Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto menossa merkkihuoltoon...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    Auto menossa merkkihuoltoon...

    Elikkä auto (e39, m52 manuaali) menossa piakkoin merkkihuoltoon ja normaalin huollon lisäksi sovittu manuaalilaatikon ja perän öljynvaihto.
    Ajattelin mennä mukaan tiirailemaan huoltohommia ja nyt kyselisinkin, että mistä tietää/näkee, että vaihtaako huoltomies öljyt oikein perään ja laatikkoon, eli ei täytä liikaa/liian vähän.
    Mitä muuta sieltä menee vaihtoon kuin itse öljyt?
  • hawkki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 458
    • Vuosaari

    #2
    Laatikon ja perän öljynvaihto kait yleensä menee niin että avataan alempi proppu, valutetaan öljy ulos, proppu kiinni ja öljyä ylemmästä propusta sisään kunnes ei enää mahdu ts. alkaa valumaan ulos.

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1763
      • Honkajoki

      #3
      mikään ei vituta enempää kun joku kyttää vieres ku teet jotain hommaa sille.
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • Woke
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 170
        • Kemi

        #4
        Eiköhän ne osaa merkkihuollossa hommansa ilman peräänkatsomistakin..Tai tietenkin tässä tapauksessa sinne perään pitää vähän katsoakin...
        BMW E60 520da -2008

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Originally posted by okko
          mikään ei vituta enempää kun joku kyttää vieres ku teet jotain hommaa sille.
          Mikään ei vituta enempää, että oot maksanu työstä ja se on jätetty tekemättä/tehty huonosti.

          Comment

          • Jaksu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 753
            • Kempele

            #6
            Originally posted by superb
            Mikään ei vituta enempää, että oot maksanu työstä ja se on jätetty tekemättä/tehty huonosti.
            Eiköhän se ole parempi kun antaa huoltomiesten tehdä hommansa rauhassa. Jos tuntuu sille, että itsellä on osaamisen taso parempi mitä merkkihuollossa on ehkä parempi huoltaa autonsa sitten itse.
            xdrive

            Comment

            • gangsta
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 521
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by superb
              Mikään ei vituta enempää, että oot maksanu työstä ja se on jätetty tekemättä/tehty huonosti.

              Ja eiköhän se riipu, millä asenteella menee kyyläämään.
              Kohteliastahan on kysyä, että saako katsoa vierestä. Harvapa siinä rupee sanomaan, että mee muualle.

              Toki jos Vee asenteella jäät viereen irvistelemään. Voi asentaja Antilla olla sladdi otsassa, ja voi unohtaa oikeesti jonkun mutterin kiristää, kun on vee:dus päällä.

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by superb
                Mikään ei vituta enempää, että oot maksanu työstä ja se on jätetty tekemättä/tehty huonosti.
                Työllä on takuu!
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  Jossain korjaamaon seinällä oli sellanen hinnasto, perustunti 200mk, asikaskatsoo 300mk, asiakasauttaa 400mk ja asiakas johtaa työtä 500mk.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • dre
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1805
                    • Heinävesi

                    #10
                    Originally posted by sirkus
                    Jossain korjaamaon seinällä oli sellanen hinnasto, perustunti 200mk, asikaskatsoo 300mk, asiakasauttaa 400mk ja asiakas johtaa työtä 500mk.
                    Tämä ois sellanen hinnasto mikä voitaisiin ottaa käyttöön ihan oikeasti.

                    Comment

                    • huoppa81
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 638
                      • Nastola

                      #11
                      Originally posted by okko
                      mikään ei vituta enempää kun joku kyttää vieres ku teet jotain hommaa sille.
                      NAULAN KANTAAN, ei se ainenkaan auta asiaa että hommat tulee kunnolla tehtyä. Ja työllä todellakin on takuu.
                      Garage:

                      E21 323i -79
                      E21 323i -82
                      E30 325i Cabriolet -91
                      E30 316i -89
                      E39 520i -01
                      Kadett C 1,2 -76

                      Lynx Rave RE 600 -08

                      Comment

                      • pt.
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 122
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by superb
                        Elikkä auto (e39, m52 manuaali) menossa piakkoin merkkihuoltoon ja normaalin huollon lisäksi sovittu manuaalilaatikon ja perän öljynvaihto.
                        Ajattelin mennä mukaan tiirailemaan huoltohommia ja nyt kyselisinkin, että mistä tietää/näkee, että vaihtaako huoltomies öljyt oikein perään ja laatikkoon, eli ei täytä liikaa/liian vähän.
                        Mitä muuta sieltä menee vaihtoon kuin itse öljyt?
                        Suostuivat (suostuvat) vaihtamaan laatikonöljyt??

                        Jos vaihdetaan öljyt noihin, niin oikeastaan mahdoton täyttää liikaa..

                        Comment

                        • da_bemma
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 23

                          #13
                          pakko.....

                          Tähän väliin on pakko kertoa mitä käy kun ei viel merkkihuoltoon. vein oman 325:n itäväylän tebikalle huoltoon (pihi kun olen). peräöljyn lisäys luki ainakin laskussa. n. kuukausi sen jälkeen perä alkoi narisemaan aina käännyttäessä. lopulta paheni silleen et jo loivassakin käännöksessä hirveä narinasirkus. sitten vein laakkoselle herttoniemeen pelkästään peräöljyn vaihtoon. laittoivat ilmeisesti tällä kertaa oikeaa öljyä ja äänet katos eikä oo tullu takas.

                          Comment

                          • jopeh
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 694
                            • Tampere

                            #14
                            Kyllä merkkihuollonkin jälkeen kannattaa katsoa mitä ovat tehneet. Omasta vessasta rasvasivat ikkunannostomekanismit etuovista ja sitä rasvaa olivat sitten ruiskutelleet penkeille ja ovipahville. Sanoin huollosta noutaessani siitä, niin työnjohtaja tuli kiltisti puhdistuaineen ja rätin kanssa puhdistamaan autoa. Onneksi lähti rasva nahkapenkeistä, enemmän olisi vituttanut jos olisi ollut kangaspenkit.

                            Työkaveri käytti merkkihuollossa takuunalaista autoaan, koska kojelaudan sisältä kuului sirittävä ääni. Soittivat huollosta, ettei sitä sirittävää ääntä löytynyt, mutta auto oli tipahtanut nosturilta. Tuloksena toisen puolen ovet menivät vaihtoon ja loppujen lopuksi häiritsevä ääni oli hävinnyt siinä samalla.

                            Ihmisiä ne on merkkihuollossakin.
                            "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                            Comment

                            • cool10
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 239
                              • Stadi

                              #15
                              Ehkä hieman offtopic, mutta eikös tuossa m52 ainakin tu:ssa ole ns. ikiöljyt perässä ja lootassa. Jos autolla on ajettu jo paljon eikä öljyjä ole aiemmin vaihdettu, niin voi saada vanhojen öljyjen valutus paskat liikkeelle ja menee loota tai perä solmuun lopullisesti.
                              EX: 730i -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎