Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä tietää, että on DSC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #31
    Originally posted by Benzino
    Ainakin ´97 750iA:ssa löytyy tuosta DSC:stä ns. välivaihe. Kun painaa DSC-nappia n. 10 sek. pohjassa saa tuon välitilan kytkettyä..
    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/131049

    Tuo juttu viittaa ja paljastaa jonkin "secret modiin".
    Näissä E46 malleissa ei tarvitse kuin painaa kerran nappia niin saa "välimoodin" päälle ja 5 sek. niin saa kaikki pois päältä.
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #32
      Onko facelift e46:ssa jo DSC vai pelkkä ASC? Missä vaiheessa DSC tulee vakioksi?

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2044
        • Riihimäki

        #33
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Onko facelift e46:ssa jo DSC vai pelkkä ASC? Missä vaiheessa DSC tulee vakioksi?
        Ei o kaikissa. Mulla ainakin 2002:ssa on vielä ASC.

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #34
          Originally posted by Convertible View Post
          Tuo juttu viittaa ja paljastaa jonkin "secret modiin".
          Näissä E46 malleissa ei tarvitse kuin painaa kerran nappia niin saa "välimoodin" päälle ja 5 sek. niin saa kaikki pois päältä.

          Niin, siis tuo 10s nappia pohjassa "secret mode":

          Ihan normi DSC/ASC, toimii molemmilla, mutta EI RAJOITA moottoritehoa lainkaan, ainoastaan jarruilla.

          En tajua mitä hyötyä tosta on, meno hyytyy takajarrujen avullakin melkein yhtä pahasti ja jarrut kuluu tod.näk. paljo enempi...

          Kokeilkaa itse. Tämä toimii e39:ssä ja 38:ssa, ehkä vanhemmissakin. Ei ole 46:sessa, siinä on tuo "välitila", jota näissä taas ei ole..
          Tarpeeksi sekavaa?

          (Huom., tietää että on moodi päällä kun napista ei tapahdu enää mitään ennen kuin auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.)

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #35
            Originally posted by Risto113 View Post
            Niin, siis tuo 10s nappia pohjassa "secret mode":

            Ihan normi DSC/ASC, toimii molemmilla, mutta EI RAJOITA moottoritehoa lainkaan, ainoastaan jarruilla.

            En tajua mitä hyötyä tosta on, meno hyytyy takajarrujen avullakin melkein yhtä pahasti ja jarrut kuluu tod.näk. paljo enempi...

            Kokeilkaa itse. Tämä toimii e39:ssä ja 38:ssa, ehkä vanhemmissakin. Ei ole 46:sessa, siinä on tuo "välitila", jota näissä taas ei ole..
            Tarpeeksi sekavaa?

            (Huom., tietää että on moodi päällä kun napista ei tapahdu enää mitään ennen kuin auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.)
            E39:ssä EI ole mitään välitilaa, eikä sähköistä lukkoperää. E46:ssa on. Eikä kovin secret kun käyttöohjekirjasta löytyy...

            EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=dsc&page=20 Tuolta voi lukea lisää DSC:n toiminnasta ja nappien painelusta.
            Last edited by Bmw Master; 13-10-2009, 15:21.

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #36
              No ei tuota "10s nappia pohjassa"-moodia e39:n ohjekirjoista löydy.

              Ja 100% varmasti se muuttaa luistoneston toimintaa.

              Jos et usko, edelleen, kokeile.

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #37
                Ettei nyt vaan olis korvien välissä tuo muutos? Itse kokeillu pari kertaa mutta en ole henkilökohtasesti huomannu mitään..
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #38
                  Originally posted by Risto113 View Post
                  No ei tuota "10s nappia pohjassa"-moodia e39:n ohjekirjoista löydy.

                  Ja 100% varmasti se muuttaa luistoneston toimintaa.

                  Jos et usko, edelleen, kokeile.
                  E39:ssä EI OLE 10s pohjassa moodia. Vain on-off.

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #39
                    Sen mä ainakin myönnän, ettei tuosta juuri hyötyä ole, jarrut tappaa vauhdin kuitenkin vaikkei konetehoon puututtaisi.

                    Vastustus on niin kovaa, että ihan mielenkiinnosta pakko kait livedatalla jossain vaiheessa tutkia miten kaasuläppä käyttäytyy luistotilanteessa...:think

                    Löytyykö TIS:stä tai muualta mainintaa tästä? Kyllähän tuolla joku funktio täytyy olla, kun se on sinne laitettu?

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #40
                      Originally posted by Risto113 View Post
                      Sen mä ainakin myönnän, ettei tuosta juuri hyötyä ole, jarrut tappaa vauhdin kuitenkin vaikkei konetehoon puututtaisi.

                      Vastustus on niin kovaa, että ihan mielenkiinnosta pakko kait livedatalla jossain vaiheessa tutkia miten kaasuläppä käyttäytyy luistotilanteessa...:think

                      Löytyykö TIS:stä tai muualta mainintaa tästä? Kyllähän tuolla joku funktio täytyy olla, kun se on sinne laitettu?
                      Ei ne jarrut pysty vetoa hyydyttämään, vaan se kaasuläpän sulkeutuminen.

                      Comment

                      • harjomi
                        Newbiemmer
                        • Dec 2008
                        • 13

                        #41
                        Originally posted by Risto113 View Post
                        Kyllähän tuolla joku funktio täytyy olla, kun se on sinne laitettu?
                        Mä oon tuumannut sen olevan vikatilanteiden varalta, jos nappi oikarissa, menee asc päälle pysyvästi, kunnes virrat taas katkaistaan. Mitään toiminnallista eroa en minäkään siitä irti ole saanut.

                        Comment

                        • fastandfurious
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1731
                          • Tampesteri

                          #42
                          Itsellä lukee 2002:ssa e46:ssa napissa ASC. Siinäkin on nuo kolme eri toimintoa. Olen kuvitellut sen olevan niin, että tässä olisi tuo ASC+T, ja siten kolme eri vaihtoehtoa.

                          1.kerran kun painaa syttyy keskelle valo, pyörät sutii, mutta perää ei saa irti.

                          2. Painaa pidempään, syttyy lisäksi se keltainen "käsijarruvalo" ja peräkin lähtee halutessa irti.

                          3. Ei paina mitään, auton pitäisi pysyä hanskassa.
                          ---------------------------------------------------
                          E91 325d M-Sport
                          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #43
                            Originally posted by fastandfurious View Post
                            Itsellä lukee 2002:ssa e46:ssa napissa ASC. Siinäkin on nuo kolme eri toimintoa. Olen kuvitellut sen olevan niin, että tässä olisi tuo ASC+T, ja siten kolme eri vaihtoehtoa.

                            1.kerran kun painaa syttyy keskelle valo, pyörät sutii, mutta perää ei saa irti.

                            2. Painaa pidempään, syttyy lisäksi se keltainen "käsijarruvalo" ja peräkin lähtee halutessa irti.

                            3. Ei paina mitään, auton pitäisi pysyä hanskassa.
                            Näin juuri. Eli kerran painamalla ASC on off, pitkää painamalla takajarrut hidastelee sutivaa pyörää, ikäänkuin sähköinen lukkoperä.

                            E39:ssä tätä ei valitettavasti ole.

                            Comment

                            • HC91
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 999
                              • 29100/310053

                              #44
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Näin juuri. Eli kerran painamalla ASC on off, pitkää painamalla takajarrut hidastelee sutivaa pyörää, ikäänkuin sähköinen lukkoperä.

                              E39:ssä tätä ei valitettavasti ole.
                              Onhan.

                              tuolta "easter egg":

                              Last edited by HC91; 14-10-2009, 13:49. Reason: evidenssiä lisätty
                              92' ///M5 3.8 individual
                              09' 320d xDrive
                              16' NIU N1 Sport
                              19' NIU U+ Sport

                              Comment

                              • fastandfurious
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1731
                                • Tampesteri

                                #45
                                Originally posted by HC91 View Post

                                Elikkä tuolla olevien PDF:en mukaan, mulla taitaakin olla DSC II, vaikka nappula onkin ASC? :think Liekö ollut liikaa noita vanhoja tehtaalla varastossa?
                                Last edited by fastandfurious; 14-10-2009, 14:56.
                                ---------------------------------------------------
                                E91 325d M-Sport
                                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎