Announcement

Collapse
No announcement yet.

318iS vs 318i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iikoo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 230
    • Finland

    #31
    E36 325 0-100km/h 8s ja huiput 235km/h.

    Ja kyllä se tonni on aika minimi mitä siihen auton hakuun saa käytettyä, ainakin jos hakee auton yhtään etelämmästä. Itse hain Münchenistä ja siellä on kyllä hemmetin hyvä tarjonta autoissa.

    Jotain summia mitä muistan ois lento hki-münchen (viabirdillä) ~100e, siirtokilvet 120e, bensat ~200e, laiva rostok-hanko (superfast ferries) ~200e, tohon vielä muutama satku hotelleihin ja pakollisiin menoihin (ruoka juoma jne) niin kyllä se on siellä tonnissa vähintään.

    Tietysti jos ostaa auton pohjois saksasta ja ajaa sen samantien pois eikä jää edes yöpymään saksaan niin voi kyllä säästää aika hyvin, mutta kyllä ne parhaat autot (parhaan kuntoset ja halvimmat) löytyy tuolta etelästä.
    Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
    Ex:E36 325i Coupe
    Ex:Talvilintta VW Jetta

    Comment

    • MikkoV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 631
      • Sastamala

      #32
      Originally posted by M-Technic
      Originally posted by MikkoV
      Ihan kiva ja kiertävä kone tossa iS:ssä on, paljon ruudikkaamman tuntunen kuin 320i. Itse toin tammikuussa saksasta -92 E36 iS:n ja oli mielestäni pirun siistikuntoinen peli. Pyynti liikkeessä oli muistaakseni 4300E ja aika hyvin sai tingittyä sielläkin, 2700E siitä loppupeleissä maksoin, oli kohtuu edullien ja ols varmaan vieläkin sillä rahalla. Verot silloin 3100E mutta nyt pääsis varmaan vähemmällä. Hakukustannuksiin muuten kannattaa varata se tonni ja sitten toiset renkaat yms päälle.
      Tonni hakukustannuksiin??! :shock:

      Mä kun ajattelin et sellainen 500 riittäis noihin pakollisiin menoihin auton hinnan lisäksi kun ostaa kärryn saksasta? Voisitko laittaa vähän erittelyä mihin nuita kuluja menee: osaisin olla viisaampi kun itse lähden.... :wink:

      Ässän kiertävyydestä: Niin mäkin ajattelin et se tuntuis tehokkaammalta kuin toi kakslitranen: onhan se korkeempi viritteisempi ja vähän "kisaisempi" vaikka käytännön suorituskyky olisikin piirun verran huonompi.

      Oon nyt vähän kallistumassa tohon 325 sedanin puoleen... Eik se oo aika saman hintainen ton saman E36 coupen kanssa veroineen?
      Matkakulut oli varmaan sen 400E (lento, laiva, bensat), autovuokra min.100E, yöpymiset ja safkat yms. 300E, puhelinkulut kolmessa päivässä saksan puolella 250E! lisäksi kaikkee yleistä kulua (viinoihin 500E) ja sitten suomen puolella rekisteröinnit, muutokset autoon yms about sen 200E. Mutta kyllä se tonni tosiaan melkein väkisin menee
      E70 3.0SD -08
      .................................................. ................................
      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

      Comment

      • Joni
        Bimmer Rookie
        • Feb 2003
        • 106

        #33
        Asiasta kolmanteen,missä hinnoissa 318is e30 nykyään on?Nettiautossa oli näköjään 2kpl myytävänä,5000 ja 6000e.Onko ne tosissaan noin arvokkaita?

        Comment

        • iSport
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 40

          #34
          Joskus aikanaan oli TM:ssa E30 318is koeajossa ja mitattu aika 0-100 km/h 9.0 s. Onhan siinä selvä ero ilmoitettuun 9.9 sekuntiin.

          Comment

          • advance
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1689

            #35
            Näky olevan tälläkin foorumilla yksi niin eikai se ollut kun 2500e noin. Kyseessä siis e30 iS.

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              #36
              Originally posted by Iikoo
              E36 325 0-100km/h 8s ja huiput 235km/h.

              Ja kyllä se tonni on aika minimi mitä siihen auton hakuun saa käytettyä, ainakin jos hakee auton yhtään etelämmästä. Itse hain Münchenistä ja siellä on kyllä hemmetin hyvä tarjonta autoissa.

              Jotain summia mitä muistan ois lento hki-münchen (viabirdillä) ~100e, siirtokilvet 120e, bensat ~200e, laiva rostok-hanko (superfast ferries) ~200e, tohon vielä muutama satku hotelleihin ja pakollisiin menoihin (ruoka juoma jne) niin kyllä se on siellä tonnissa vähintään.

              Tietysti jos ostaa auton pohjois saksasta ja ajaa sen samantien pois eikä jää edes yöpymään saksaan niin voi kyllä säästää aika hyvin, mutta kyllä ne parhaat autot (parhaan kuntoset ja halvimmat) löytyy tuolta etelästä.
              Aika makeesti kelaa huippuja toi 325... Mut toi 0-100 kuulostaa aika vaisulta jos lähtee siitä että siin on 190hv ja manuaali laatikko.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • Max
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 994
                • Kotona

                #37
                Originally posted by M-Technic
                Aika makeesti kelaa huippuja toi 325... Mut toi 0-100 kuulostaa aika vaisulta jos lähtee siitä että siin on 190hv ja manuaali laatikko.
                BMW clubin sivuilta voi myös käydä tutkailemassa, jos nuo lukemat tuntuvat liian pieniltä tai suurilta... Mut tuon 8 sekuntia näyttää BMW ilmoittavan 325:lle nollasta sataan.

                P.S. Eihän tuon 325:aan ole mikään raketti :wink:

                Comment

                • Dandy
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1438
                  • ....

                  #38
                  Originally posted by M-Technic
                  Originally posted by Iikoo
                  E36 325 0-100km/h 8s ja huiput 235km/h.

                  Ja kyllä se tonni on aika minimi mitä siihen auton hakuun saa käytettyä, ainakin jos hakee auton yhtään etelämmästä. Itse hain Münchenistä ja siellä on kyllä hemmetin hyvä tarjonta autoissa.

                  Jotain summia mitä muistan ois lento hki-münchen (viabirdillä) ~100e, siirtokilvet 120e, bensat ~200e, laiva rostok-hanko (superfast ferries) ~200e, tohon vielä muutama satku hotelleihin ja pakollisiin menoihin (ruoka juoma jne) niin kyllä se on siellä tonnissa vähintään.

                  Tietysti jos ostaa auton pohjois saksasta ja ajaa sen samantien pois eikä jää edes yöpymään saksaan niin voi kyllä säästää aika hyvin, mutta kyllä ne parhaat autot (parhaan kuntoset ja halvimmat) löytyy tuolta etelästä.
                  Aika makeesti kelaa huippuja toi 325... Mut toi 0-100 kuulostaa aika vaisulta jos lähtee siitä että siin on 190hv ja manuaali laatikko.
                  Ihan eri auto silti kuin iS. TM mitannut kiihtyvyydeksi 7,3 sekkaa. Todellisuudessa nykyisin noissa 90-luvun alun 325 malleissa konetehoa penkitysten mukaan noin 180-185 heppaa...

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    #39
                    Originally posted by Dandy
                    Originally posted by M-Technic
                    Originally posted by Iikoo
                    E36 325 0-100km/h 8s ja huiput 235km/h.

                    Ja kyllä se tonni on aika minimi mitä siihen auton hakuun saa käytettyä, ainakin jos hakee auton yhtään etelämmästä. Itse hain Münchenistä ja siellä on kyllä hemmetin hyvä tarjonta autoissa.

                    Jotain summia mitä muistan ois lento hki-münchen (viabirdillä) ~100e, siirtokilvet 120e, bensat ~200e, laiva rostok-hanko (superfast ferries) ~200e, tohon vielä muutama satku hotelleihin ja pakollisiin menoihin (ruoka juoma jne) niin kyllä se on siellä tonnissa vähintään.

                    Tietysti jos ostaa auton pohjois saksasta ja ajaa sen samantien pois eikä jää edes yöpymään saksaan niin voi kyllä säästää aika hyvin, mutta kyllä ne parhaat autot (parhaan kuntoset ja halvimmat) löytyy tuolta etelästä.
                    Aika makeesti kelaa huippuja toi 325... Mut toi 0-100 kuulostaa aika vaisulta jos lähtee siitä että siin on 190hv ja manuaali laatikko.
                    Ihan eri auto silti kuin iS. TM mitannut kiihtyvyydeksi 7,3 sekkaa. Todellisuudessa nykyisin noissa 90-luvun alun 325 malleissa konetehoa penkitysten mukaan noin 180-185 heppaa...
                    No toi 7 ja risat kuulostaa jo paremmalta. Hei kamoon: ethän sä voiskaan myöntää et tos sun uudemmas kärrys ja isommal konees olis vaivainen 1hv enemmän tehoa :o

                    Mut jos rahat riittää niin tollainen 325 joku -91 olis aika kiva. Varmaan sellaisen 3000E joutuu saksas maksaa?

                    Toisaalta yks autoliike myi tuollaista 10 000E et vois yksityiseltä lähtee tosta pyynnistä paritonnia halvemmalla... Kannattaako sinne saksaan lähtee jos kerran auton hakuun menee 1000e mikä olis melkein viidennes auton kokonais hinnasta?
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • MikkoV
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 631
                      • Sastamala

                      #40
                      Toi muijan kauppakassi eli 325i -91 lähtis kans 9000E eikä oo ees ihan karvalakkimalli... -> http://www.nettiauto.com/viewVehicle...=138827&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php

                      Mutta kuten sanottua ei toi mikään raketti kiihtyyn oo, kyllä se 8s tuntuu todenmukaisemmalta kuin vähän päälle 7s.
                      E70 3.0SD -08
                      .................................................. ................................
                      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                      Comment

                      • Dandy
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1438
                        • ....

                        #41
                        Originally posted by M-Technic
                        Originally posted by Dandy
                        Originally posted by M-Technic
                        Originally posted by Iikoo
                        E36 325 0-100km/h 8s ja huiput 235km/h.

                        Ja kyllä se tonni on aika minimi mitä siihen auton hakuun saa käytettyä, ainakin jos hakee auton yhtään etelämmästä. Itse hain Münchenistä ja siellä on kyllä hemmetin hyvä tarjonta autoissa.

                        Jotain summia mitä muistan ois lento hki-münchen (viabirdillä) ~100e, siirtokilvet 120e, bensat ~200e, laiva rostok-hanko (superfast ferries) ~200e, tohon vielä muutama satku hotelleihin ja pakollisiin menoihin (ruoka juoma jne) niin kyllä se on siellä tonnissa vähintään.

                        Tietysti jos ostaa auton pohjois saksasta ja ajaa sen samantien pois eikä jää edes yöpymään saksaan niin voi kyllä säästää aika hyvin, mutta kyllä ne parhaat autot (parhaan kuntoset ja halvimmat) löytyy tuolta etelästä.
                        Aika makeesti kelaa huippuja toi 325... Mut toi 0-100 kuulostaa aika vaisulta jos lähtee siitä että siin on 190hv ja manuaali laatikko.
                        Ihan eri auto silti kuin iS. TM mitannut kiihtyvyydeksi 7,3 sekkaa. Todellisuudessa nykyisin noissa 90-luvun alun 325 malleissa konetehoa penkitysten mukaan noin 180-185 heppaa...
                        No toi 7 ja risat kuulostaa jo paremmalta. Hei kamoon: ethän sä voiskaan myöntää et tos sun uudemmas kärrys ja isommal konees olis vaivainen 1hv enemmän tehoa :o

                        Mut jos rahat riittää niin tollainen 325 joku -91 olis aika kiva. Varmaan sellaisen 3000E joutuu saksas maksaa?

                        Toisaalta yks autoliike myi tuollaista 10 000E et vois yksityiseltä lähtee tosta pyynnistä paritonnia halvemmalla... Kannattaako sinne saksaan lähtee jos kerran auton hakuun menee 1000e mikä olis melkein viidennes auton kokonais hinnasta?
                        Voithan sinä esim. tilata auton. Niin tein itse. Kuluja meni 950 €, josta kontti jotain 450. Myyjä otti vajaan 350 euroa.

                        Ja 328:ssa on vakiona ~200 heppaa ja se vääntö. :wink:

                        Toi 325 lähtee kyllä oikeastikin alle 8 sekkaan. Itse kiihdytin vanhalla 4 henkeä kyydissä 7,6 ja 7,7 ja 7,8 kun kolmella kellolla mitattiin kiihtyvyys. Eli en ihmettele yhtään jos TM saanut uutena ja varmaan pienemmällä kuormalla sen 7,3 sekkaa.

                        Saksassa hinta 3500-4000 € ja veroja päälle vajaat 3 tonnia. Eli ei kannata Suomessa yli kasia maksaa. Nyt näytti myydään palstalla olevan joku myynnissä hintaan 7900...

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3822
                          • California

                          #42
                          Originally posted by Dandy
                          Originally posted by M-Technic
                          Originally posted by Dandy
                          Originally posted by M-Technic
                          Originally posted by Iikoo
                          E36 325 0-100km/h 8s ja huiput 235km/h.

                          Ja kyllä se tonni on aika minimi mitä siihen auton hakuun saa käytettyä, ainakin jos hakee auton yhtään etelämmästä. Itse hain Münchenistä ja siellä on kyllä hemmetin hyvä tarjonta autoissa.

                          Jotain summia mitä muistan ois lento hki-münchen (viabirdillä) ~100e, siirtokilvet 120e, bensat ~200e, laiva rostok-hanko (superfast ferries) ~200e, tohon vielä muutama satku hotelleihin ja pakollisiin menoihin (ruoka juoma jne) niin kyllä se on siellä tonnissa vähintään.

                          Tietysti jos ostaa auton pohjois saksasta ja ajaa sen samantien pois eikä jää edes yöpymään saksaan niin voi kyllä säästää aika hyvin, mutta kyllä ne parhaat autot (parhaan kuntoset ja halvimmat) löytyy tuolta etelästä.
                          Aika makeesti kelaa huippuja toi 325... Mut toi 0-100 kuulostaa aika vaisulta jos lähtee siitä että siin on 190hv ja manuaali laatikko.
                          Ihan eri auto silti kuin iS. TM mitannut kiihtyvyydeksi 7,3 sekkaa. Todellisuudessa nykyisin noissa 90-luvun alun 325 malleissa konetehoa penkitysten mukaan noin 180-185 heppaa...
                          No toi 7 ja risat kuulostaa jo paremmalta. Hei kamoon: ethän sä voiskaan myöntää et tos sun uudemmas kärrys ja isommal konees olis vaivainen 1hv enemmän tehoa :o

                          Mut jos rahat riittää niin tollainen 325 joku -91 olis aika kiva. Varmaan sellaisen 3000E joutuu saksas maksaa?

                          Toisaalta yks autoliike myi tuollaista 10 000E et vois yksityiseltä lähtee tosta pyynnistä paritonnia halvemmalla... Kannattaako sinne saksaan lähtee jos kerran auton hakuun menee 1000e mikä olis melkein viidennes auton kokonais hinnasta?
                          Voithan sinä esim. tilata auton. Niin tein itse. Kuluja meni 950 €, josta kontti jotain 450. Myyjä otti vajaan 350 euroa.

                          Ja 328:ssa on vakiona ~200 heppaa ja se vääntö. :wink:

                          Toi 325 lähtee kyllä oikeastikin alle 8 sekkaan. Itse kiihdytin vanhalla 4 henkeä kyydissä 7,6 ja 7,7 ja 7,8 kun kolmella kellolla mitattiin kiihtyvyys. Eli en ihmettele yhtään jos TM saanut uutena ja varmaan pienemmällä kuormalla sen 7,3 sekkaa.

                          Saksassa hinta 3500-4000 € ja veroja päälle vajaat 3 tonnia. Eli ei kannata Suomessa yli kasia maksaa. Nyt näytti myydään palstalla olevan joku myynnissä hintaan 7900...
                          Pitäisköhän jo rouhoittaa näitä quoteja ?

                          En usko että mulla pokka riittäis tilaamiseen. Sitähän ei tiedä millainen auto ja missä kunnossa tulee jollei oo muuta kuin kuvat nähny....

                          No ajattelin todellakin pienen budjetin matkaa: aamulla sakuun ja illalla suunta kotiin. Pääsisköhän tuollaiseen ~600E kokonaiskustannuksiltaan ilman veroa ja auton myyntihintaa?

                          Ilmeisesti tinkaaminen toimii saksassakin, joku tässä foorumissa kertoi tinganneensa yli tonnin 4000e pyynnistä....
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            #43
                            Originally posted by OrioN
                            Jos Saksasta auton hakee, niin kyl kannattaa katsella ja tutustua eri vaihtoehtoihin, ettei osta ekaa jonka näkee... Ja mielummin etelä saksasta, ei ole oikeestaan talvee ollenkaan...
                            voin kokemuksesta kertoa ettei sieltä etelä-Saksasta ne ruosteettomat ja virheettömät autot löyty. halvempia usein, mutta ei todellakaan välttämättä yhtään paremmassa kunnossa kuin pohjois-Saksan autot.

                            ja ensikertalaisen on ihan turha kuvitella mennä jollain alle 500 euron budjetilla hakemaan auto Saksasta. saati sitten että auto löytyisi ensimmäisenä päivänä ja että illalla olisit jo laivassa matkalla kohti Suomea. ensimmäistä pommia kun tuskin kannattaa ostaa ja ihan hyvä olis varmaan olla jotkut kilvetkin millä ajaa auto satamaan.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              #44
                              Originally posted by Juhis
                              Originally posted by OrioN
                              Jos Saksasta auton hakee, niin kyl kannattaa katsella ja tutustua eri vaihtoehtoihin, ettei osta ekaa jonka näkee... Ja mielummin etelä saksasta, ei ole oikeestaan talvee ollenkaan...
                              voin kokemuksesta kertoa ettei sieltä etelä-Saksasta ne ruosteettomat ja virheettömät autot löyty. halvempia usein, mutta ei todellakaan välttämättä yhtään paremmassa kunnossa kuin pohjois-Saksan autot.

                              ja ensikertalaisen on ihan turha kuvitella mennä jollain alle 500 euron budjetilla hakemaan auto Saksasta. saati sitten että auto löytyisi ensimmäisenä päivänä ja että illalla olisit jo laivassa matkalla kohti Suomea. ensimmäistä pommia kun tuskin kannattaa ostaa ja ihan hyvä olis varmaan olla jotkut kilvetkin millä ajaa auto satamaan.
                              Oon itse kans epäilly tota kun hehkutetaan että pitäisi melkein välttämättä painaa etelään jos haluaa ehjän pelin...

                              Alkaa olee sellainen fiilis et jätän saksan matkan väliin ja ostan suomesta, vai mitä itse tekisitte jos autonne budjetti olisi 6.5tE-7tE?
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • escort
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 339

                                #45
                                itse tutkin tuota auton hakua ja tulin siihen tulokseen ettei kannattanut tuottaa tai käydä hakemassa. kun kävin katsomassa useampaa suomen kilvissä ja tax free autoa niin aika PASKOJA vehkeitä tarjottiin :( :!: :!: tai sitten hyvät oli niin kalliita. lopuksi päädyin ostamaan vm:93 325i coupen ajettu 173000km kahdet renkaat 17/15" sportti penkit ja ilmastointi ja hinta oli 10800e hinta laatu suhde oli aika hyvä. siihen hintaan ei kannata saksasta hakea ellei sitten lähde heittämään eurooppaan loma reissua :juo :juo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎