Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto menossa merkkihuoltoon...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #31
    Vähän kieltämättä täytyy ihmetellä jos siis jää seuraamaan öljynvaihtoa ettei sinne mene vaan väärää määrää öljyä. No pikahuollossa moni siinä vieressä näyttää ihmettelevänkin, joten siitä vaan, he ovat varmaan siihen tottuneetkin.

    Normaalihuollon hallin puolelle ei onneksi kovin moni tunge, olisi siinä vahtimista jos siellä pyörisi enemmänkin ulkopuolista porukkaa. Ei sitä varmaan kukaan kiellä jos pyytää päästä katsomaan mitä autolle tapahtuu, mutta silti.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • dhr
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 207

      #32
      Originally posted by eeki
      Vähän kieltämättä täytyy ihmetellä jos siis jää seuraamaan öljynvaihtoa ettei sinne mene vaan väärää määrää öljyä. No pikahuollossa moni siinä vieressä näyttää ihmettelevänkin, joten siitä vaan, he ovat varmaan siihen tottuneetkin.

      Normaalihuollon hallin puolelle ei onneksi kovin moni tunge, olisi siinä vahtimista jos siellä pyörisi enemmänkin ulkopuolista porukkaa. Ei sitä varmaan kukaan kiellä jos pyytää päästä katsomaan mitä autolle tapahtuu, mutta silti.
      No, kommentteja ei pidä ottaa täysin orjallisesti. Luulenpa että useimmat luottavat merkkihuollon kykyyn vaihtaa öljyt ja vieressä tuijottelu on käytännössä vain keino tappaa aikaa pikahuollossa odotellessa. Tietyissä tilanteissa se valvova silmä on kuitenkin tarpeen, ettei tule huoltomiehelle mieleen vähän oikaista, eli vaihtaa vaan ne öljyt, mutta jättää aivan kaiken muun tekemättä ja laskuttaa silti koko työstä. Kyllä sekin on nähty.

      Comment

      • e24
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 628

        #33
        Tietenkin oikaiseminen yms asiat ovat korjaamokohtaisia, mutta jos asentajat ja korjaamo on yhtään tulos/palveluhakuisia, niin uskoisin, että huollot käydään melko tarkkaan läpi, ihan sillä, että lisähommista asentaja saa lisä provikkaa, asiakas saa auton kuntoon, ja firma rahaa. Toimii ehdottomasti takuunalaisissa, ja kyllä niissäkin joissa ei ole takuita, mutta taitaa jokseenkin kyllä asiakkaita ketuttaa, kun tulee soitto, että oli 500e lisätöitä tiedossa.

        Toi nurkissa pyöriminen. olen itsekin ollut asentajana, ja yleisimmin on potuttanut jos joku tulee niskaan hengittämään. Tietty jos on rento tyyppi ja tulee juttelemaan ja tekemään yleissilmäystä autolle ja tutustumaan mahdolliseen "kantapaikkaan", niin eipä tuo haittaa.

        Tulee vaan muistaa, että toisinaan joutuu näyttää lekaa osille ja vaikka homma kuuluu tehdä niin , niin hirvittää minkälaisen hepulin auton omistaja saa vaikka mitään ei ollakkaan rikkomassa. Tietty työtä hidastaa jos joutuu kokoajan sanomaan et nyt pöllyää paska joten varo vähän, ja nyt tarvis päästä siihet töihin, joten jos väistäisit.

        sillon ymmärrä hyvin "niskaan huohottamisen", kun ite on yrittänyt tutkia jotakin brobleemaa, mutta ei millään vika aukea ja vie merkkihuoltoon, ja ottaa oppia asentajalta. Eli saman vian takia ei tarvis enään tulla uudelleen, kun osaa itse korjata...

        ruttukorjaajia tunnen jokseenkin ja ne joita tiedän, toimivat varsin vastuullisesti eikä jätä piilossaolevia osia paitsioon, vaan hoitaa nekin kuntoon, niinkuin asia kuuluukin hoitaa. inhimillisi erheitä ja unohduksiakin sattuu, varsinkin kun on kova paine päällä, esim ruostesuojaus voi joskus unohtua ja joku ruuvi voi jäädä laittamatta, kun joutuu kesken projektin tekemään välihommaan, ja kun jatkaa taas sitä mitä oli eka tekemässä, niin on joku kohta jäänyt varmistamatta ja avot siinä on sitä "huolimatonta ja välinpitämätöntä oikomista"

        omaa kokemusta =)


        ei herneitä.
        käyttis Honda CR-v
        .... MR2
        ----------------------------
        ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #34
          Ja mainittakoon vielä että "meille" asentajille järjestetään maahantuojan toimesta niin sanottuja testiautoja(tct-testi) tietyin väliajoin joilla siis seurataan tehdäänkö tarvittavat työt....ja auta armias kun jostain kärähtää....muistaa seuraavalla kerralla tehdä homman kunnolla...näitä tuloksia voi joskus myös lukea lehdistä(TM tms) mutta tokikaan kaikki jutut eivät lehtiin päädy (ehkä 1/50)....

          Epäilijöille +suurimmalle osalle tähänkin topicciin kommentoineelle voin sanoa että vaihdetaampa työpaikkoja pariksi viikoksi ja kysytään miten on sen kokemuksen jälkeen asianlaita...100% varmuudella tuo negatiivinen asenne autonkorjaajaa kohtaan muuttuu...
          Last edited by jani1632; 22-12-2005, 23:30.
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • f1zz
            GTi:stä tuttu
            • Sep 2003
            • 1469
            • Veikkola

            #35
            Eräässä pk-seudun bmw-merkkihuollossa asiakkaita ei päästetä korjaamolle, ja pikahuollossa hillumista on myös vältettävä..

            En tiedä tarkemmin kuka sen on keksinyt mutta käsky on tullut ylhäältä ja siinä tiskin takana oleva on _tietysti_ syyllinen jos ei päästä ulkopuolisia halliin. Ideana on se että asentajille suodaan työrauha.

            Vielä kun ihmiset ymmärtäisivät että ne korjaamon ryöstöhinnat eivät ole sen tiskintakana istujan keksimiä. Eihän kaupassakaan kassaneidille ruveta valittamaan kun kalja maksaa näin paljon.. ja röökistä puhumattakaan!

            Comment

            • ex-VAG
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 408
              • Tampere

              #36
              No Tampereen Metrossa huoltoneuvoja ystävällisesti mainitsi (siis pyytämättä) että voit mennä hallin puolelle kun asentaja ottaa autosi sisään. Kyseessä ei ollut mikään pikahuolto, vaan taisi olla I-huolto+hieman koodailuja.

              Siinä sitten juttelin asentajan kanssa niitä näitä (ja sain tietenkin useita hyviä vinkkejä). Hauskana yksityiskohtana voi mainita valkoisen liinan asentajalla, jolla hän vähän väliä "puunaili" konehuonetta samalla kun tsekkaili paikkoja: 10+ . Tietysti oli penkki suojattuna, ja ilmeisen tärkeänä asian oli se että ennen mitään diagnostiikkaa akku kytkettiin laturiin, varsinkin tämä vaihe saattaa unohtua.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Sand ja knit: Ennenkuin nyt mitään kovin suurta ristiriitaa kuvittelette löytäneenne "luomiskertomuksesta" niin kaiketi huomasitte tuon: en "HUOLLATA"...heittomerkeissä? Eli kysehän on sisäpiirin koukusta että en huollata koska satun omistamaan ihan oman huollotoiminnan.
                Eli omat mm.kaikki omat huoltoni olen päässyt/joutunut seuraamaan alusta loppuun jo parikymmentä vuotta. Se miksi satuin saman hallin toisessa päässä olemaan johtui siitä että siellä nyt on tuttuja/kavereita joiden kanssa satuin muuten paskaa puhumassa. Viereen en itse kyllä kehtaa mennä pällistelemään ja hommissa neuvomaan. Näin ei myöskään minun korjaamo/huoltotiloissa toimita. Eli jos asiakas ei ilman omakohtaista "päällekatsomista" ja valvontaa luota minun tekemisiini, niin silloin tosiaan hommat kannattaa tehdä itse tai teettää jossain jossa homman voi seurata alusta loppuun läheltä tai kauempaa.
                Toisaalta en kritisoinutkaan sitä etteikö huoltotoimintaa voisi seurata jos siihen huoltoliikkeen puolelta on luotu mahdollisuus mm.lasin takaa tms. ja jos siltä tuntuu niin silloinhan kiesi pitääkin viedä juuri tällaiseen paikkaan.
                Kuitenkin se että mennään omin lupineen huohottamaan asentajan niskaan ja antamaan neuvoja öljyhuollossa, on kyllä skitsoa. Asiakas on kuitenkin myös MAKSAVA asiakas jota ei haluta ajaa kilpailevan huoltoliikkeen asiakkaaksi sillä että "rasvari" sanoisi oikeasti mitä hän omasta "piellysmies perskärpäsestä" ajattelee. Oma työpaikka on taatusti tällöin vaarassa. Useilla huoltoliikkeillä onkin vain kehoitukset välttää oleskelua huoltotiloissa, mutta aika harva liike sen kokonaan arvaa kieltääkkään vaikka se ei ainakaan nopeuta eikä helpota huoltotoimia. Kukin tyylillään jos pokka vain pitää ja huoltoliike sen sallii.

                Comment

                • Jamperi
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 589
                  • Tampere

                  #38
                  Itse teen mahdollisuuksien mukaan työt itse, mutta aina näitä aikaa vieviä ja auton ylösnostamista vaativia hommia varten käytän huoltamoa. Itse kysyn huoltajalta haittaako jos pällistelen siinä lähtettyvillä (jos huoltamon lähettyvillä ei ole mitään kauppaa yms.. jossa voisi aikaa viettää). Itse en tätä tee sen takia että haluaisin vahtia miten huoltaja työnsä tekee, vaan täysin mielenkiinnosta ja halusta nähdä miten asiat tehdään. Itse en moneen hommaan osaisi edes sanoa tekeekö huoltomies homman oikein vai väärin, vaan luotan yrityksen asiantuntevuuteen ja takuukäytäntöön.

                  Ymmärrän täysin sen, että se häiritsee työtä jos joku pällistelee selän takana ja kyselee jatkuvasti, mutta voin toki olla väärässäkin kun sanon, että pällistelen sopivan välimatkan takaa, niin ettei huoltajan tarvitse pyytää tilaa itselleen.

                  Kokemuksia eri huoltamoilta on huonoja, hyviä ja erittäin hyviä.. Tällä hetkellä käytän vm-huoltoa hatanpäällä ja olen ihan tyytyväinen ollut.

                  ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                  ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                  If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                  Comment

                  • Suutari
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 3059
                    • Suomi

                    #39
                    jaahas.. ompas taas juttuja
                    Olin tässä viime kesänä merkkiliikkeessä työnjohtajana ja täytyy sanoa että paljon on ennakkoluuloja.
                    ensinnäkin meillä rahat perittiin ohjehintojen mukaan mikäli suinkin mahdollista eikä tuntitaksalla..tämä vaan sinä tapauksessa ettei sattuisi löytymään ohjehintaa. ELI suomeksi kahvitauot ei sisälly hintaan..jos ohjeaika on 3h ja ruosteisen mutterin kanssa menee räplätessä koko päivä niin sitten se on tappiota meille.

                    toisekseen...kun korjaamoillakin on nykyään kiirettä niin suotakoon työrauhaa myös asentajale--->vähemmän virheitä kun tarvitsee keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.
                    tähän sanon vielä ettei ainakaan meillä ikinä kielletty menemästä seuraamaan tapahtumia vierestä. tässä voisin sanoa sen että älä mene neuvomaan asentajaa ja annan tämän työskennellä rauhassa. Asentaja kohtaista miten suhtautuu.

                    Vierestä voi kaikin mokomin katsoa ja jutellakkin kun muistaa käyttäytymissäännöt. valitus asentajalle ei auta ainakaan ketään ja liika höpöttely varmasti häiritsee asentajaa. katsoo vähän missä kohassa höpöttelee ettei kesken tärkeän homman häiritte.

                    ja sitten tuohon öljyn vaihtoon...
                    öljyt yleensä modernissa korjaamossa laitetaan koneella jossa ensin syötetään laitettava määrä tai siinä on mittari jonka perusteella syöttömäärät laitetaan. nämä taas katsotaan yleisimmin auton sarjanumeron perusteella tai koneen/laatikon kilven perusteella PC:ltä. tietysti joskus voi sattua että annostelija on rikki tai inhimillisiäkin erehdyksiä sattuu tietty kuten kaikissa tilanteissa. asiat vielä tarkistetaan öljytikuista/täyttöaukoista näitten virheiden minimoimiseksi.

                    ja sitten tottakai aina sattuu ja tapahtuu joskus kuten kaikkialla maailmassa. parhaansa varmasti tekevät siellä merkkiliikkeessä jos on mistään kotoisin oleva pulju. jos epäilyttää niin vaihda parempaan. kun autoja menee linjalta läpi n. 250 huoltokerrankin verran viikossa niin ihme jos kaikki menee suunnitellusti. silloin liikkeellä on vastuu korvata/korjata vahingot jotka on aiheuttanut...luuletko että tahallaan tekevät itselleen kuluja?

                    üseimmmiten asiat menee hyvin ja missäs silloin kiitos seisoo. itse tiskin takana ollessa huomas kyllä aika hyvin mistä ihmiset muistaa..tosin jotkut sitten antovat viinipullon ja jotkut haukku pystyyn koko huoltamon...

                    niin se vaan menee vaikka kaikkia yrittäisi palvella mahdollisimman hyvin heh..aina ei voi onnistua kukaan, muttei se vieressä "häirintä" ainakaan auta asentajaa muistamaan öljymäärääsi...ole toki seuraamassa, mutta ei siinä metrin päässä tartte olla ja höpötellä kun öljypistooli on kädessä. juttelee sitten vaikka kun korkit on kiinni tai kysäsee sopivassa välissä et paljonkos sitä laitetaan ja mitä laatua..varmasti kun mielenkiinnolla kyselee tyhmänä niin saa hyvääkin palvelua. jeesustelijat erikseen.

                    ja ne jotka vaativat päästä heti koneen laakereidenvaihtoon kun jonoa on 2vk verran ja sitten haukkuvat korjaamon paskaksi kun ei tule palvelua nyt tai heti...vittu se on sama onko sulla alla 200ke mese tai 10ke, kaikkia pitäs palvella tasapuolisesti ja parhaansa mukaan.

                    Tervetuloa huoltoon
                    Last edited by Suutari; 23-12-2005, 15:13.
                    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                    -Official BTCF-Sauna Team-
                    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                    -Team BTCF Top Alcohol-
                    -Team Pimp My Bride-
                    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                    Comment

                    • e24
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 628

                      #40
                      Originally posted by Suutari

                      ja ne jotka vaativat päästä heti koneen laakereidenvaihtoon kun jonoa on 2vk verran ja sitten haukkuvat korjaamon paskaksi kun ei tule palvelua nyt tai heti...vittu se on sama onko sulla alla 200ke mese tai 10ke, kaikkia pitäs palvella tasapuolisesti ja parhaansa mukaan.

                      Tervetuloa huoltoon


                      juurikin näin, eli autoon tulee vika ja sitä ei heti saada jonontakia työnalle, niin johan ollaa huono liike ja v... työnjohtajia, saatika sitten kun joku on pökkässyt autonsa tolppaan, niin sitä tullaan henkseleitäpaukuttaen että toin auton korjuulle ja voisit täkspäivää laittaa mulla toisen auton tilalle.
                      tuun sit illalla hakee auton pois kun ootte sen korjanneet.... ei näin

                      olipa tuossa yks paku tullut pieneen alusta remppaan ja tömääräyksellä luki että pitäisi tehdä arvio korjauksesta (mehevästi pakun etunurkka rutussa n. 8k€ korjaus arvio). autosta oli sitten tarkkari valmiina seuraavana päivänä, kun asiakas haki autoa (toi toista korjuulle ja sanoi että vosi ottaa toisen pois) kuulin sivusta puhuttavan etunurkan arviosta ja että sellainen korjuu tarvis varmaan sitten tehdä, niin mitäs aiskas sitten tokasee....
                      eikös sitä kolarikorjuuta olekkaan tehty en mä sitä sitten takaisin ota, ennekuin auto on kunnossa.
                      ei muuta mutta jokseenkin homma taas ottaa aikaa ja korjaamolla kuukauden jono kolarikorjaukseen.... näin sitä hommat etenee (no auto kyllä rutistettiin pieneen rakoseen että auto saatiin maalariin). muta menipä muutama osa tilaukseen ja tulee vasta tammikuun puolenvälin jälkeen
                      käyttis Honda CR-v
                      .... MR2
                      ----------------------------
                      ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                      Comment

                      • Meisseli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1003
                        • Kotka

                        #41
                        Ymmärrettäväähän se on että virheitä sattuu, etenkin kun monessa paikassa sitä kiirettäkin pitää. Siinä vaiheessa alkaa kuitenkin positiivisempaakin luonnetta harmittaa, kun näiden virheiden takana ei voida seisoa rehdisti.

                        Eräs esimerkki: Autoa ei ehditty hakea liikkeen aukioloaikana, joten sovittiin avaimille paikka ja haetaan illalla kun ehditään. Oli kuulemma saatu kaikki tehtyä mikä pitikin ja käyty koeajolla, hyvin pelaa.

                        Kuinkas kävi, auto kun haettiin niin heti paljastui ettei kaikki ole kohdallaan. Moottori toimi hätäohjelmalla, auto kulki tasamaalla hätäisesti 80km/h, koneesta ei irronnut voimaa eikä kierroksia. Ei auttanut muu kuin ajaa kotiin, autoa tarvittiin ehdottomasti seuraavana päivänä. Seuraavana päivänä uudestaan, joku johto oli jäänyt konehuoneesta irti ja siksi ei toiminut. Eli puheet koeajamisesta oli täyttä soopaa, kyllä tuollainen vika olisi huomattu. Eikä puhettakaan oma-aloitteisesta pahoittelusta tai polttoaineiden korvaamisesta.

                        Samalla käynnillä korjattiin auton alle tehty johtoliitos. Oli puristettu sinne suolasumuun ihan tavalliset suojaamattomat abikot johtoihin kiinni, tuskin olisi kauaa toiminut. Laskussa luki kyllä kalliit suojatut liittimet ja kutistesukat, mihin lie sitten menneet. Tämän jälkeenkin vielä ruuvasin ihan itse vaihdelaatikon yhden pultin kiinni, se kun oli jätetty makailemaan siihen lootan päälle yksikseen.

                        Huoltomiesten annetaan edelleen pääsääntöisesti tehdä työnsä ihan rauhassa, mutta pakko on myöntää että mieli tekisi välillä mennä vähän kurkkimaan. Paranoidia tai ei.
                        Eioo penaria alla enää.. :(

                        Comment

                        • intfreak
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 2966
                          • Uusikaupunni

                          #42
                          7 kk kokemuksella merkkikorjaamosta voisin sanoa että mekaanikkoja on kolmenlaisia:
                          1. Veloittavat kaiken minkä tekevät
                          2. Tekevät enemmän kuin veloittavat (näitä on harvassa, varsinkin kun käytetään keikkapalkkoja)
                          3. Veloittavat enemmän kuin tekevät

                          Lisäksi ammattitaidossa/asenteessa/kiireessä on eroja. Tämän huomas hyvin pätevän ja vastuuntuntoisen sähkärin apuna; ei pidetty turhaa kiirettä, pyrittiin saamaan auto toimivana asiakkaalle vaikka toivotut aikataulut venyivät, kun taas parin nosturin päässä huoltoja ja sähköhommia tekevältä saattoi jo "korjattu" sähkövikainen auto tulla meidän nosturille uusintakorjaukseen.

                          Sanoisin että lievä skeptisyys ja paranoia on sallittu kun viedään auto merkkihuoltoon kun auton toimivuus huollon jälkeen voi olla kiinni siitä, kelle mekaanikolle työnjohtaja auton laittaa varausta tehdessä.

                          Itse pelkäisin viedä autoa merkkihuoltoon kesällä kun halli on täynnä ensimmäistä kesää korjaamolla olevia kesähessuja, jotka tekevät yksin huoltoja jo muutaman viikon koulutuksen jälkeen (kuten minä )
                          N62 Money Spender Club

                          Comment

                          • CaSMo
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 94
                            • Veikkola

                            #43
                            Niin kun on sanottu anna vain merkkihuollon asentajien tehdä työnsä rauhassa, kun se takuukin on . Itse en ainakaan pidä siitä jos asiakas tulee kyttäämään. Ja joissain korjaamoilla ei edes saisi mennä korjaushallin puolelle. Tosin voihan sitä kysyä jos pääsee jotkut varmasti neuvoo mielellään.
                            Last edited by CaSMo; 23-12-2005, 19:16.
                            Bmw se ainoa oikea vaihtoehto Bimmeri

                            E36 325i -92 setani

                            Comment

                            • Suutari
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 3059
                              • Suomi

                              #44
                              Originally posted by Meisseli
                              Ymmärrettäväähän se on että virheitä sattuu, etenkin kun monessa paikassa sitä kiirettäkin pitää. Siinä vaiheessa alkaa kuitenkin positiivisempaakin luonnetta harmittaa, kun näiden virheiden takana ei voida seisoa rehdisti.
                              Oisko tossa tullut tietovuohon katko asentajan ja työnjohtajan välillä? asiahan kuitenkin korjattiin vai? sääli sinänsä jos ei reilusti myönnetä jos mokataan, kyllä sillon pitää sanoa reilusti että on mokattu jos moka on tullut ja korjata asia.

                              Tulee hiukan mieleen että kannattaskohan korjaamoa vaihtaa ..

                              Esimerkki: Asentaja asensi eräässä korjaamossa uuteen autoon sisälämppärin pistokkeen vahingossa liian pitkällä ruuvilla jolloin tuli asiakkaalla jonkun matkan ajon jälkeen vedet sisään--> asiakkaalle tuli kokonaan uusi auto ja toinen 5km ajettu jäi autoliikkeelle koeajoautoksi, tietty uudet lämppärit yms. laitettuna ja putsattuna.

                              korjaamoja on monenlaisia..tuskin 10-20 asentajan merkkikorjaamoilla turhan päiten kettuillaan ja on sitten varakin hiukan pistää mappi Öö:hön eli korjaamon piikkiin ihan reilusti jos jotain sattuu.
                              Ennemmin olisin varauksellinen pienten korjaamojen kohdalla joissa liikevaihto ei hirveesti anna anteeksi.

                              eli kannattaa hiukka sitten miettiä missä käyttää autoaan.

                              sitten on taas tietty nämä ennen takuu ajan loppua tehdyt "perusteettomat" korjaukset jossa koitetaan saada 3.v vanhasta autosta ennen takuun loppumista taas uuden veroinen ja vikaa löyty aina vaikka kaikki palikat olisi vaihdettu uusiin..luulosairauttakin on joskus liikkeellä .

                              Mutta ei ainakaan mulla tän enempää. jokainen käyttäköön autoaan missä tykkää, nykyään palvelua saa vaatiakkin.

                              Jos törmäillään tiskillä niin hymyillään ...
                              Last edited by Suutari; 23-12-2005, 23:15.
                              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                              -Official BTCF-Sauna Team-
                              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                              -Team BTCF Top Alcohol-
                              -Team Pimp My Bride-
                              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Palvelua saa ja ehdottomasti pitääkin vaatia myös autoaan huollatettaessa,
                                mutta niin kauan kun ihmiset autoja huoltavat, sattuu myös virheitä.
                                Vääriä vikadiagnooseja, pieleen menneitä hinta-arvioita ja turhaan vaihdettuja osia on ja tulee aina olemaankin joten tähän pitäisi näin suhtautua jo ennen autonsa huollattamista. Toki toisille sattuu enemmän kuin toisille jolloin asiakas voi toki aina "äänestää" lompakollaan mihin autonsa vie.
                                Ainoa keino välttää kaikki virheet ja puutteet huolloissa, on siirtyä käyttämään julkisia kulkuneuvoja.
                                Nimittäin edes tuo itsehuoltamisen/korjaamisen linja ei poista näitä ongelmia...sen voin kokemuksesta ikävä kyllä todeta.
                                Kaikessa muiden kuitilla tekemissä töissä on TAKUU joka kannattaa hyödyntää niin että itse käy työn jälkeen/kotona vielä ainakin päällisin puolin huolletun kohteen läpi tarkastaen että homma on tehty. Se mistä maksaa PITÄÄ aina olla myös tehty ja tästä perusperiaatteesta kannattaa puolin ja toisin pitää 100%:sti kiinni. Jos hommia on ryssitty tai jotain on tekemättä, niin välitön RAKENTAVA reklamaatio työn/huollon tehneelle liikkeelle. Se että joku ihminen tekee työssään virhearvion ei tarkoita sitä että asiakasta haluttaisiin kusettaa. Vittuilemalla tai julkisesti mustamaalaamalla ei tässä kohdin todellakaan saa asiaansa eteenpäin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎