Tuo juttu viittaa ja paljastaa jonkin "secret modiin".
Näissä E46 malleissa ei tarvitse kuin painaa kerran nappia niin saa "välimoodin" päälle ja 5 sek. niin saa kaikki pois päältä.
Tuo juttu viittaa ja paljastaa jonkin "secret modiin".
Näissä E46 malleissa ei tarvitse kuin painaa kerran nappia niin saa "välimoodin" päälle ja 5 sek. niin saa kaikki pois päältä.
Niin, siis tuo 10s nappia pohjassa "secret mode":
Ihan normi DSC/ASC, toimii molemmilla, mutta EI RAJOITA moottoritehoa lainkaan, ainoastaan jarruilla.
En tajua mitä hyötyä tosta on, meno hyytyy takajarrujen avullakin melkein yhtä pahasti ja jarrut kuluu tod.näk. paljo enempi...
Kokeilkaa itse. Tämä toimii e39:ssä ja 38:ssa, ehkä vanhemmissakin. Ei ole 46:sessa, siinä on tuo "välitila", jota näissä taas ei ole..
Tarpeeksi sekavaa?
(Huom., tietää että on moodi päällä kun napista ei tapahdu enää mitään ennen kuin auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.)
Ihan normi DSC/ASC, toimii molemmilla, mutta EI RAJOITA moottoritehoa lainkaan, ainoastaan jarruilla.
En tajua mitä hyötyä tosta on, meno hyytyy takajarrujen avullakin melkein yhtä pahasti ja jarrut kuluu tod.näk. paljo enempi...
Kokeilkaa itse. Tämä toimii e39:ssä ja 38:ssa, ehkä vanhemmissakin. Ei ole 46:sessa, siinä on tuo "välitila", jota näissä taas ei ole..
Tarpeeksi sekavaa?
(Huom., tietää että on moodi päällä kun napista ei tapahdu enää mitään ennen kuin auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.)
E39:ssä EI ole mitään välitilaa, eikä sähköistä lukkoperää. E46:ssa on. Eikä kovin secret kun käyttöohjekirjasta löytyy...
Sen mä ainakin myönnän, ettei tuosta juuri hyötyä ole, jarrut tappaa vauhdin kuitenkin vaikkei konetehoon puututtaisi.
Vastustus on niin kovaa, että ihan mielenkiinnosta pakko kait livedatalla jossain vaiheessa tutkia miten kaasuläppä käyttäytyy luistotilanteessa...:think
Löytyykö TIS:stä tai muualta mainintaa tästä? Kyllähän tuolla joku funktio täytyy olla, kun se on sinne laitettu?
Sen mä ainakin myönnän, ettei tuosta juuri hyötyä ole, jarrut tappaa vauhdin kuitenkin vaikkei konetehoon puututtaisi.
Vastustus on niin kovaa, että ihan mielenkiinnosta pakko kait livedatalla jossain vaiheessa tutkia miten kaasuläppä käyttäytyy luistotilanteessa...:think
Löytyykö TIS:stä tai muualta mainintaa tästä? Kyllähän tuolla joku funktio täytyy olla, kun se on sinne laitettu?
Ei ne jarrut pysty vetoa hyydyttämään, vaan se kaasuläpän sulkeutuminen.
Kyllähän tuolla joku funktio täytyy olla, kun se on sinne laitettu?
Mä oon tuumannut sen olevan vikatilanteiden varalta, jos nappi oikarissa, menee asc päälle pysyvästi, kunnes virrat taas katkaistaan. Mitään toiminnallista eroa en minäkään siitä irti ole saanut.
Itsellä lukee 2002:ssa e46:ssa napissa ASC. Siinäkin on nuo kolme eri toimintoa. Olen kuvitellut sen olevan niin, että tässä olisi tuo ASC+T, ja siten kolme eri vaihtoehtoa.
1.kerran kun painaa syttyy keskelle valo, pyörät sutii, mutta perää ei saa irti.
2. Painaa pidempään, syttyy lisäksi se keltainen "käsijarruvalo" ja peräkin lähtee halutessa irti.
3. Ei paina mitään, auton pitäisi pysyä hanskassa.
--------------------------------------------------- E91 325d M-Sport ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04, E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
Itsellä lukee 2002:ssa e46:ssa napissa ASC. Siinäkin on nuo kolme eri toimintoa. Olen kuvitellut sen olevan niin, että tässä olisi tuo ASC+T, ja siten kolme eri vaihtoehtoa.
1.kerran kun painaa syttyy keskelle valo, pyörät sutii, mutta perää ei saa irti.
2. Painaa pidempään, syttyy lisäksi se keltainen "käsijarruvalo" ja peräkin lähtee halutessa irti.
3. Ei paina mitään, auton pitäisi pysyä hanskassa.
Näin juuri. Eli kerran painamalla ASC on off, pitkää painamalla takajarrut hidastelee sutivaa pyörää, ikäänkuin sähköinen lukkoperä.
Elikkä tuolla olevien PDF:en mukaan, mulla taitaakin olla DSC II, vaikka nappula onkin ASC? :think Liekö ollut liikaa noita vanhoja tehtaalla varastossa?
Comment