäntien takia isot palotilat.
        Käytä ennemmin b20:sen kantta, imusarja läppärunkoineen kannattaa ottaa b25:sta.
        Voishan tossa käyttää b25:sen moottorinohjaustakin, boxin ja johtosarjan löytäminen tuskin on ongelma.
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • dunkelblau
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1151
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by Suutari
          ...jos aikoo kierrättää noita m20 yli +7000rpm:n paljonkin kannattaa jo harkita vähän muutakin modausta koneelle kun vakiopalikat
          ...muuten just ku sen saa kiertämään hyvin, kuuluu venakopasta se perinteinen "poks!"...
          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #20
            Originally posted by Cee.Koo
            Puristussuhde jää melko alhaiseksi jos käytät b25:sen kantta jossa on pattipää mäntien takia isot palotilat.
            Käytä ennemmin b20:sen kantta, imusarja läppärunkoineen kannattaa ottaa b25:sta.
            Voishan tossa käyttää b25:sen moottorinohjaustakin, boxin ja johtosarjan löytäminen tuskin on ongelma.
            Kyllä sillä b25:sen kannellakin saa halutessaan tehtyä semmosen koneen, että on tarpeeksi ruttua, mutta kyllähän tota b20 kantta taidetaan ainakin aihiona pitää parempana..
            Last edited by L.H; 24-10-2005, 22:15.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #21
              Ihan mielenkiinnosta tuosta ETA koneesta vielä kun tiedä tai muista.
              Eli onko ETA 2.7l joku alkuperäinen justka ja se ei kierrä kuin 5000 rpm.
              Ja sitten 2.7 koneen voi tehdä esim. 2.0 tai 2.5 litrasesta. Iskunpituudella tai poraamalla. Kun mulla oli aikoinaan e28 koppanen 2.7l koneella ja kiersi n.6500rpm, riippuen miten lähetyssaarnaajan jousi oli säädöissä.
              Eikä mennyt kuin kerran kukkopoika venakopan nurkkaan. Vitoselta kolmoselle vaihdettaessa.
              Vai olenko nyt sekoittanut jotakin juttuja keskenään?

              Comment

              • Xhawk
                OBTCF Member
                • Jul 2004
                • 2326
                • Kierrosalueella (hki)

                #22
                Originally posted by luntti
                Ihan mielenkiinnosta tuosta ETA koneesta vielä kun tiedä tai muista.
                Eli onko ETA 2.7l joku alkuperäinen justka ja se ei kierrä kuin 5000 rpm.
                Ja sitten 2.7 koneen voi tehdä esim. 2.0 tai 2.5 litrasesta. Iskunpituudella tai poraamalla. Kun mulla oli aikoinaan e28 koppanen 2.7l koneella ja kiersi n.6500rpm, riippuen miten lähetyssaarnaajan jousi oli säädöissä.
                Eikä mennyt kuin kerran kukkopoika venakopan nurkkaan. Vitoselta kolmoselle vaihdettaessa.
                Vai olenko nyt sekoittanut jotakin juttuja keskenään?
                Kyllä ne on ihan alkuperäisiä koneita nuokin. ETA auton kontissa lukee että 325e. Kone on vähän niinku diesel, eli "vähän" tehoa, 129 hp on varmaan ihan tarpeeksi monelle, ja paljon vääntöä, 240 Nm @ 3250 rpm. Tiedä ihan tarkkaan mitä siellä ETAn yläkerrassa majailee vakiona, mutta 2,5 tai 2,0 yläkerran, eli kannan, ja imusarjan laittamalla pitäs tulla tehoja se 200 hp. En tiedä tarviiko sitten vielä vaihtaa boxia.
                "Position One, Position One"
                Punainen miesten voimisteluauto

                BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #23
                  Aivan. No ei se kauas nakannut sun veikkaus hepoista.
                  Siitä mun koneesta oli dynotettu 206 heppaa. Muistaakseni oli
                  M.Sportin tekemä.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    eta

                    Veikkaan että vakio etasta tulee vakio 2,5l kannella pakosarjalla ja lastulla ulos se 180hv.
                    Vakio etaa ei kannata kierrättää yli viiden tonnin, ventiilin jouset on niin pehmeät, että varmasti tulee ongelmia.
                    Etan kampiakseli on myös kohtuu heikko verrattuna vaikkapa dieselin akseliin.

                    Vakio eta ei kierrä rajoittimelle kuin 3 ensimmäisellä vaihteella... punaraja on melkoinen haave 5 pesässä oli perävälitys sitten 2,79 tai 3,25
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎