Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ja taas tutisee!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocket
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 155
    • Ii

    #16
    Originally posted by hake
    Vielä tuosta tutinasta. Kertokaahan joku tietäjä seuraavasta: Kun eturenkaita koittaa heilutella, (pyörät maassa) niin pitkittäissuunnassa tuntuu reilua liikettä. Muutaman millin liikkuu. Onko alatukivarret vaihtokunnossa vai mikä tuon tekee?
    Tarkista vielä onko koko alatukivarret vai pelkät taaemmat puslat väjät.
    EX:
    BMW E46 316i

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Älä sitten vaihda ainakaan tällä kerralla mitään muuta. Äläkä ainakaan levyja/paloja.

      Comment

      • J-Poika
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 835
        • There's a place in the North, far far away

        #18
        jos etulevyt on pahasti kierot niin sen näkee myös silmämääräisesti -> eturenkaat pois ja pyörität akselia sekä samalla katsot lieppaako pahasti

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #19
          Originally posted by hake
          Vielä tuosta tutinasta. Kertokaahan joku tietäjä seuraavasta: Kun eturenkaita koittaa heilutella, (pyörät maassa) niin pitkittäissuunnassa tuntuu reilua liikettä. Muutaman millin liikkuu. Onko alatukivarret vaihtokunnossa vai mikä tuon tekee?

          toi kuulostaa etupyöränlaakeri vialt...
          eli ei muutaku renkku ilmaa ja pyörität ja kuuntelet et koriseeko... rahisee
          tai sit heiluttamalla pystyyn ja poikin...
          ja varmatapa saada selville laakeri vika on et jos lonksuaa jokin nii toinen painaa jarrua ja jos lonksuminen loppuu ni o laakeri sökö..
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • hake
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 34

            #20
            Auto oli pajalla lohkolämppärin asennuksessa ja samalla totesivat siellä että alatukivarrethan ne on ihan loppu. Nyt pitäis alkaa palikkaa tilaamaan. Onko ehdotuksia mistä kannattaa tilata? Motonettiä ajattelin. Onko kenelläkään kokemuksia motonetin ko. osista?

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #21
              Originally posted by hake
              Auto oli pajalla lohkolämppärin asennuksessa ja samalla totesivat siellä että alatukivarrethan ne on ihan loppu. Nyt pitäis alkaa palikkaa tilaamaan. Onko ehdotuksia mistä kannattaa tilata? Motonettiä ajattelin. Onko kenelläkään kokemuksia motonetin ko. osista?
              Mikset laita samalla kertaa orggisosat? Saat varmasti parhaat ja pitkäikäisimmät.
              Ai, juu, Hemihän heti suuttuu, jos ei osta motonetistä..
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • hake
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 34

                #22
                "Mikset laita samalla kertaa orggisosat? Saat varmasti parhaat ja pitkäikäisimmät."

                Missä hinnoissa pyörivät ja mistä kannattaisi ostaa? Entäs nuo kumipuslat. Meneekö samalla vaihtoon.. vai tuleeko mukana tukivarsien kanssa?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Orggikset taitaa kestää n.20% VÄHEMMÄN kilsoja kuin uuden speksin ns."italianpussiin" pakattu tarvike. Toisaalta jos saat merkittömässä valkoisessa laatikossa, niin se on orggis. Minulle on ihan sama vaikka joku hakisikin Laakkoselta orggislaatikossakin olevat jos vain siltä tuntuu. e46:ssa nuo alatukivarret ovat kuitenkin orggiksina tyyppivikaiset, joten aika älytöntä maksaa x3 tukivarresta joiden tiedetään olevan "tekovikaisia" jo lähtöön.

                  ps. Vain hakelle: Luota nyt kuitenkin vielä sen verran lisää että haet ne alatukivaret motonetista...

                  Comment

                  • hake
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 34

                    #24
                    "aika älytöntä maksaa x3 tukivarresta joiden tiedetään olevan "tekovikaisia" jo lähtöön."

                    Tuossa on kyllä ihan hyvä pointti.

                    "ps. Vain hakelle: Luota nyt kuitenkin vielä sen verran lisää että haet ne alatukivaret motonetista..."

                    Näin taidan tehdä. Mutta miten on niiden puslien laita. Täytyykö tilata erikseen vai tuleeko mukana? Vai onko ne yleensäkään välttämättä vaihtokunnossa vaikka tukivarret vaihtaisi?

                    Comment

                    • Dandy
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1438
                      • ....

                      #25
                      Itsellä vähän samanlainen vika. Kevyttä tärinää jarruttaessa. Pitää ensi viikolla ottaa auto ylös ja katsoa onko vika noitta tukivarsissa vai levyissä...

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        100% varmuudella alatukivarsissa jos kerran kyse on e46:sta.

                        Comment

                        • Jochen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1229
                          • Valkeakoski & Trondheim

                          #27
                          Mulla E46 M3:n ratti täristä hiukan aluksi 140 - 160 kmh nopeuksissa ja pian myös jarrutuksissakin ja vika paheni nopeasti. Arvelin että alapallonivelet on paskana (täristys oli tuttua E36 325i Coupesta parin vuoden takaa ja yksi pallonivel oli ollut silloin täysin lopussa) ja vein auton merkkihuoltoon kun olin liikkellä saksassa eikä itse asialle voinut tehdä oikein mitään.

                          Tuomio oli että alapallonivelet on ok mutta etujarrulevyt on täysin finaalissa (vaikka suomen huolto oli sanonut 2000 km aikaisemmin että kyllä ne riittää seuraavaan huoltoon asti eli noin 25 000 km). Etujarrupalat ja levyt vaihdettiin, tärinä jarrutuksissa katosi kokokaan ja tärinä muutenkin väheni paljon.

                          No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                          Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                          Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                          Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                          Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                          Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                          Comment

                          • hake
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 34

                            #28
                            Nyt on sitten alatukivarret ja tukivarsien helat vaihdettu. Tutina hävisi kokonaan. Ainoastaan jarrutettaessa pientä tärinää havaittavissa. Varmaankin sitten levyistä tulee. Mutta se ei kovin häiritsevää ole. Loppujen lopuksi osat tulivat mallia saksalaiset. Päätin kannattaa paikallista ja sieltä sai palikkaa kohtuu hintaan. Alatukivarret kustansivat 340€ ja helasarja 109€, jotka nekin saksalaiset. Tukivarsista oli jotain rälläköity pois. Eli varmaankin alkuperäiset olivat. Vaihtokaan ei hirveitä kustantanut kun tuommosella pajalla teetätin työn.

                            Kertokaahan onko syytä käydä aurauskulmia tarkastamassa vai vaikuttaako tuo mitenkään aurauksiin?

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9990
                              • KVLA

                              #29
                              Aina kun tukivarsia/niveliä/heloja/puslia uusitaan olisi suositeltavaa suorittaa (nelipyörä) suuntaus.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                ilman muuta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎