Jos olen oikein ymmärtänyt niin tolla vaihdetaan napista vaihteita..? Miten toi toimii käytännössä? esim. kaupungissa. onko vaihtaminen nykivää? onko tossa sellaista "hämmennettävää" keppiä ollenkaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Smg?
Collapse
X
-
Jotkut sanoo että smg1 on hidas, mutta käytännössä se ei sitä ole. Verrattuna smg3:seen se on varmasti auttamattoman hidas, mutta käytännössä aivan täysin riittävän nopea.
Jos vaihteisto on kunnossa niin ei mitenkään nyi, jos siis ajaa oikein. Sillä ei siis voi ajaa kuin automaatilla ja unohtaa kokonaan sen vaihtamisprosessin, vaan siinä pitää ymmärtää miten se toimii ja sen mukaan soveltaa sitä kaasua ja vaihtamisajankohtaa kuten normi vaihteistollakin.
Comment
-
-
Smg2 on nappivaihteet ratissa, pienempää vasemmalla kädellä ja isompaa oikealla. Lisäksi vaihdekeppi, jos ei halua napeja käyttää. Taaksepäin vetämällä isommalle ja eteen pienemmälle. Valittavissa täysin automaatti tai manuaali. Molempiin 6 erilaista vaihtonopeutta. Nopeimmalla asennolla vaihto ykköseltä kakkoselle ja takapyörät lyö tyhjää kuivalla asfaltilla. Todella hieno laatikko ajaa.
Smg perustuu manuaaliseen laatikkoon eikä automaattiin kuin esim tiptronic. Smg:ssä pohjana 6 vaihteinen manuaali, mutta vaihto pykälältä toiselle hoituu sähkön/hydrauliikan avulla kun manuaalissa saman liikkeen tekee käsi. Eikä vaihda isommalle, jos manuaalipuoli on kytkettynä vaikka vedättää rajoittajaa vastaan. Kannattaa kokeilla niin tietää miksi vormulamiehet on lopettanut kepin vatkaamisen.530d F10, Model 3 Performance & Corvette 1963.
Ex:
M3 e46 man, M3 e46 SMG, X5 e70, 125i e88 avo, 530d e60, 1502 (2002 turbolook), Mustang 1965 fastback....
Comment
-
Comment