Venäläinen polttoaine
Collapse
X
-
kunhan et osta mistään igorin takapihalta löytyvästä bensapumpusta niin ei pitäisi olla mitään ongelmia!
-
No eikähän siellä Venäjällä ole noita bemareita enemmän kuin osaamme edes uneksia ja kaikilla niillä vaan ajetaan.
No tulppien vaihtoikä saattaa hieman lyhentyä.
Leave a comment:
-
pitää tuossa katella, ottaako riskin.. mutta mieti että sillä rahalla millä saat täyden tankin 60l... et saa suomessa edes puolta tankkia...ja kun baijerilaiste mutteri wiritykset vetää tuota kiisseliä kohtalaisesti
e: ainut mikä ittee huolestuttaa on justttiinsa se laatu
Leave a comment:
-
Eikun vaan viisumi vetämään ja painu sinne Venäjälle.. Hyvin oma E36 328 toimii ja päästöarvot olivat todella hyvät..
Leave a comment:
-
Venäläinen polttoaine
Joo elikkäs, kun nyt on nuo bensojen hinnat on vieläkin niin korkealla, täällä 95e 1.3€ litra.. Venäjällä 95 0.5€ litra.. Tässä alkanu miettimään kun täällä itärajanlähistöllä asun, että kannattaako noita käyttää
voi olla että venttiilit alkaa huutaa leipää
tosin jos kenelläkään kokemuksia niin kirjottakoon tänne.. ainakin yks tuttu sillä 300 sarjalainen 03 ja käy sieltä venäjältä bensaa.. ja kuitenkin tarkka siitä että mitä osia/öljyjä jne koneeseen työntää.. Ja venäjältähän saa tuoda täyden tankin omassa 60l ja +10l kanisterissa. Jos ei oo muuta asiaa sitten kun haukkuu köyhäks niin jättäkää kirjottamatta.. Ihan käytännön kannalta ajattelin että miten iso säästö siinä periaatteessa tulis, paitsi tietysti koneremppa
Tosin kun oman perheen yrityksenkäytössä on kuormaauto, niin tulee ainakin dieseliä käytyä sieltä hakemassa.... Kulutus n. 30l/100km... ainakin säästöö tulee. Ja auto on kuitenkin jo niin vanha että ei mitään väliä. Mutta se sikseen
Kun tuskin se 95 siellä ihan sitä samaa tavaraa on mitä suomessa.
Leave a comment:
-
Vuodesta -95 olen ajanu ryssäpensalla ja ainut auto jossa oli "ongelmia" niin -02 T4 volvo, sekun tykkäs välillä tulpat särkeä.Muuten ei koskaan mitään.
Leave a comment:
-
Originally posted by JusabaNiin ajattelinkin että niissä mahda kovin paljon eroja olla.. Se vaan että venäjän bensassa on sitä rikkiä, ku vaihtaa tulpat niin ovat menneeet punertaviksi.. Isä käyttää myös diesel mersussaan venäläistä dieseliä.. Talvella on sekaan kuulema kesälaatua kun meinaa hyytyä polttoaine.. Ja kannattaa kuulema laittaa vähä 2T öljyä dieselin sekaan.. Mutta nyt voi ainakin hyvillä mielin tankata venäläistä..
Kiitos kaikille vastauksista.. 
Se punertaminen johtuu kylläkin lyijystä.....
Leave a comment:
-
Luitteko muuten ton Kouvolan sanomien artikkelin? Siinä puhuttiin, että lambdatunnistimia on karstoittunut tulppien tapaan. Mites pystyykö sen karstan poistamaan siitä lambdasta jollakin tavoin?
Leave a comment:
-
Käyttöautona on ruisku-katalysaattori corolla ja ihan hyvin tuo potkii venäläisellä. Oktaanina menee 92 (toyotan vaatimus kyseiseen 91 tai korkeampi) ja ei tuossa isompia ongelmia ole ollut. Paikalliset koneistamot väittävät bensan karstoittavan konetta enemmän mutta itse en osaa sanoa siitä enempää. Kone ollut auki kaksi kertaa 200 000km mennessä mutta kun ei ole mihin verrata sitä karstan määrää niin hankala todeta ed. väitettä.
Leave a comment:
-
Ei ainakaan syksyllä ollut mitään ongelmia päästöjen kanssa, vaikka olin ajanut sitä ennen kyseisellä autolla 8 kk Venäjän bensalla. Jos nyt joskus sattuu katit menemään ei se paljoo kirpase. Säästää kuitenkin sen verran paljon vuositasolla, kun kilometrejä tulee vuodessa n.35 000.
Leave a comment:
-
Mitähän nuo katalysaattorit nuista lisäaineista? Nehän muistaakseni tykkää kyttyrää kun bensassa on lyijyä sun muuta...Originally posted by leifeugenSuomen myytävä bensa on tehty sekoitus raakaöljystä,josta suuri osuus
suuri on venäläistä,mutta venäjässä myytävässä bensassa saatta olla
pajon rikkiä ja jopa lyjyä(käyttävät vielä oktaanin nostoon) ja oktaanin
luku voi olla alhainen.Jos ostaa Neste asemalta venäjältä "pitäisi"ainakin
saada kunnon bensaa.
Leave a comment:
-
Nythän kun Teboil taas siirtyi venäjän valtion omistukseen niin ne alkaa käyttää Suomessa venäläistä bensaa. Toivottavasti sais vähän hintaa poljettua, kun ei millään jaksais maksaa bensasta niin perkeleesti. Ja tietysti mielummin ostan bensan venäläisiltä kun jenkinmulkuilta.
Leave a comment:
-
mites tuolla virossa, latviassa ja liettuassa tuo diesel??? olen lähössä viikoks liettuaan ja joka maasta joutuu ottaan jonkunverran tankkiin
Leave a comment:
-
tiedote: Venäjälläkin on penareita
..ottamatta itse aiheeseen kantaa -> itse en aja venäläisel bensal, koska rajalle on turhan pitkä matka
Leave a comment:
Leave a comment: