Venäläinen polttoaine
Collapse
X
-
Myin kerran -95 bensa passatin johonki itärajalle ja ostajat sano että se menee bensahakuautoksi. Siinä on 90l tankki ja kanisterilla vähä vielä mukaan. Bisnestä ne tekee paljo bensalla
-
oho onpas halpa 98! täällä se on melkein 0.77 euroa, eli 95:sellä tulee ajettua. Ja kotipihasta lähimmälle asemalle n.5km suuntaansa, reilussa puolessa tunnissa tekee reissun ja on jo kotona. Jos käy todella hyvä tuuri jonojen suhteen
Leave a comment:
-
Minä oon kans ajanu n. 40tkm venäjän bensalla, ei mitään ongelmia! Päästöt aina hyvät, alkuperäset katit paikollaan, ei oo tulpat punaset yms.. Tankkiin mahtuu 102 litraa ja gallonaan vielä 15 litraa tullu laitettua. Ihan hyvä säästö, n. 90€ (vuoden viisumi 99€) per kerta!
98e 0.62€ ja täällä suomessa jotain 1.39€
Sitten vielä kartoki tupakkia mukaan 6€ LM ni siinä säästää senki mitä auto kuluttaa matkalla siellä käydessään.. Mulla matkaa 80km suuntaasa asemalle.
Leave a comment:
-
Mä olen ajanut satoja tuhansia itäbensalla ja dieselillä. Ei mitään ongelmaa kun vaan ostaa oikealta huoltoasemalta. Oktaanit ovat hieman alhaisemmat kuin mitä ilmoitetaan ja pakkasilla bensa syttyy huonommin.
Leave a comment:
-
Kyllä tuo venäjän bensa on omia autoja kuljettanut jo pitkälle toistasataa tuhatta, on ollu eri vuosimalleja ja koneita. Myöskin vanhoihin autoihin tankattu joskus talleilta ja on toiminut, ei myöskään päästöongelmia ole ollut. Maanpäällisten tankkien huonopuoli on se että kerää välillä kosteutta pensan sekaan ilmoista riippuen. Eli jos mietit että uskaltaako ajaa niin uskaltaa, ja 95/0.62 euroa tänä päivänä
Leave a comment:
-
Venäjän bensiini
Russkiij benzin, gasolinpetrol harasoo.
Olen ajanut 316i M43 koneella 4 vuotta ja 106 000 km itäbensalla, tosin tankattu TNK:n asemilla Sortavalassa käydessä. Ei ole ollut ongelmia, aina on mennyt katsastus läpi hyvin päästöarvoin. Tulpat ovat kestäneet n. 25 000 km ilman nykimistä, Boschin nelikärillä.
Satunnaisesti Pietarissa piipahtaessa olen tankannut myös Nesteen ja Shellin asemilla. Nesteen bensa on ainakin heidän omalla jalostamolla Naarvan suunnassa Viron rajan tuntumassa kypsyteltyä tislettä. Neste mainostaa kyrillisin kirjaimin samoin argumentein kuin Suomessa. Shell myy Pietarissa myös V-Power bensaa, tosin alkuperää en tiedä.
Eli ei ole huonoja kokemuksia, kunhan ei vaan käydä tankkaamassa takapihoilla.
Leave a comment:
-
Niin ja pietarissa asuvat n.8milj. ryssää voi sanoa saman asian..Originally posted by 730iaintissä kerto yks alikeisari että hän on ajanut kans autollansa piiiitkät pätkät ruskin bentsalla ja hyvin menee.
Leave a comment:
-
Guest repliedPaljon on kauhukertomuksia tuosta idän bensasta. Itsekkin tiedän muutamia mutta varmasti suurin vaikutus on sillä mistä autonsa tankkaa. Edellisessä ruisku/katti corollassa käytin yli 25 000 km. Hyvin kulki eikä mitään isompaa vikaa tullut. Vähän tehot laskevat ja kulutus nousee mutta säästäähän siinä varsin hyvin. Samoin tulppia ja bensan suodattimen joutuu vaihtamaan useammin. Nyt olen 5000 km ajanu bemarilla eikä ongelmia ole ollut tässäkään. Itse asiassa venttiilit säksättää vähemmän kun suomen bensalla
Oireista mitä idän bensasta tulee usein listataan nykimiset, tehohäviöt, punaiset tulpat jne. Tämä johtunee siitä että bensa on "huonommilla" asemilla matalampi oktaanista ja sisältää vähemmän lisäaineita kun suomen bensa. Samoin seassa tuntuu olevan roskia ja vettäkkin. Tulppien punainen väri tulee kai rikistä jota lisätään bensaan, että oktaaani luku nousisi.
Huonolta asemalta tankkaaminen voi kyllä tulla kalliiksi esim. Tutulta meni A6 Audista 2x katti, 2X lambda anturit + suuttimet kävivät ultrassa. Toisaalta kuulemma naapuri kylän taksit ajavat kaikki venäjän dieselillä mutta laittaavat vain sekaan vähän öljyä. Itse en yli 10000 e autoon venäjän bensaa laittaisi mutta muutaman tuhannen euron autossa saa nopeasti auton hinnan takaisin.
Leave a comment:
-
intissä kerto yks alikeisari että hän on ajanut kans autollansa piiiitkät pätkät ruskin bentsalla ja hyvin menee.
Leave a comment:
-
Ei viedä.Originally posted by L.HNiin no eikös tuo nesteen bensa ainakin viedä suomesta sinne?
Täysin urbaani legenda.
Leave a comment:
-
Vanhasta Tuulilasista löytyy. Lyhyesti ulkomuistista vuosien takaa:Originally posted by RahuJoskus muutama vuosi takaperin taisi TM:ssä olla itäbensasta testiä, vai oliko se tuulilasissa en voi enää muistaa..
"älä osta maanpäällisistä tankeista, Nesteeltä samaa bensaa samoilla lisäaineilla mitä Suomesta,
muilla asemilla bensassa saattaa olla hieman enemmän hartseja / rikkiä bensassa
tai lisäaineita puuttuu / ne ovat hieman erilaiset kuin Suomessa
(nämä saattavat aiheuttaa koneen karstoittumista / tulppien käyttöiän lyhenemistä / katalysaattorin toiminnan heikkenemistä)"
Leave a comment:
-
Moskovassa nyt hieman yli 3 vuotta asuneena, ja koko ajan autoja ajaneena ja tankanneena voin sanoa, että itsellä ei ole ollut ongelmia, enkä ole näiden vuosien aikana kuullut että kenelläkään lähetystön väellä (100 ihmistä töissä)olisi ollut omien autojensa kanssa ongelmia.
Itsellä on mazdassa kilsoja jotain 12 000, ja bemariin on tullut noin 6000.
Ei siis paljoa, mutta ei ongelmiakaan.
Firma taas ei ole ollut yhtä onnekas...
Firman vanha lippuauto (S280 -95) kävi 90 000km:n aikana kolme aikaa konerempassa, mm. suuttimet, ruisku ym. vaihdettiin kokonaan.
Nyt koko romu myytiin pois.
Pitää vaan kattoa vähän missä tankkaa. Hyviä ketjuja on esim. Neste, Shell, British Petroil, ABC, ja yks italialainen minkä nimeä kukaan ei osaa.
Jos tankkaa jostain perusvladimir-mestasta, niin takuulla saa rikit ja lyijyt kaupan päälle tankkiin pyörimään.
Tuo firman vanha mese oli käynyt just missä ikinä kävikin, ja se näytti kostautuvan.
TM vai oliko se Tuulilasi noita joskus testasi, ja muistaakseni venttiilit sekä tulpat meni vaihtoon nopeammin ruski-bensalla.
Leave a comment:
-
Sellanen kokemus on, että erääseen autoliikkeeseen tuli vaihdossa Nissan 200sx alle 200tkm ajettu ja muutama vuosi sitten oli vielä suht uusi, jossa oli omistajan mukaan käyntivika. Auto röpelsi ja ei kiertänyt yli 3500 rpm.No, asentajat sitten ostivat kimpassa 4000 mk:lla ja kävivät rassaamaan...Viikkoja kului, mutta vikaa ei löytynyt... Sitten alkoi bensa olla lopussa ja Nissan röpöteltiin läheiselle huoltamolle josta otettiin menovettä. Takaisin ajettaessa auto sitten alkoikin toimia moitteettomasti! Soitto ed. omistajalle vahvisti itäpolttoaineen käytön! Ei muuta kuin yli 3-kertainen hinta ja myyntiin ja kaupaksi meni!
Leave a comment:
Leave a comment: