Kävin tuossa kesällä hakemassa saksasta e39 bemarin ja mukana tuli Continentalin kitkat... Olen tässä kuullut, että nuo saksalaiset kitkat eivät vastaa suomen vastaavia ja talvesta voi tulla luistelua.. En tässä kuitenkaan jaksaisi uusia renkaita ostaa kun kyseiset kitkat ovat aivan priima kunnossa, eli kyselin kokemuksia miten noilla pärjää...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Saksan kitkoilla kohti talvea?
Collapse
X
-
Eipä se siihen vaikuta niin pätkän vertaa mistä ne kummit on ostettu jos ne on samaa mallia kuin toisaalta ostetut, sanottakoot heti kättelyssä. Se vaikuttaa mikä se nopeusmerkintä siinä kummissa on. Yleensähän siellä Saksassa käytetään niitä kovemman nopeusluokan kitkakummeja joille ei tosiaan tee täällä suomessa juuri kesärenkaita enempää mutta kuten jo todettu niin ei se ostopaikka itsessään kummeihin vaikuta.
Suomessa yleisin talvikummin nopeusluokka kitkoissa taitaa nykyään olla T (190km/h muistaakseni), nastoilla Q (160km/h). Saksassa taas joku W (270km/h) ei ole mikään "ihme".
Eli jos ne on jotain muuta kuin T tai H (210km/h) luokan kitkat niin aika liukastelua odotettavissa, nimimerkillä yhden talven (sen mitä uskalsi ajaa) W-luokan (alkuperäiskitti suomesta) kitkoilla liukastellut.sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
-
Originally posted by rampaleViime talvena oli Corollan alla saksalaiset kitkatEx: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Last edited by zanta; 24-06-2013, 01:05.LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Mulla on oman auton alla Barum Polaris 2 kitkat 205/65-15 koossa ja nopeusluokka 94T. Mahtaako noilla tehdä Suomen talvessa mitään? Ilmeisesti ei kuitenkaan ole mitkään älyttömän liukkaat.
Mietin tässä kun edessä on aivan kovettuneet kitkat jotka puskevat jo sateella eli ne on ainakin vaihdettava. Toisaalta noi Barumit on melkein uudet joten jos ne vielä välttäisivät.
Comment
-
-
Tuli just tossa tänään käytyä metsästämässä porukoiden autoon kitkoja...päädyttiin sitten Nokian RSi renkaisiin kokoa 235/45/17.
Tuli käytyä kattomassa kanssa noita contin testivoittajakitkoja mut oli loppu...myyjä sitte kävi ehdottelemaan noita seuraavan mallin kitkoja, jotka on huomattavasti suuremmalla nopeusluokalla (ns. Saksa-kitkat) ni kyllä oli hämmästys suuri minkälaiset ne oli vertaa kunnon pohjolakitkaan! lamelleja YLI puolet vähemmän ja lamellit ei joustanu yhtään...käytännössä ero perus kesärenkaisiin oli siinä, että tossa kuvio oli karkeampi
ei kyllä tulisi mieleenkään lähteä leikkimään hengellään tollasilla
Comment
-
-
Viime talvena muutama kuukausi Dunlop wintersporteilla, kuivalla pakkaslumella pito oli ihan kohtalainen mutta vähänkin kuluneilla ajourilla autosta tuli pulkka. Minkäänlaista "perstuntumaa" pidosta ei meinannut näillä kumeilla saada ollenkaan. Vaihdoin alle Hkpl neloset, nyt ei ole pidon eikä em. kahtiajakoisuuden kanssa ongelmia.
P.S. En suosittele 205/65-15 kokoa E39:n alle, auton mainio ajettavuus kärsii noilla pahemman kerran...kuten foorumilla on keskusteltukin.E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
Ex: E39 528i Touring 1997
Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.
Comment
-
Comment