Voi olla vaikea saada esille noiden ero verrattuna tuohon jartsa02:n hämärässä otettuun kuvaan, pitäisi olla autot rinnakkain. Olisi pitänyt kuvata kun testivaiheessa oli toinen 3W ja toinen 5W.
Tuliskohan noista kirkkaammat kun laittaisi pienemmät vastukset, kun ei mulla ole noin kirkkaat 3w ledit, mutta sitten mulla hämää se, kun mulla on e30, niin linssi on röpelöinen, mikä syö valoa..
Kyllähän niistä kirkkaammat tulee, kun pienentää etuvastusta. Riippuu tietysti vähän siitä mitkä vastukset sulla nyt siellä on, että onko varaa pienentää niitä ettei virta kasva liian suureksi.
Mäkin noita 5 wattisia joskus mietin, mutta ne on kyllä turhan kalliit jo tohon juttuun. Sen kanssa oon noissa huomannut, että ledin etäisyydellä ja suuntauksella on suuri merkitys kirkkauteen ja mä yhessä vaiheessa kokeilin myös tollasta collimator-linssiä, mutta totesin että näillä heijastinsuppiloilla on selvästi kirkkaammat kuin noilla linsseillä.
MItenhän sitten onnistuukohan noiden valokuitu putkien lyhentäminen mitentään??, kun ne on törkeen pitkät ja aika hankala saada siistististi e30 konehuoneeseen.. Ja pitäis saada silleen, että ne ei näkyis..
ja mä yhessä vaiheessa kokeilin myös tollasta collimator-linssiä, mutta totesin että näillä heijastinsuppiloilla on selvästi kirkkaammat kuin noilla linsseillä.
Minun kokeissa kirkkaus angel eyes käytössä oli sama tai ei eroa ainakaan helposti huomannut. Mutta irrallisena testattuna collimator keskitti valon paljon terävämmin yhdeksi pisteeksi eikä sillä jäänyt valon keskelle tummaa kohtaa, myös valon kirkkaus keskipisteessä on selvästi suurempi kuin normaalilla heijastimella joka valaisee paljon laajemman alueen. Mutta tuon ilmiön näkeminen angel eyes käytössä voi olla vaikeaa/mahdotonta koska ledi kuitenkin on niin lähellä kuitua.
Muutama kommentti: ei niitä umpion muoviklipsuja tarvitse/kannata Dremelillä katkoa eikä ne automaattisesti hajoa. Umpion tiivistäminen on tosi tökerösti tehty, kirkasta silikonia ja todella reilusti :-( Ja sitten: minusta nuo valokehät näyttää liian paksuilta/valaisee liikaa umpiota mutta voi olla, että kamera hiukan sotkee.
Muutama kommentti: ei niitä umpion muoviklipsuja tarvitse/kannata Dremelillä katkoa eikä ne automaattisesti hajoa. Umpion tiivistäminen on tosi tökerösti tehty, kirkasta silikonia ja todella reilusti :-( Ja sitten: minusta nuo valokehät näyttää liian paksuilta/valaisee liikaa umpiota mutta voi olla, että kamera hiukan sotkee.
Joo kamera pissii ton "paksuuden" eli kai ne ihan hyvät on... mut hei haloo, toi saniteettisilikoni
Comment