Announcement

Collapse
No announcement yet.

iso ajotietokone/ range näyttämään oikein..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neo86
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 35

    iso ajotietokone/ range näyttämään oikein..

    Tänään nappasin akusta - navan irti ja ajotietokone tietenki nollautu.. kaikki muu piti paikkansa paitsi range.. se kusee tällä hetkellä aika prklsti.. miten saan sen takaisin normiksi? ottamalla taas miinuksen irti ja laittamalla kiinni?
    Mites muuten kuinka saan ajotietokoneen huoltoilmoitukset englanniksi? niin ja pidin viiksestä nappia pohjassa, kun auto oli käynnis´sä ja tuli teksti prog 1 _ _ _ _
    Ex. Nissan Skyline R33
    Ex. E34 535i
    Ex. Toyota MR2
    Ex. Opel Omega 2.0i
    Ex. Pontiac Trans Am 5.0 TPI
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Ihan ensimmäiseksi tällaisissa kysymyksissä kannattaa mainita mikä auto sulla on!!!

    Prog. tarkoittaa että voit valita mitä tietoja mittaristossa näytetään.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      #3
      Jos kyseessä E32/E34 niin FAQ ainakin auttaa jälkimmäiseen ongelmaan...
      99% muissa malleissa myös search
      Last edited by mailman; 15-11-2005, 07:25.
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • Neo86
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 35

        #4
        joo elikkä auto on e34 535..
        Ex. Nissan Skyline R33
        Ex. E34 535i
        Ex. Toyota MR2
        Ex. Opel Omega 2.0i
        Ex. Pontiac Trans Am 5.0 TPI

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #5
          Originally posted by Neo86
          Tänään nappasin akusta - navan irti ja ajotietokone tietenki nollautu.. kaikki muu piti paikkansa paitsi range.. se kusee tällä hetkellä aika prklsti.. miten saan sen takaisin normiksi? ottamalla taas miinuksen irti ja laittamalla kiinni?
          Mites muuten kuinka saan ajotietokoneen huoltoilmoitukset englanniksi? niin ja pidin viiksestä nappia pohjassa, kun auto oli käynnis´sä ja tuli teksti prog 1 _ _ _ _
          Sen paremmin juuri penarin ajotietokoneita tuntematta: Onko keskikulutus kohillaan ajotietokoneella? Eikös tuo ajotietokone laske rangen ihan arvioidusta polttoainemäärästä ja keskikulutuksesta.

          Comment

          • Neo86
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 35

            #6
            saattaapi olla, että se keskikulutus näyttää päin vittuja.. mistäs sen sais takas normiksi..? :S jos oikein muistan niin joku 37 näyttääpi tällä hetkellä.. pitää ny perkele eka kokeilla ottaa se akunkenkä vielä irti vaikka 10min.. tms..
            Ex. Nissan Skyline R33
            Ex. E34 535i
            Ex. Toyota MR2
            Ex. Opel Omega 2.0i
            Ex. Pontiac Trans Am 5.0 TPI

            Comment

            • an13
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 260

              #7
              Originally posted by Neo86
              saattaapi olla, että se keskikulutus näyttää päin vittuja.. mistäs sen sais takas normiksi..?
              Laittaa sen keskikulutuksen näkymään tietokoneesta ja painaa S/R niin se nollaantuu ja alkaa mittaamaan sitä nykyhetkestä. Vai ymmärsinkö väärin?
              ex-535iA E34

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4340
                • Turku

                #8
                Oliko tuon OBC IV valikoissa jotain toimintoa, jolla sai kalibroitua tuon Range-toiminnon?

                Muistelen lukeneeni foorumilta sellasta että kun tankin valo syttyy ja tankissa on se noin 7l polttoainetta, niin OBC:n testivalikoista olisi saanut tuon jotenkin asetettua sinne. Kokeilin searchillä, mutta en löytänyt mitään tuohon liittyvää vinkkiä, testivalikot kyllä aukenee.

                Mulla vaan tuntuu tuo range jämähtävän johonkin 60-70km, kun bensatankin punavalo syttyy palamaan, eikä se siitä mihinkään liikahda-tyhjiinkään en viitsi tankkia ajaa.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by jani73 View Post
                  Oliko tuon OBC IV valikoissa jotain toimintoa, jolla sai kalibroitua tuon Range-toiminnon?

                  Muistelen lukeneeni foorumilta sellasta että kun tankin valo syttyy ja tankissa on se noin 7l polttoainetta, niin OBC:n testivalikoista olisi saanut tuon jotenkin asetettua sinne. Kokeilin searchillä, mutta en löytänyt mitään tuohon liittyvää vinkkiä, testivalikot kyllä aukenee.

                  Mulla vaan tuntuu tuo range jämähtävän johonkin 60-70km, kun bensatankin punavalo syttyy palamaan, eikä se siitä mihinkään liikahda-tyhjiinkään en viitsi tankkia ajaa.
                  Sama vaiva mullakin joka taisi olla syynä siihen että benspumppu hajosi kun veti tyhjää Ihmettelin liian myöhään kun 4 päivää Range oli 76km ja bensamittarin viisari ei laske ollenkaan->koho jumissa

                  Range mittaa "mennyttä aikaa" ilmeisesti keskikulutuksen ja tankissa olevan prosenttuaalisen bensamäärän mukaan, lisää tuosta topikista löytvästä .pdf:stä ja täältä.

                  Opiskelijavalo syttyy kun lörttiä on jäljellä n.8l.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4340
                    • Turku

                    #10
                    Noista ei valitettavasti löytynyt varsinaista toimintaohjetta, joten pitää jatkaa etsiskelyä, taikka sitten mennä autoon naputtelemaan.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by jani73 View Post
                      Noista ei valitettavasti löytynyt varsinaista toimintaohjetta, joten pitää jatkaa etsiskelyä, taikka sitten mennä autoon naputtelemaan.
                      Mulla on muistaakseni joku toimintakaavio OBC IV:stä olemassa, täytyy kaivaa se esille jos se vaikka vielä löytyis.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • BavariaPower
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 233
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Leka View Post
                        Sama vaiva mullakin joka taisi olla syynä siihen että benspumppu hajosi kun veti tyhjää Ihmettelin liian myöhään kun 4 päivää Range oli 76km ja bensamittarin viisari ei laske ollenkaan->koho jumissa

                        Range mittaa "mennyttä aikaa" ilmeisesti keskikulutuksen ja tankissa olevan prosenttuaalisen bensamäärän mukaan, lisää tuosta topikista löytvästä .pdf:stä ja täältä.

                        Opiskelijavalo syttyy kun lörttiä on jäljellä n.8l.
                        Oliskohan mullakin pumpun hajoamisen syynä toi että hörässy tyhjää?:think
                        Käyttikset:


                        E61 525D -06

                        E60 530ia M-sport -06

                        kesä-auto E21 "316" -82

                        ex. E21 315 -81 :drive

                        ex. E34 540ia -93

                        ex. E34 520i -88

                        ex. E34 525ia touring -93

                        ex. E28 518i Bavaria -87

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4340
                          • Turku

                          #13
                          Mikähän lienee tuo testi 10, kun siitä on kaksi versiota ainakin netissä, eli toinen on että sillä saisi kalibroitua nopeusmittarin ja toinen jolla saisi määriteltyä varatankin koon (sets reserve amount).

                          Mulla se näyttää "--- EICH". Jos painaa S/R, se näyttää lyhyesti "193.1" ja jos painaa yhtaikaa näppäimiä 100 ja 1, niin näyttöön tulee "5-03 TYP". Mitään muuta en saanut tuon 10 takaa tulemaan, eikä sitä myöskään saanut millään muuttumaan.

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4340
                            • Turku

                            #14
                            "zu 10. : 1.Zündung einschalten
                            2.Reservekontakt geschlossen, Warnleuchte an der Tank-
                            anzeige leuchtet.
                            3.Test 10 anwählen
                            4.Anzeige 1,01 - 0,86 Eich
                            5.Taste S/R drücken => Anzeige 7,5 - 8,0 TADC
                            "



                            Tuolla myös jotain aiheesta.


                            Ei muuta kuin ajelemaan punavalolle.
                            Last edited by jani73; 29-09-2008, 20:10.

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4340
                              • Turku

                              #15
                              No niin. Kävin ajamassa pikku lenkin ja kun tankin punavalo syttyi, otin OBC:sta esiin testin 10 ja painoin kerran s/r, jolloin obc kalibroi tankin anturin näyttämään oikein. Range tosiaan näytti jo jostain 20-30l lähtien noin 80km, mutta tämän operaation jälkeen se alkoi jo pienentyä.

                              Tuon kalibroinnin idea lienee se, että aina tuollaisten anturien valmistustoleransseissa on pieniä heittoja ja vastuksen resistanssi voi hieman vaihdella anturista toiseen. Nyt kun obc kalibroidaan polttoainemäärän ollessa 8l, osaa obc siitä laskea tarkan pa-määrän tankissa.

                              Ps, miten ne jenkit oikein noita nopeusmittareita kalibroi tällä testillä 10?!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎