Paljon on kauhukertomuksia tuosta idän bensasta. Itsekkin tiedän muutamia mutta varmasti suurin vaikutus on sillä mistä autonsa tankkaa. Edellisessä ruisku/katti corollassa käytin yli 25 000 km. Hyvin kulki eikä mitään isompaa vikaa tullut. Vähän tehot laskevat ja kulutus nousee mutta säästäähän siinä varsin hyvin. Samoin tulppia ja bensan suodattimen joutuu vaihtamaan useammin. Nyt olen 5000 km ajanu bemarilla eikä ongelmia ole ollut tässäkään. Itse asiassa venttiilit säksättää vähemmän kun suomen bensalla
Oireista mitä idän bensasta tulee usein listataan nykimiset, tehohäviöt, punaiset tulpat jne. Tämä johtunee siitä että bensa on "huonommilla" asemilla matalampi oktaanista ja sisältää vähemmän lisäaineita kun suomen bensa. Samoin seassa tuntuu olevan roskia ja vettäkkin. Tulppien punainen väri tulee kai rikistä jota lisätään bensaan, että oktaaani luku nousisi.
Huonolta asemalta tankkaaminen voi kyllä tulla kalliiksi esim. Tutulta meni A6 Audista 2x katti, 2X lambda anturit + suuttimet kävivät ultrassa. Toisaalta kuulemma naapuri kylän taksit ajavat kaikki venäjän dieselillä mutta laittaavat vain sekaan vähän öljyä. Itse en yli 10000 e autoon venäjän bensaa laittaisi mutta muutaman tuhannen euron autossa saa nopeasti auton hinnan takaisin.
intissä kerto yks alikeisari että hän on ajanut kans autollansa piiiitkät pätkät ruskin bentsalla ja hyvin menee.
Niin ja pietarissa asuvat n.8milj. ryssää voi sanoa saman asian..
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Olen ajanut 316i M43 koneella 4 vuotta ja 106 000 km itäbensalla, tosin tankattu TNK:n asemilla Sortavalassa käydessä. Ei ole ollut ongelmia, aina on mennyt katsastus läpi hyvin päästöarvoin. Tulpat ovat kestäneet n. 25 000 km ilman nykimistä, Boschin nelikärillä.
Satunnaisesti Pietarissa piipahtaessa olen tankannut myös Nesteen ja Shellin asemilla. Nesteen bensa on ainakin heidän omalla jalostamolla Naarvan suunnassa Viron rajan tuntumassa kypsyteltyä tislettä. Neste mainostaa kyrillisin kirjaimin samoin argumentein kuin Suomessa. Shell myy Pietarissa myös V-Power bensaa, tosin alkuperää en tiedä.
Eli ei ole huonoja kokemuksia, kunhan ei vaan käydä tankkaamassa takapihoilla.
Kyllä tuo venäjän bensa on omia autoja kuljettanut jo pitkälle toistasataa tuhatta, on ollu eri vuosimalleja ja koneita. Myöskin vanhoihin autoihin tankattu joskus talleilta ja on toiminut, ei myöskään päästöongelmia ole ollut. Maanpäällisten tankkien huonopuoli on se että kerää välillä kosteutta pensan sekaan ilmoista riippuen. Eli jos mietit että uskaltaako ajaa niin uskaltaa, ja 95/0.62 euroa tänä päivänä
Mä olen ajanut satoja tuhansia itäbensalla ja dieselillä. Ei mitään ongelmaa kun vaan ostaa oikealta huoltoasemalta. Oktaanit ovat hieman alhaisemmat kuin mitä ilmoitetaan ja pakkasilla bensa syttyy huonommin.
Minä oon kans ajanu n. 40tkm venäjän bensalla, ei mitään ongelmia! Päästöt aina hyvät, alkuperäset katit paikollaan, ei oo tulpat punaset yms.. Tankkiin mahtuu 102 litraa ja gallonaan vielä 15 litraa tullu laitettua. Ihan hyvä säästö, n. 90€ (vuoden viisumi 99€) per kerta!
98e 0.62€ ja täällä suomessa jotain 1.39€
Sitten vielä kartoki tupakkia mukaan 6€ LM ni siinä säästää senki mitä auto kuluttaa matkalla siellä käydessään.. Mulla matkaa 80km suuntaasa asemalle.
oho onpas halpa 98! täällä se on melkein 0.77 euroa, eli 95:sellä tulee ajettua. Ja kotipihasta lähimmälle asemalle n.5km suuntaansa, reilussa puolessa tunnissa tekee reissun ja on jo kotona. Jos käy todella hyvä tuuri jonojen suhteen
Myin kerran -95 bensa passatin johonki itärajalle ja ostajat sano että se menee bensahakuautoksi. Siinä on 90l tankki ja kanisterilla vähä vielä mukaan. Bisnestä ne tekee paljo bensalla
Myin kerran -95 bensa passatin johonki itärajalle ja ostajat sano että se menee bensahakuautoksi. Siinä on 90l tankki ja kanisterilla vähä vielä mukaan. Bisnestä ne tekee paljo bensalla
Noita 35i farkku Passatteja tuntuvat suosivan, monella venäläiselläkin on ko. biili. Siinä tankissa on melko jumalaton se paisunta tms. säiliö, vetää kuulemma 100 litraa,kun ajaa vähä kallelleen ja pistää piripintaan.
Itte tankkaan Värtsilästä Reginan asemalta 92 oktaanista,en viitti olla koko ajan tulppia vaihtamassa,kuten joutu tekeen saman aseman 98:lla. 95 ja 92 oktaanisissa ei venäläisen "kollegani" mukaan ole välttämättä muuta eroa kuin hinta,ja eri pistooli..
92 okt oli viime laskussa 57cent/litra.
Kun en uuttakaan topiccia kehannut kirjottaa, niin laitoin sitten tämän vanhan jatkoksi;
Siis, kuten tässä topicissa aikaisemmin mainittiin M52-koneiden Nikasil -pinnoitteesta, ja Venäjän bensan vaikutuksesta siihen, niin tuli mieleeni, että mistä muista moottorityypeistä tuo pinnoite löytyy?
Onko esim. M62 ja M73 -koneissa kyseistä pinnoitetta?
Suunnitteilla laittaa kesällä vähän kookkaampaa autoa jommalla kummalla noista koneista, niin etukäteen tässä tiedustelen, että kuinka sitä uskaltaa naapurissa käydä tankkaamassa.
Ja kuulen mielelläni muutenkin kokemuksia venäjänbensasta v8- tai v12-koneella varustetuissa puimureissa
Venäläiset ajelee varmaan ihan samanlaisilla moottoreilla varustettuja BMW:itä , Mersuja ja Bugatteja kuin muuallakin Euroopassa ja toiminee OK?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment