Announcement

Collapse
No announcement yet.

.......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • advance
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1689

    .......

    .........
    Last edited by advance; 21-01-2009, 21:26.
  • Mikkomies84
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1055
    • Siilinjärvi

    #2
    Oliko tää nyt taas sillein, että 320i ei tarvii kattia ja abseja, mutta 325i tarvii.

    Comment

    • advance
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1689

      #3
      ..............
      Last edited by advance; 21-01-2009, 21:27.

      Comment

      • avr
        Bimmer Fanatic
        • May 2005
        • 290
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by advance
        Mielessä on ollu ajatus vaihtaa tuohon 316:seen m40b16 1990vm, m20b20 moottori. Autossani ei ole katallysaattoria, eikä abs jarruja.

        Kysymyksiäkin on

        - tarviiko laittaa abs jarrut

        - jos alusta laitetaan vastaamaan 320 mallia niin riittääkö siihen pelkästään jäähdytetyt etujarrulevyt ja isompi pyöränlaakeri.

        - miten nuo ruiskutushommat, auto on ruisku koneella, eli bensatankki käy suoraan?

        -selviääkö ilman kantaautotarkastusta, mielessä ei ole ollut laittaa mitään mittaristoa kummenpia varusteita.


        EDIT: auto on siis e30 kopilla.
        Ja jos jollain on tietoa mitä muita osia pitää vaihtaa moottorin ja vaihteiston lisäksi niin kertokaa.

        Ei tarvi abs jarruja. Periaateessa riittää ku vaihdat jarrusatulat ja levyt. Tankki käy, voi olla et tarvit b20sen pensapumpun!? Ei pitäis tarvita kantaautotarkistusta.(Mulla ei tarvinnu, m10b18 ->m20b20)
        Sun pitää ainaski vaihtaa koneen lisäks, laatikko, kardaani, koneen korvat ja kumityynyt, sähköt, niin ja ne jarrut.

        Comment

        • advance
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1689

          #5
          ................
          Last edited by advance; 21-01-2009, 21:27.

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            Originally posted by advance
            No minkäikäisestä mun kannattas alkaa katteleen sitä konetta että ois jotain hyötyä jo olemassaolevasta ruiskusta ja ilmamäärämittarista, ja jostain luin että ilmamäärämittarin kiinnikkeet pitäs tehä vaan ei nyt taija tarvia.


            Rahaa olisi käytettävissä +1000e.
            miksi pitää nähdä tommonen vaiva 30:n hevosvoiman takia... en tajua... eikö tolla tonnilla sais jo valmiin auton...???
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • advance
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1689

              #7
              ..............
              Last edited by advance; 21-01-2009, 21:27.

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #8
                Originally posted by advance
                sano mulle mistä haet tonnilla 90vm hyväkoppasen siistin bemarin? saahan niitä lahoja paskoja jos tykkää hitsailla, jos mulla on tuossa hyvä auto niin ei luulis sua
                haittaavan vaikka siihen mitä laitetaan.

                Eli onneksi ne on mun rahoja eikä sinun.
                elä ny suutu prkele... mielipiteitä ny on jokaisella...
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • Bmw_e30
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1260
                  • joutseno

                  #9
                  jäähdytetyt levyt eteen .. samat satulat käy
                  ei tarvii vaihtaa mitää etupyöränlaakeria
                  sähköne bensapumppu pitää lisätä (ellei oo jo) ja bensaputket alle
                  ruiskuuha pitää sit ostaa uus ohjausboksi (ellei tuu paketin mukana) joko motronic tai l-jet iha kumman koneen on hommaamassa
                  olikoha muuta..
                  ex 325i -85 325i
                  325i soupe -92 325i

                  Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                  Comment

                  • superfast
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 567
                    • Kurikka

                    #10
                    Vaihdat sinne M10 koneen ja siihen vähän hiluja kii ni sulla on enemmän paukkua kuin tollasessa "läskiremmissä".
                    Ps. kokemusta on
                    E60 525 Msport
                    E36 318ti compact

                    Comment

                    • Hartikainen
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 223
                      • Warkaus

                      #11
                      Originally posted by superfast
                      Vaihdat sinne M10 koneen ja siihen vähän hiluja kii ni sulla on enemmän paukkua kuin tollasessa "läskiremmissä".
                      Ps. kokemusta on
                      Ja tonnihan riittää vallan mainiosti, tai sit ei.
                      '95 Bmw 740

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        #12
                        kyllä pojat puhuu asiaa...M20B20 kone on viimeinen minkä itsekkin vaihtaisin E30:n keulille! Bensan kulutus suurempi ku M20B25:ssakin ja tehoero on niin pieni tohon M40B16 koneeseen, ettei todellakaan maksa vaivaa vaihtaa tollasta konetta keulille

                        Jos ite miettisin uutta konetta keulille ni se olisi vähintään sitte M42B18 (318is:n kone 136hv) tai M20B25 (325i 170hv) tai M50B25 (E34 525i 192hv) tai jos oikee haluaa alkaa bilistelemään niin M60B30 (E34 530i 218hv)

                        Onhan se varmasti mukava alkaa tekniikkaan vaihtamaan, mutta kyllä se itteä ainakin alkaisi aika nopeasti vituttamaan ku suorituskyky ei parantunu ja bensankulutuskin nousi monella litralla

                        Mutta kukin taaplaa tyylillään.

                        Miettisin kyllä sinuna sitäkin vaihtoa, että hakisi saksasta jo valmiiksi mieleisellä tekniikalla olevan pelin ja laittelisi sitä sitte haluamallansa tavalla jossei kerta Suomen valikoima kelpaa.

                        Comment

                        • gnz
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 428
                          • -

                          #13
                          Originally posted by Esko
                          Jos ite miettisin uutta konetta keulille ni se olisi vähintään sitte M42B18 (318is:n kone 136hv) tai M20B25 (325i 170hv) tai M50B25 (E34 525i 192hv) tai jos oikee haluaa alkaa bilistelemään niin M60B30 (E34 530i 218hv)
                          Lisätään vielä listaan M54B30 (231hv). Tämä tosin on vielä aika hankalasti saatavilla oleva mylly, eikä irtoa kovin edullisesti. Lisäksi pitää olla sen verran taitoja, että pärjää aftermarket-moottorinohjauksen kanssa, koska alkuperäistä ei voi käyttää.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Tais vissiin pikkasen karata käsistä tämä moottorivaihtoehtojen ehdottelu
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • anssip
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 233

                              #15
                              karkas joo. käytä se tonni neloskoneen virittämiseen,saat parhaan hyödyn.turha sinne on laiskaa/raskasta 2litrasta laittaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎