Originally posted by easy_ac
Venäläinen polttoaine
Collapse
X
-
Joskus muutama vuosi takaperin taisi TM:ssä olla itäbensasta testiä, vai oliko se tuulilasissa en voi enää muistaa..
-
niin mutta ite kylllä kyselen vielä siitä että onko niitä polttoaineita tutkittu/testattu
Leave a comment:
-
Sinällään mielenkiintoista, että aina tulee vastauksena bensanlaatuun, että "Onhan venäjällä uusia autoja pilvin pimein."
Onhan niitä uusia, mutta olettekos koska viimeksi nähneet noin 5 vuotta vanhaa käytettyä laatuautoa. Jotenkin kummasti ne katoaa tieliikenteestä..
Itse tuota dieseliä meinasin alkaa tuomaan juurikin hieman iso kulutuksellisempaan autoon ja jos vaikuttaa hyvältä tavaralta, niin voisihan sitä aina välillä tarjota kera suomalaisen aineen tuohon Bemariinkin.
Kaverien bensa-autoissa ei sen suurempia ongelmia ole ollu, kuhan tottuu hapankaalin hajuun, nykimiseen, ihan perseellään oleviin päästöihin ja silloin tällöin vaihtamaan katin
Tämä otos on 7 autosta, jotka ajavat itäbensalla ja hakevat sen itse. Osalla saattaa toimia ihan ilman mitään, mutta osalla ei. Imatralta yli mentäessä ei vaan ole Nestettä, joten..
Leave a comment:
-
Ei tuohon tosiaan mitään suurempia riskejä liity, kunhan pitää järjen päässä.
Paljon tuolla tuli nuorempana käytyä. Enää ei jaksa, kun aikakin on rahaa.
Ainakin selvästi halvemmalla saa bensat.
Leave a comment:
-
Tietämättä Venäjän bensan laadusta mitään, mutta jos bensassa on liikaa rikkiä, niin se syö 328:n (ja muiden M52-koneiden) Nikasil-pinnoitteen koneesta ajanmyötä.
Leave a comment:
-
no tuohan on nyt ihan selvä juttu ettei mitään vedelllä laimennettuja litkuja kannata mennä hakemaan.. huoltoasemalta ois kyllä tarkotus tankata.. noh ens viikolla tarkotus laittaa viisumi hakemus vetämään uusiks.. katttoo sitten että mitä tapahtuu.. oon toki kuullu vähän huonompiakin tarinoita noista bensoista.. ym väännöt katoo, ja muutenki tuntuu kärri tehottomalta.. Mut tuo otos oli sukulaisen ford transitista...
mut sanokoon kuka mitä vaan mtuta ransutit on mitä on... mut nyt puhutaan autoista
Leave a comment:
-
Kyllähän sieltä ihan kunnon bensaa saa kun valitsee asemat oikein, itse en ole siellä käydessäni tankannut kuin nesteen asemalla eikä muutaman hilun takia kannata sinne sergein pihapumpullekaan mennä riskeeraamaan.
Leave a comment:
-
-90 corolla on polttanut jo noin 120 000 km venäläistä eikä mitään ihmeitä ole ollut. On katalysaattori ja ruiskupeli. Ei ole tarvinnut vaihdella tulppia tai muutakaan. Auton mittarissa yhteensä 236 000 ja alkuperäistä osaa on paljon mm katalysaattori.
Ohjekirjassa on maininta että oktaaniluku 91 tai korkeampi ja oon käyttäny 92:sta sekä 95. Se että onko tuo 95 todella sitä eikä 92:sta, voi vaihdella.
Eikä ole tullu tulppiinkaan mitään punaista kerrosta kuten joissain lähteissä väittävät, sellainen vaalenruskea pinta on kun olen seurannut. Koneessa on ollut ehkä hieman normaalia enemmän karstaa mäntien päällä mutta siitähän pääsee eroon osittain raskaalla kaasujalalla...
Päästötesteissä ollut aina reilusti rajojen alapuolella.
Leave a comment:
-
Nesteellä kun tankkaat, niin ei mitään hätää. Noihin muihin en luota hirveästi, koska jos se laatu olisikin hyvä, niin mittari on kuitenkin ruuvattu tai jotain.
Leave a comment:
-
kyllä siellä venäjälläkin niitä uusia ja hienoja autoja on... pilvin pimein.. ja hyvin nuo näkyy sillä venäjän bensalla kulkevan.. et ei pitäs ongelmaa olla jos ihan huolto asemalta ostaa.. eikä niiden kannata periaatteessa paskaa edes myydä tossa rajan pinnas asemilla kun sit suomi asiakkaat kaikkoaa.. sana kyllä kulkee jos jostain paskaa myöty... ja autot sen takia hajonnu..
Leave a comment:
-
kyllähän sieltä uskaltaa tankata.. Onhan sieläkin esim.Nesteen asemia ja halpaa sekin gasolinpetrol on..
Leave a comment:
-
Esim. Reginan huoltoasemalla on hyvä bensa... Serkun tuttu on töissä suomen tullissa ja sanoi, että reginan bensan laatu on testattu.. Siinä on vähän enemmän rikkiä, kuin Suomi bensassa, joten tulpat on vaihettava vähä aikaisemmin.. Siinä säästää älyttömän rahan..
Leave a comment:
-
Joo kuhan et tosiaan osta mistään igorin pihasta niin ei ongelmaa..
Rajan pinnassa kun olen töissä niin kyllä sinne venäjälle menee niin pirusti uutta autoa.. JA joukossa bemaria,mersua,volvoa,audia yms "kalliimman" luokan autoa..
Leave a comment:
-
Täällä ainakin faktatietoa venäläisestä diisselistä jo hieman pitemmältä ajalta. Toimii normaalisti ainakin hieman vanhemmassa diisseliautossa, mutta haisee hieman erillaiselle kuin suominafta.. Tiedä sitten onko uusissa autoissa tarkemmat systeemit että hajoo vehkeet kun ajaa tollasella tavaralla.
Leave a comment:
-
^^^^^^Nimenomaan!! hae kunnon asemanlta eikä mistää zilin lavalta niin säästyt paljolta =)
Leave a comment:
Leave a comment: