Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eta-mallin tunnistaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuhKu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 226
    • Etelä-pohjanmaa

    Eta-mallin tunnistaminen

    Elis siis, kun noita eta-mallin koneita on aikoinaan valmistettu neljällä(?) eri puristus-suhteella, niin onko lohkossa tai muualla merkattuna millä puristus-suhteella moottori on tai siis mitkä männät siellä on? Eli jos avaan myytävästä autosta konepellin, näenkö jostain merkintää puristus-suhteesta ilman sen suurempia purku operaatioita?

    Searchilla en löytänyt vastausta.

    T:Juha
    - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Katsot sieltä M20-moottoreiden normaalista paikasta sen koneennumeron ja siitä yläpuolelta sen tyypin.

    ETA-koneita on seuraavilla merkinnöillä:

    27 6E A
    27 6E A/A
    27 6K A
    27 6K A/A
    27 6E B
    27 6K B

    Selvitä nyt alkuun mikä noista koneista siellä on, niin kerron sitten mitä se kone on syönyt.

    Eli tuo koodi ja koneennumero thänks!
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • JuhKu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 226
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Juu lähetin myyjälle mailia jossa selvisi mm. runkonumero. Niin sen verran sain numeron perusteella jo selville että auto on valmistettu 08/86(325e). Eli onko noita nyt sitten, siis tätä vuosimalliakin, valmistettu erilaisilla männillä ja onko vuosimallista riippumatta mäntävaihtoehtoja yhtä monta? Onko tuossa mallissa jo tosiaan katalysaattori vai tulkitsinko tuota VIN decoderia väärin? Myyjä ei tosiaan ole vastannut vielä noihin mun moottorinumero-kyselyihin mutta katotaan josko sieltä jotain tulee..Aikomuksena on mennä autoa katsomaan(joulupyhinä) ja viimeistään silloin selvittää nuo numerot. Muistatko T3 onko noissa BEMARISTI-lehdissä ollut juttua noista eta koneista? Pengoin jo lehtihyllyä mutta ei vielä ainakaan osunut silmään, jos on niin missä numerossa?

      T:Juha
      - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #4
        VIN-decoderi ei tiedä onko autossa katalysaattoria, se vain arvaa sen. Suurella todennäköisyydellä ainakaan suomiautossa ei ole kattia.

        ETK väittäisi että tuon ikäisessä (itseasiassa ennen 12/86) 325e:ssä moottorin koodi on 276KA, ja 12/86 eteenpäin 276KB. 525e:ssä on sitten ollut muitakin, kuten tuo 276EB ja pari muuta minkä koodia ei etk:ssa mainita. A/A-koodeja ei ole, joten ne ehkä ovat sitten pienempiä variaatiota samasta hommasta? No T3 varmaan selventää lisää.
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • JuhKu
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 226
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Numeroita

          Elikkäs, tänään sain maililla jotain numeroita, mutta täyttä varmuutta ei ole onko ne oikeasta paikasta katsottu..Liitteeksi kyllä kuvan laitoin jossa tarkistettavat kohdat on mutta...no tässä numerot jotka sain on: 21833932 (tämä on kai sieltä lohkon alaosasta) ja 1278 (ylempää lohkosta). Eli jos T3 voisi nuota hieman suomentaa niin KIITOS!

          T:Juha
          - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Olis se moottorin koodi kyllä ollut hyvä tähän tunnistamiseen...
            Esim. 27 6E B, tai joku muu
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • jeemu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1844
              • 67700

              #7
              Lainaus

              Juu eli lainataan tätä, kun T3:lla on nämä koodi jutut hallussa. Eli mistä tietää noin yleensä millä puristussuhteella moottori on. Multa löytyy m20b25 mootori tuosta nurkista ja koodi on 25 6k 1, vuosimalli pitäisi olla 87 ja uudempi motronic, (ei varma). Juurikin tuo puristussuhde kiinostaa myös minua.
              B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by jeemu
                Juu eli lainataan tätä, kun T3:lla on nämä koodi jutut hallussa. Eli mistä tietää noin yleensä millä puristussuhteella moottori on. Multa löytyy m20b25 mootori tuosta nurkista ja koodi on 25 6k 1, vuosimalli pitäisi olla 87 ja uudempi motronic, (ei varma). Juurikin tuo puristussuhde kiinostaa myös minua.
                KAT-mallin kone, 125kw. Eli matalpuristeinen---> 8,8:1
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • jeemu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1844
                  • 67700

                  #9
                  Kiitän T3:a tiedosta
                  B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    eta

                    Originally posted by eeki
                    VIN-decoderi ei tiedä onko autossa katalysaattoria, se vain arvaa sen. Suurella todennäköisyydellä ainakaan suomiautossa ei ole kattia.
                    ETA:ssa on aina katti
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by jannmann
                      ETA:ssa on aina katti
                      Höpöhöpö, EI OLE!
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2432
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Höpöhöpö, EI OLE!
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          eta

                          Originally posted by T3
                          Höpöhöpö, EI OLE!
                          missäs ei ole?
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Originally posted by jannmann
                            missäs ei ole?
                            Kaikkia ETA-malleja on saanut sekä katalysaattorilla -että ilman sitä.
                            Ei tarvitse kuin katsoa HTK/ETK:ta.
                            Itse jaksoin katsoa vain kaksi ääripäätä. Eli sen vanhimman 525e-82:n ja uusimman 325e-87:n. Minun HTK tiesi molempiin malleihin näyttää: EXHAUST WITH CATALYST ja EXHAUST WITHOUT CATALYST.

                            Hommaa puoltaa vielä sellainenkin tosiasia, että n. 3vuotta sitten omistin alkuperäisen 525eA-83:n eikä siinä ainakaan ollut kattia. Eikä ole koskaan ollutkaan.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              325e

                              Originally posted by T3
                              Kaikkia ETA-malleja on saanut sekä katalysaattorilla -että ilman sitä.
                              Ei tarvitse kuin katsoa HTK/ETK:ta.
                              Itse jaksoin katsoa vain kaksi ääripäätä. Eli sen vanhimman 525e-82:n ja uusimman 325e-87:n. Minun HTK tiesi molempiin malleihin näyttää: EXHAUST WITH CATALYST ja EXHAUST WITHOUT CATALYST.

                              Hommaa puoltaa vielä sellainenkin tosiasia, että n. 3vuotta sitten omistin alkuperäisen 525eA-83:n eikä siinä ainakaan ollut kattia. Eikä ole koskaan ollutkaan.
                              Tarkoitin kyllä 300sarjan etoja koska kyselijä oli sellaista ostamassa..
                              Itse en ole koskaan kyllä törmännyt etaan missä ei ole kattia.. 500 sarjasta en tiedä.
                              ETK:hon en usko enää muutenkaan, siellä on liian monta virhettä vanhojen autojen kohdalla..
                              Last edited by jannmann; 27-12-2005, 12:27.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎