Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmittimen vastustus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #16
    eipäs herneillä

    Originally posted by WarHead
    no itse asiassa on vähä epäselvyyttä. Mitenhän kommenttisi auttaa asiaa, vai muutenko vain pitkästyttää..?
    Hohhoijjaa...
    Ei pitkästytä. Kunhan ihmettelin, että sinulla on ilmeisesti sellainen käsitys, että moottori lämpeää käyntilämpöiseksi lämmmittimellä... Kokosin siis kysymykseesi vastaukset.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • vaviah
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 632
      • Turku

      #17
      Mikset katso autosi mittaristosta minkä lämpöiseksi se kone lämpiää esim. kahden tunnin hehkutuksen jälkeen? Menet mittariston testitilaan, poistat lukituksen kohdasta 19 ja sen jälkeen menet kohtaa 7.0. Tästä näet moottorin jähdytysnesteen lämpötilan asteina. Olisiko siitä nähnyt jollain testillä öljyn lämpötilankin, en muista. Itselläni nousee kymmenisen astetta tunnissa 528i:ssä. Ja viisari ei tuosta lämpötilasta juuri värähdä!
      X1 18d sDrive -18
      320i GT xDrive -13
      i3 BEV -13
      X1 18dA xDrive -16
      X5 3.0iA -00
      320d Touring -00
      528iA Touring -97
      325 CiA -93
      316i -94
      316 -88

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        #18
        dodiih, tuleehan se sieltä ku vähä potkii, eli asiaa!
        Ja sitte saanet seuraavaksi paljastaa miten pääsen testitilaan... Meitsillä on sitte se suppeempi tietsikka. Kiitokset tiedosta

        Ja sen tiedän, että moottori ei lämpene normaalilämpöiseksi muuten ku ajamalla, mutta vertaan tilannetta aikaisempaan autooni, jossa jo tunnin keittämisellä sai lämpömittarin värähtämään olipas pakkasta vaikka 30 astetta...prkl. Mutta on se kyllä kiva kun saan toiset toistamaan itseäni, niin siinäpä se sisälukutaitoki karttuu, itsekullakin.

        -Edi(s)tystä-
        Tänä aamuna mottia keitetty 4h ja nyt alkaa tilanne selviämään : jopas värähti lämpömittari, ei kylläkään hirveesti, mutta kuitenki sen verran, että tiedän lämmittimen toimivan.
        Hytän lämmityski alko puhaltaamaan puolikilometriä normaalia aikaisemmin lämmintä hyttään säätimien ollessa AUTO-asennossa.
        Last edited by WarHead; 27-10-2005, 11:04.
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • vaviah
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 632
          • Turku

          #19
          Originally posted by WarHead
          dodiih, tuleehan se sieltä ku vähä potkii, eli asiaa!
          Ja sitte saanet seuraavaksi paljastaa miten pääsen testitilaan... Meitsillä on sitte se suppeempi tietsikka. Kiitokset tiedosta
          Eli ohjeet löytyvät yskityiskohtaisena höpinänä sivustolta http://www.bmwtips.com/
          Sieltä tips&tricks=>electronics=>kohta nro 9.

          Yksinkertaistettuna:
          1. Laita virta sytytysasentoon
          2. Paina tripin nollausnappia niin kauan että näyttöön tulee teksti "test __1"
          3. Irroita napista ja samantien naputtele sitä lyhyesti niin monta kertaa, että se menee kohtaan 19
          4. Päästä napista ja odota. Nyt näytössä vaihtuu "lock on" "lock off" vuoronperään. Paina lyhyesti sillä hetkellä kun näytössä lukee "Lock off" Näin poistat testivalikon lukituksen.
          5. Testi palaa "test 1" kohtaan. Naputtele taas nopeasti, mutta tällä kertaa kohtaan "test 7" ja päästä napista. Nyt näyttöön tulee "test 7.0" jossa pitäisi hetken kuluttua vasemmassa reunassa näkyä moottorin jähdytysnesteen lämpötila asteina.

          Voit huoletta ajella lämpötilanäytön kanssa ja samalla tulee testattua termnostaatin toiminta Pitäisi lämmön nousta tasan 92 asteeseen ja pysyä siinä.

          Jos haluat jostain syystä poistua tästä tilasta, paina pitkään trippiä poistuaksesi ensin tilasta 7 ja sitten toisen kerran poistuaksesi koko valikosta. Kaikki nollaantuu ja vanha trippilukema palautuvat viimeistään siloin kun katkaiset virrat avaimella.

          Tämä ohje siis toimii vain, jos naputtelet sitä nappia oikealla nopeudella etkä pysähdy välillä ihmettelemään... tämän vuoksi voi olla parempi lukea nämä yksityiskohtaisemmatkin ohjeet jenkkisivulta.
          X1 18d sDrive -18
          320i GT xDrive -13
          i3 BEV -13
          X1 18dA xDrive -16
          X5 3.0iA -00
          320d Touring -00
          528iA Touring -97
          325 CiA -93
          316i -94
          316 -88

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #20
            Kiitokset tiedoista!!
            Pitänee perehtyä tarkemmin sivustoon, olen kyllä aikaisemminkin tuolla seikkaillu.
            Täytyykö muute olla selvinpäin tuossa naputtelussa, ku tuo vloppukin painaa päälle ja pitäs kurvailla tuonne tunturiinki ja ...eihä tarvi, eihä?
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎