Announcement

Collapse
No announcement yet.

teholastu ja ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha h
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 9

    teholastu ja ongelma

    elikkäs lastun vaihdon jälkeen hävisi kylmä tyhjäkäynti lähes kokonaan.vivustosta nostin tyhjäkäyntiä mutta ongelma on ero P/N ja D/R alueiden tyhjä käynnis noin 500r/min ? onko lastuvika ,muilla samanlaisia ongelmia? niin auto on 525ia-89 muuten toimii hyvin
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Oletko jo ajanut autolla kuinka paljon? Omassa oli koko tyhjäkäynti kateissa pari sataa kilometriä tolla yhellä lastulla, muilla lastuilla oli jonkunlainen tyhjäkäynti. Mutta kaikilla siis palasi normaaliin noin 300km kuluessa, boxi hakee niitä ohjearvoja muistiin ilmeisesti sinä aikana.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9997
      • KVLA

      #3
      Laita alkuperäinen lastu takaisin.Jos ongelma poistuu,niin vika lienee tuossa "teholastussa".Jos ei poistu,niin..?

      Comment

      • BcB
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 222
        • Tampere

        #4
        Oletko nollannut boxin? Eli akku irti muutamaksi tunniksi.. Sen jälkeen sen lastun pitäisi haistella toiminta uudelleen kuntoon.. Tossa asennushommassa myös helposti hajottaa muita osia, jos ei ole akku irti ja maadoitukset kunnossa.. Itse rikoin lisäilmaluistin sähläämällä ja sehän kadotti tyhjäkäynnit tietty..
        Näillä mennään...

        530d e60 sedan

        Ex:
        320 e30 Imola Red Coupe
        525i e34 Luxorbeige Sedan
        535i e34 Shadowline Sedan
        328i e36 Touring M-Sport
        535 e39 sedan V8- manual

        Comment

        • juha h
          Newbiemmer
          • Oct 2005
          • 9

          #5
          no nyt on vakiolastu paikoillaan ja tyhjäkäynti palasi lähes normaaliksi eikä haise bensakaan valoissa seistessä.lastu oli noin 100-150km paikoillaan ja akun napa oli pisimmillään noin 1/2h irti.perstuntumalla paremmat vedot oli "teholastulla" mutta vituttaa se vasemmalla jalalla jarrupolkimen käyttö(kun ei kestä löysätä jalkaa kaasulta).

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Originally posted by juha h
            no nyt on vakiolastu paikoillaan ja tyhjäkäynti palasi lähes normaaliksi eikä haise bensakaan valoissa seistessä.lastu oli noin 100-150km paikoillaan ja akun napa oli pisimmillään noin 1/2h irti.perstuntumalla paremmat vedot oli "teholastulla" mutta vituttaa se vasemmalla jalalla jarrupolkimen käyttö(kun ei kestä löysätä jalkaa kaasulta).
            Olisi kannattanut ehkä hetken viel ajaa rinkiä, olisi saattanut tyhjäkäynti ilmestyä...

            Comment

            • joni__85
              Newbiemmer
              • Dec 2005
              • 5

              #7
              lastu

              Originally posted by juha h
              no nyt on vakiolastu paikoillaan ja tyhjäkäynti palasi lähes normaaliksi eikä haise bensakaan valoissa seistessä.lastu oli noin 100-150km paikoillaan ja akun napa oli pisimmillään noin 1/2h irti.perstuntumalla paremmat vedot oli "teholastulla" mutta vituttaa se vasemmalla jalalla jarrupolkimen käyttö(kun ei kestä löysätä jalkaa kaasulta).
              Ittellä sama ongelma. Vaihdoitko itse alk.per. lastun takaisin?? Missä kyseinen ohjainyksikkö sijaitsee?? Miten se aukeaa?? Saitko ehjänä auki??

              Comment

              • Bmw_e30
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1260
                • joutseno

                #8
                Originally posted by joni__85
                Ittellä sama ongelma. Vaihdoitko itse alk.per. lastun takaisin?? Missä kyseinen ohjainyksikkö sijaitsee?? Miten se aukeaa?? Saitko ehjänä auki??
                e34 taitaa olla eestä päi katsottuna konepellin alla vasemmas yläkulmas musta loota minkä alta paljastuu boxi...
                ja toki sen saa aukastuu ja laitettuu takas kasaa.. klipsit sivuu ja ruuvit pois.
                ex 325i -85 325i
                325i soupe -92 325i

                Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  Se boksin nollaus omien kokemuksien mukaan kestää paljon kauemmin kuin 30 min. Ei ihan rauhassa se lastu uudelleen paikalleen illalla ja annat akunkengän olla yön irti. Ja sitten ajelet mahdollisimman vaihtelevaa ajoa 200 km. Tyhjäkäynniltä rajoittajaan tms. Tyhjäkäynti kalibroituu kun moottorijarruttaa niin kauan kunnes bensan syöttö alkaa itsestään.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎