Announcement

Collapse
No announcement yet.

siipien vaihto lämmityslaitteen moottoriin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SilverToy
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 139

    siipien vaihto lämmityslaitteen moottoriin?

    nyt tuli pulma.ostin uuden lämmityslaitteen moottorin ilman siipiä ja pitäis saada vanhat siivet irti.miten ne tulis irrotetaan nätisti ettei mitään mene rikki? ulosvetäjälläkö? auto on e36 320i -92,vanha moottori siemens,uusi bosch yksi akselinen 59mm...
    BMW............Toys for big boys!
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    #2
    Originally posted by SilverToy
    nyt tuli pulma.ostin uuden lämmityslaitteen moottorin ilman siipiä ja pitäis saada vanhat siivet irti.miten ne tulis irrotetaan nätisti ettei mitään mene rikki? ulosvetäjälläkö? auto on e36 320i -92,vanha moottori siemens,uusi bosch yksi akselinen 59mm...
    Just tein tuollaisen vaihdon E36 325i:hin. Toinen puoli siivistä pöydälle ja joku pitämään kiinni toiselta puolelta. Niin että se moottori pääsee vapaasti alaspäin. Sitten vasara käteen, esim. tuurna siihen akseliin ja vasaralla perään. Lähti hyvin helpost ainakin kyseiseistä yksilöstä. Takaisin meni kans varovasti vasaralla naputtaen.
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

    Comment

    • SilverToy
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 139

      #3
      kiitos hyvästä neuvosta, täytyy huomena kaverin kans yrittää irrottaa!
      BMW............Toys for big boys!

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        Originally posted by Doni
        Just tein tuollaisen vaihdon E36 325i:hin. Toinen puoli siivistä pöydälle ja joku pitämään kiinni toiselta puolelta. Niin että se moottori pääsee vapaasti alaspäin. Sitten vasara käteen, esim. tuurna siihen akseliin ja vasaralla perään. Lähti hyvin helpost ainakin kyseiseistä yksilöstä. Takaisin meni kans varovasti vasaralla naputtaen.
        jos se on lähellekkään samanlainen ku e30:ssä eli moottorin molemmissa päissä sileät akselit ja rupelit niissä...

        lämmittää kattilassa vettä ja upottaa rupelin kuumaan veteen ja vetää nopeesti pois... ja sit käyttää rupelia vedessä uudestaan ennen paikalleen laittoa... kuumailma puhallintakin ehkä voi kokeilla... nätimpi homma entä kö ruveta hakkaamaan...
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #5
          Originally posted by GOOFY
          jos se on lähellekkään samanlainen ku e30:ssä eli moottorin molemmissa päissä sileät akselit ja rupelit niissä...

          lämmittää kattilassa vettä ja upottaa rupelin kuumaan veteen ja vetää nopeesti pois... ja sit käyttää rupelia vedessä uudestaan ennen paikalleen laittoa... kuumailma puhallintakin ehkä voi kokeilla... nätimpi homma entä kö ruveta hakkaamaan...
          Tuossa on vaan yksi akseli ja akseli on täysin sileä.
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • SilverToy
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 139

            #6
            täytyypä yrittää lämmittyskonstia ensin.jos ei sitten nii voimalla mutta varovasti.
            BMW............Toys for big boys!

            Comment

            • SilverToy
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 139

              #7
              yritin nyt samantien irrottaa.lämmitin ensin kuumailmapuhaltimella ja sit laiton pultin akselin päähän ja kevyesti napahutin....kappas! moottori tipahti ja siipi säily ehjänä! paljon kiitoksia kaikille!
              BMW............Toys for big boys!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎