.........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
.......
Collapse
X
-
Originally posted by advanceMielessä on ollu ajatus vaihtaa tuohon 316:seen m40b16 1990vm, m20b20 moottori. Autossani ei ole katallysaattoria, eikä abs jarruja.
Kysymyksiäkin on
- tarviiko laittaa abs jarrut
- jos alusta laitetaan vastaamaan 320 mallia niin riittääkö siihen pelkästään jäähdytetyt etujarrulevyt ja isompi pyöränlaakeri.
- miten nuo ruiskutushommat, auto on ruisku koneella, eli bensatankki käy suoraan?
-selviääkö ilman kantaautotarkastusta, mielessä ei ole ollut laittaa mitään mittaristoa kummenpia varusteita.
EDIT: auto on siis e30 kopilla.
Ja jos jollain on tietoa mitä muita osia pitää vaihtaa moottorin ja vaihteiston lisäksi niin kertokaa.
Ei tarvi abs jarruja. Periaateessa riittää ku vaihdat jarrusatulat ja levyt. Tankki käy, voi olla et tarvit b20sen pensapumpun!? Ei pitäis tarvita kantaautotarkistusta.(Mulla ei tarvinnu, m10b18 ->m20b20)
Sun pitää ainaski vaihtaa koneen lisäks, laatikko, kardaani, koneen korvat ja kumityynyt, sähköt, niin ja ne jarrut.
Comment
-
-
Originally posted by advanceNo minkäikäisestä mun kannattas alkaa katteleen sitä konetta että ois jotain hyötyä jo olemassaolevasta ruiskusta ja ilmamäärämittarista, ja jostain luin että ilmamäärämittarin kiinnikkeet pitäs tehä vaan ei nyt taija tarvia.
Rahaa olisi käytettävissä +1000e.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by advancesano mulle mistä haet tonnilla 90vm hyväkoppasen siistin bemarin? saahan niitä lahoja paskoja jos tykkää hitsailla, jos mulla on tuossa hyvä auto niin ei luulis sua
haittaavan vaikka siihen mitä laitetaan.
Eli onneksi ne on mun rahoja eikä sinun.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
jäähdytetyt levyt eteen .. samat satulat käy
ei tarvii vaihtaa mitää etupyöränlaakeria
sähköne bensapumppu pitää lisätä (ellei oo jo) ja bensaputket alle
ruiskuuha pitää sit ostaa uus ohjausboksi (ellei tuu paketin mukana) joko motronic tai l-jet iha kumman koneen on hommaamassa
olikoha muuta..
Comment
-
-
kyllä pojat puhuu asiaa...M20B20 kone on viimeinen minkä itsekkin vaihtaisin E30:n keulille! Bensan kulutus suurempi ku M20B25:ssakin ja tehoero on niin pieni tohon M40B16 koneeseen, ettei todellakaan maksa vaivaa vaihtaa tollasta konetta keulille
Jos ite miettisin uutta konetta keulille ni se olisi vähintään sitte M42B18 (318is:n kone 136hv) tai M20B25 (325i 170hv) tai M50B25 (E34 525i 192hv) tai jos oikee haluaa alkaa bilistelemään niin M60B30 (E34 530i 218hv)
Onhan se varmasti mukava alkaa tekniikkaan vaihtamaan, mutta kyllä se itteä ainakin alkaisi aika nopeasti vituttamaan ku suorituskyky ei parantunu ja bensankulutuskin nousi monella litralla
Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Miettisin kyllä sinuna sitäkin vaihtoa, että hakisi saksasta jo valmiiksi mieleisellä tekniikalla olevan pelin ja laittelisi sitä sitte haluamallansa tavalla jossei kerta Suomen valikoima kelpaa.
Comment
-
-
Originally posted by EskoJos ite miettisin uutta konetta keulille ni se olisi vähintään sitte M42B18 (318is:n kone 136hv) tai M20B25 (325i 170hv) tai M50B25 (E34 525i 192hv) tai jos oikee haluaa alkaa bilistelemään niin M60B30 (E34 530i 218hv)
Comment
-
Comment