Itellä on 316i -11/2002 . Napissa lukee asc, mutta luulen, että kyseessä olisi jonkinmoinen ajonvakautus, sillä kerran nappia painettaessa luistonesto kytkeytyy pois ja mittarissa alkaa palaa keltainen merkkivalo. Nappia pitkään painamalla tulee mittariston ala reunaan samanlainen merkkivalo ku käsijarrussa, mutta keltainen. Olen kuvitellut, että se on kyse ajonvakauden poiskytkemisestä. Tämän toimeenpiteen jälkeen perä vasta lähtee kunnolla irti.
Napissa ei siis lue dsc ja vakioksi se taisi tulla vasta 2003. Muutamalla kaverillani on samanlainen auto, mutta paria vuotta vanhemapana ja pre-faceliftinä (itellä facelift). Heillä saman napin pitkään painamisella ei erinäistä merkkivaloa synny.
Onko siis autossani jonkinmoinen ajonvakautusjärjestelmä, vaikka napissa ei lue dsc??
Joku viisas voisi vastata tähän kymysykseen! itellä kiinnostaa kans tietää.
ASC = luistonesto
DSC = ajonhallinta (sama asia kuin muiden merkkien ESP)
DTC = ajonhallinta (sama asia kuin muiden merkkien ESP)
Niin ja tuo ASC sisältyy noihin DSC ym järjestelmiin.
ASC napista vain päälle/pois
DSC napista yksi painallus kytkee ASC:n pois jolloin antaa lyödä osittain tyhjää, mutta ottaa hommat hanskaan, kun alkaa lähteä tumpusta.
DSC napista kun painaa 5 sec. niin saa kokonaan pois. kaksi valoa mittaristossa.
Joo automaatissa dsc lähtee kyl pois ku kerran painaa nappia ja kolmio syttyy mittaristoon näin ainakin mun seiskassa -98 750ia.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
ASC = luistonesto
DSC = ajonhallinta (sama asia kuin muiden merkkien ESP)
DTC = ajonhallinta (sama asia kuin muiden merkkien ESP)
Niin ja tuo ASC sisältyy noihin DSC ym järjestelmiin.
ASC napista vain päälle/pois
DSC napista yksi painallus kytkee ASC:n pois jolloin antaa lyödä osittain tyhjää, mutta ottaa hommat hanskaan, kun alkaa lähteä tumpusta.
DSC napista kun painaa 5 sec. niin saa kokonaan pois. kaksi valoa mittaristossa.
Niin ja vain manuaaleille.
'
mulla lukee napissa vain asc mutta siinä on 3 vaihtoehtoa... mikäs se semmonen sit on?
'
mulla lukee napissa vain asc mutta siinä on 3 vaihtoehtoa... mikäs se semmonen sit on?
Omituiselta kuulostaa? No, se on helppo testata, onko siinä ajonhallintasysteemi. Eli jarrutteleeko se omia aikojaan liukkaassa kurvissa, kun kaikki systeemit on päällä. Eli DSC oikaisee auton jarruttelemalla yksittäisiä pyöriä, vaikka sinulla on jalka kaasulla. Sellaisen kyllä huomaa, kun taas ASC vain "kolistelee" taka-akselia ja poistaa vedon takapyöriltä.
Niin ja siinä välimoodissa on se "sähköinen" lukko päällä, eli antaa lyödä tyhjää, jos molemmat lyövät suunnilleen yhtä paljon. liiallisen sudittelun tai sivuttaisen liikkeen se katkaiseen kuin se ASC alkuasetus.
Everyone knows that you can disable ASC+T/DSC by pushing the button...and the warning light illuminates on the ctr dash, right... ...the traction/stability control of ASC+T/DSC will reduce engine throttle when will slip or loss of traction is detected...then will apply the brakes if traction isn't
Comment