Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tarrapinnan poisto pellistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saastuttaja
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 139

    #16
    Kuuma vesi ja vanutukko on yllättävän tehokas liiman poistaja.

    Comment

    • SilverToy
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 139

      #17
      tärpätillä tai crc:llä oon ainaki ite putsaillu turvallisesti.vaikeimmat liimat sitte kuumailmapuhaltimella.
      BMW............Toys for big boys!

      Comment

      • am_tiainen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 58
        • Riihimäki

        #18
        Kyllä ne ihan firmatkin jotka noita tarroja tekee putsaavat itse Sinolilla/Lasolilla noita vanhoja tarroja pois.

        Ja tuota sentään löytyy jokaiselta huoltoasemalta. Turha alkaa kikkailemaan jolloin kuumalla vedellä, rasvalla ja eipä se maalitärpättikään mikään paras aine ole tuohon tarrojen poistoon. Toki paras olisi varmaan tuo Autoglymin Tar Remover mutta jos sitä ei ole saatavilla niin kannattaa kokeilla Sinolia/Lasolia.

        Comment

        • Ralliperuna
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 128

          #19
          Pienet 5x5cm läiskän vielä hankaa sormella ilman lisäaineita(liima rullautuu pois), mutta lämmitys on kova sana jos on isompia liimajäämiä ja sitten vaikka ensin vedellä ja vasta sitten sinolilla/lasolilla, silläkin saa värin lähtemään jos haluaa ja hankauksen kanssa on oltava helekutin varovainen varsinkin tummilla maalipinnoilla jää nimittäin helposti vaalea läikkä peltiin.

          Tärkein seikka ennen tarran poistoa on lämmittää sitä ihan niin että se lähtee helposti siitä kynnellä nyhtämällä ja jää vähemmän liimaakin.

          Sama on taas tarran asennuksessa, aina mielellään lämpimään pintaan.

          Ite olen tarrafirmalla töissä ollut semmosen 6 vuotta ja hyväksi havainnu nuo kikat, meillä on töissä ihan oikeaa denaturoitua alkohoolia(industolia) ja sillä läträtään, pahimmat lähtee 3M CitrusCleaner myrkyllä mikä on jo hiukan vaarallista maalipinnalle.
          Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

          Comment

          • RiiQuu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1367

            #20
            CRC:llä lähteny aina. Se on just se öljypohjaisuus mikä on kova sana näissä hommissa. Ainoa mikä ei oikein tahdo millään lähteä on superliiman jäämät..
            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
            - - -
            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
            Cäbi©

            E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

            Comment

            • Harde2
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 374
              • Espoo/Kauniainen

              #21
              Originally posted by mcly
              Originally posted by Harde
              Originally Posted by Harde2
              mulla lähti tärpätillä ja hiustenkuivaajalla. ja kovaa hankkausta

              lähti pois täydellisesti
              eiks sulla lähteny maalikin siinä samalla? Ja millä muuten hankasit?
              kanttia toi vaati yrittää koska yksi kaveri oli tehnyt samoin mutta ajattelin itse että maali lähtee, mutta uskalsimpas yrittää uuden auton kullan väriseen metalliväriin. lähti pois täydellisesti, maaliin / lakkaan ei jäänyt mitään haalistumisia eikä eronnut mitenkään normaaliin maalipintaan, kyllä auton lakka sen kestää.
              HS-Works
              Tietokonehuolto: Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kirkkonummi.
              0404133597
              http://www.tietokone-ei-toimi.fi

              Comment

              • kivari83
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 253
                • Kouvola / Lahti

                #22
                Originally posted by HarzaTheMan
                Sinolilla ja puhdistusvahalla tuollaisia joskus tullut putsailtua.

                Jep.. Pehmeellä liinalla ja Sinolilla lähtee siististi... Kuten lähtee myös levinneet ruostetäplät valkoiselta pelliltä...
                -Antti-

                -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                -Ex E30 318i-

                Comment

                • Jjala
                  Newbiemmer
                  • Dec 2004
                  • 3
                  • HKI

                  #23
                  Jos noiden liuottimien kanssa ei halua läträtä, niin ihan pyyhekumilla kannattaa kokeilla. Ainakin biltema myy porakoneeseen soveltuvaa kumilaikkaa joka toimii myös silikonille.(poistin tuollaisella lokasuojan kaarista ilmeisesti sikaflexin jämät kun joku oli asentanut kromilistat miten sattuu).

                  Comment

                  • Poksia
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 138
                    • Juankoski

                    #24
                    juu ite oon työharjottelussa automaalaamossa ottanu nuita pois sellasella kumilaikalla mikä tulee porakoneeseen,sillä lähtee suht kivuttomasti
                    e39 M5
                    ex:e36 M3 sedan -96
                    ex:e30 335 4d M-technic II

                    Comment

                    • antti
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 766
                      • Espoo

                      #25
                      Tohon tarkoitukseenhan on olemassa esim. crc tarranpoistospray. Ite putsasin esim. vanhat jeesusteipin liimat pois kojelaudasta (jota oli muuten reilusti) ja lähti ihan pyyhkimällä.
                      E46 325ti Compact

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎