Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 tökkii..pikaista apua kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patrolli
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 552
    • Kempester

    320 tökkii..pikaista apua kaivataan

    Niin ois sellane tuossa e30:ssa 320:ssä probleema että kun ajaa normaalisti, niin sit yhtäkkiä tökkää kampe niin että on otta lasissa välittömästi..siitä hassu että auto ei kuitenkaan sammu mutta se tekee sen että ei anna nostaa kierroksia kuin 1500RPM:n!!!! Tyhjäkäynti on normaali ja vedot ovat samanlaiset kuin ennenkin sillä kapeahkolla kierrosalueella 800-1500 jolla pääsee juuri ja juuri 40km/h..ja toisinaan pelaa taas kuin ajatus, kuitenkin pelko takaraivossa että tulee rupi nokkaan TAAS!!!! Ja konehan on se M20B20..oiskoha ilmamäärämittari tulossa tiensä päähän..sytkä puoli tarkistettu ja eihän se kävisi/vetäisi tasaisesti jos sytkässä ois häikkää..vuosimalli -83..auttakee!!!!
    projekten:
    3xxTTiX e30 2d 6gang
    316 e30 2d ”kaljan auto”

    Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
    Corsa A 1.2ässä
    trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
    TRX300 "Big Red"
    nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

    "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"
  • viritteliä
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 97
    • seinäjoki

    #2
    rupeeko se röpöyttämään niinku ei kävisi ku kolmella ku hyytyy vai miten se käy siinä tilantees.

    Comment

    • miinus
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 70
      • tampere

      #3
      minulla vähän samantyylistä vikaa... 320 e36.. tyhjäkäynnillä kierrokset tippuu omia aikojaan ja sit taas "hörähtää" normaaliin.. joskus kun lähtee risteyksistä niin hyytyy yht äkkiä!! kestää noin sekunnin ja sit pelaa taas ku ei mitään... ei oo ku kerran sammunu ja virrat kuitenki kestää kokoajan päällä-- dont know what to do??
      --320 E46 -00--
      "Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin

      Comment

      • Patrolli
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 552
        • Kempester

        #4
        Bensansuodattimen väliaikainen poisto ei vaikuttanut asiaan..siis se tekee tuon lämpimänä..oisko puolassa mahdollisesti vika???
        projekten:
        3xxTTiX e30 2d 6gang
        316 e30 2d ”kaljan auto”

        Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
        Corsa A 1.2ässä
        trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
        TRX300 "Big Red"
        nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

        "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

        Comment

        • miinus
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 70
          • tampere

          #5
          tutulla oli ollu samanlainen ongelma ja vika oli ollu palikassa (mikä lie nimeltään) mikä on ensimmäisenä vastassa ku lähetään ilmanputsarilta eteenpäin... eikö lie joku ilmaseoksen säätäjä... niin oli ollu siinä kosteutta.. se oli lonkotellu sen kannen varovasti auki ja kuivaillu hiustenkuivaajalla ja taisi sanoa vielä säätäneensä tyhjäkäyntiä samaisesta boksista.. sit oli lyöny sikafleksillä kannen takasi paikalleen ja pelittää.. siitä en sit tiiä onko vika siinä, ku en oo vielä kerenny omaan kokeila mut saa nähdä :idea:
          --320 E46 -00--
          "Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #6
            Originally posted by miinus
            tutulla oli ollu samanlainen ongelma ja vika oli ollu palikassa (mikä lie nimeltään) mikä on ensimmäisenä vastassa ku lähetään ilmanputsarilta eteenpäin... eikö lie joku ilmaseoksen säätäjä... niin oli ollu siinä kosteutta.. se oli lonkotellu sen kannen varovasti auki ja kuivaillu hiustenkuivaajalla ja taisi sanoa vielä säätäneensä tyhjäkäyntiä samaisesta boksista.. sit oli lyöny sikafleksillä kannen takasi paikalleen ja pelittää.. siitä en sit tiiä onko vika siinä, ku en oo vielä kerenny omaan kokeila mut saa nähdä :idea:
            Vähän kuulostais ilmamäärämittarilta jos oikein ymmärsin. Sielä on joo kannen alla elektroniikkaa ja kosteus taas ei sen kanssa sovi yhteen kovin hyvin. Mut jos se kansi on kunnolla kiinni niin ei sinne pitäis kosteutta mennä! Eli jos nyt availette niitä niin sikafleksatkaa ne sitten huolella kiinni ettei sinne mene sitä kosteutta ainakaan enää jatkossa!

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Ilmamäärämittarin potikka olisi varmasti rasvanpoiston/puhdistuksen tarpeeessa.

              Comment

              • miinus
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 70
                • tampere

                #8
                perjantaina käytätin testerissä ja ilmamäärämittariahan tuo herjasi.. uusi tulee keskiviikkona (286€ jos en löydä jostain halvempaa) en meinannu ruveta vanhaa aukomaan... kuulemma aika tyypillinen vika..
                --320 E46 -00--
                "Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Ehkä se nyt kuitenkin kannattaa 285:llä egellä avata ja tsekata. Potikan pintaa piirtävä kärki kannattaa koettaa vääntää/säätää aavistuksen eri uralle jos ei puhdistuksella tokene. Perus vikojahan nämä, mutta yleensä pikku säädöllä pelastettavissa vielä 5-10vuodeksi eteenpäin. Näitähän vaihdellaan Suomessa turhaan varmasti tuhansia(siis muihinkin L-jettiä käyttäviin merkkeihin). Aika harvoin näitä kuitenkaan tulee vastaan jotka eivät olisi pelastettavissa pienellä "virityksellä".

                  Comment

                  • Patrolli
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 552
                    • Kempester

                    #10
                    Hmm..Pitääpä aukaista ja puhdistaa. Meno tosiaan tökkää kuin tiiliseinään tuon kierrosalueen yli menevällä osalla. Nyt se tekee jo sitä kylmänäkin mutta raotetaan jälleen tätä legendaarista "aivoboxia" ja pidetään toivoa yllä edelleen että selviydymme bimmerfestiin :roll: .
                    projekten:
                    3xxTTiX e30 2d 6gang
                    316 e30 2d ”kaljan auto”

                    Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
                    Corsa A 1.2ässä
                    trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
                    TRX300 "Big Red"
                    nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

                    "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

                    Comment

                    • Patrolli
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 552
                      • Kempester

                      #11
                      Tuossa tuli taas puoli päivää ällisteltyä tuon bimmerin kimpussa mittari kädessä..ilmamäärämittari näyttäisi pelaavan mutta tuli tuossa ensimmäisenä sellainen mieleen, että voisiko siitä ollu menny se kaasuläpän asentokytkin??? Se passaisi ainakin tuohon kierrosalueen rajoittamiseen eli pelkkä "tyhjäkäyntipuoli" olisi käytössä..tuossa kyseisessä kytkimessä toinen napapari antoi tasaisesti nousevia lukemia kunnes "leikkasi" ne ja toinen napapari antoi vain tasaluvun vaikka kuinka aukaisit läppää..onko kellään ollu kyseisessä kytkimessä häikkää??? Ehdotuksia vian korjaamiseksi otetaan vastaan...
                      projekten:
                      3xxTTiX e30 2d 6gang
                      316 e30 2d ”kaljan auto”

                      Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
                      Corsa A 1.2ässä
                      trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
                      TRX300 "Big Red"
                      nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

                      "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1627
                        • Dallas

                        #12
                        no kaasuläpän tunnistin se on. mullaki just samat oireet 320i:issä
                        oli se mikrokytkin jumittanu pohjaan eikä nostanu kierroksia.. sitä ku vähän paukutteli ni rupes toimii.
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • Patrolli
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 552
                          • Kempester

                          #13
                          Wuhuu!! Joo eli vaihdoin tuon koko kaasuläppärungon kaikkineen ja pelittää taas. Melkein paremmin kuin ennen. Kiitän kaikkia tänne kirjottaneille mielenkiinnosta. Ja nyt :juo :juo :juo
                          projekten:
                          3xxTTiX e30 2d 6gang
                          316 e30 2d ”kaljan auto”

                          Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
                          Corsa A 1.2ässä
                          trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
                          TRX300 "Big Red"
                          nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

                          "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎