Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltivanne
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 32
    • forssa

    Päästät

    Bmw 520i Mulla ei mennyt läpi katsastuksesta koska hc:t oli lähes 2000 ja happea oli liikaa. onko kellään kokemusta missä vika voisi olla. ollaan katottu kaikki imupuolen vuodot ja testattu ilmamäärämittari. Voisiko esimerkiksi pako venttiili olla rikki.
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by peltivanne
    Bmw 520i Mulla ei mennyt läpi katsastuksesta koska hc:t oli lähes 2000 ja happea oli liikaa. onko kellään kokemusta missä vika voisi olla. ollaan katottu kaikki imupuolen vuodot ja testattu ilmamäärämittari. Voisiko esimerkiksi pako venttiili olla rikki.
    m60, m20, m50, m52 vai m54?
    E39 520iA -02

    Comment

    • peltivanne
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 32
      • forssa

      #3
      Originally posted by Sickness
      m60, m20, m50, m52 vai m54?
      m20 520i 1989 2,0i 129hv ei kat

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Jos happi kerran on korkealla, niin putkihan se "falskii"...
        Mikähän se O2 oli?

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Paitsi että jos myös hc on taivaissa niin eikö tuo viittaisi ennemminkin siihen ettei tavara pala jossain sylinterissä?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Taralabs
            Newbiemmer
            • May 2004
            • 12

            #6
            Onko venttiilivälykset kunnossa? Jos liian pienet, niin HC pompsahtaa taivaisiin.

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

              #7
              Originally posted by Taralabs
              Onko venttiilivälykset kunnossa? Jos liian pienet, niin HC pompsahtaa taivaisiin.
              Meneekö se noin? Luulis maalaisjärjellä menevän toisin päin...
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Taralabs
                Newbiemmer
                • May 2004
                • 12

                #8
                Kyllä se niin menee että jos venavälit liian pienet, niin HC-arvot alkaa kasvaan. Venttiilit pääsee kantamaan ja sitämyöten seos ei syty eikä pala kunnolla, jolloin palamatonta hiilivetyä pääsee pakokaasuun reilusti. Kokemusta tästä on paristakin autosta.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Kyllä ne HC:t on usein pilvissä O2:n lisäksi kun ränni vuotaa kunnolla.

                  Comment

                  • peltivanne
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 32
                    • forssa

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Kyllä ne HC:t on usein pilvissä O2:n lisäksi kun ränni vuotaa kunnolla.
                    Autossa on ilmeisesti joku/ jotkut pakoventtiilit paskana, tehdään vielä ohivuotomittaus. ajattelin vaihtaa autoon 24 ventiilisen kannen 12 venttiilisen tilalle jos löydän jostain sopivan hintaisen. onko kellään kokemusta vastaavasta ONNISTUUKO

                    Comment

                    • VNT
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1410
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by peltivanne
                      ajattelin vaihtaa autoon 24 ventiilisen kannen 12 venttiilisen tilalle jos löydän jostain sopivan hintaisen. onko kellään kokemusta vastaavasta ONNISTUUKO
                      Ei onnistu.
                      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                      Comment

                      • peltivanne
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 32
                        • forssa

                        #12
                        Originally posted by VNT
                        Ei onnistu.
                        Minkä takia ei onnistu. onko autoissa erilainen lohko.

                        Comment

                        • Rockwell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 1713
                          • Helsinki

                          #13
                          Lyhyesti: on
                          BMW F31 330d M-Sport -13
                          ex. BMW F21 116i -13
                          ex. BMW 540i(g) Touring -01
                          ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                          ex. BMW 316g -99
                          ex. BMW M5 Touring -92
                          ex. BMW 535i -91
                          ex. BMW M5 -91
                          ex. BMW 325i Touring -90

                          Comment

                          • peltivanne
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 32
                            • forssa

                            #14
                            Originally posted by Rockwell
                            Lyhyesti: on

                            Nyt on auto muuten kunnossa mutta joutokäynti pitäisi saada vähän korkeammalle. säädetäänkö se ilmamäärämittarissa olevasta ruuvista vai pystyykö sitä säätämään mekaanisesti 520i 2.0i 1989

                            Comment

                            • insp
                              BTCF Member
                              • Sep 2002
                              • 827
                              • Iittala

                              #15
                              Originally posted by peltivanne
                              Nyt on auto muuten kunnossa mutta joutokäynti pitäisi saada vähän korkeammalle. säädetäänkö se ilmamäärämittarissa olevasta ruuvista vai pystyykö sitä säätämään mekaanisesti 520i 2.0i 1989
                              Moottori kun todennäköisesti on m20b20, niin ainakin jetronic ruiskulla olevia pystyy säätämään. Imusarjan päädyssä (sillä puolella missä on venttiilin kansi) on 1 iso säätöruuvi (se on ympyrän muotoisessa kolossa). Mutta jos käytössä on motronic ruisku, niin sitä ei tietääkseni pysty säätämään kuin jollain siihen tarkoitetulla kojeella. Ellei sitten halua vähän väärin säätää ja laittaa kaasuvaijeria kireemmälle.
                              ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎